DSM tekniikka > Ongelmat ja ihmettelyt

Moottorilämmöt ----> termostaatti (toimii)

(1/5) > >>

Midnight Walker:
Kelit kylmentyivät ja moottorin lämmöt tippuivat, eli en tiedä kuinka muilla, mutta oma autoni ei ainakaan pitänyt moottorin lämpötilaa lähelläkään oikeassa matka-ajon aikana. Kaupungissa lämpötila pysyi, mutta maantielle siirryttäessä lämmöt putosivat todella ales.

Syyksi paljastui termostaatti. Nyt viikon verran on ollut -88 asteinen termostaatti ja eron huomaa todella selvästi. Kone lämpenee muutaman kilsan jälkeen ja lämmöt pysyvät aina oikeanlaisina. Vastaa myös kaasuun paljon paremmin matka-ajossa kuin kylmä kone   :)

Entinen termostaattihan oli -82 asteinen... Juurikin Saksan oloihin sopiva.


edit: otsikko

Psy-J:
Muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia auton kanssa?

Ei ole täälläpäin vielä ollut niin kylmä että olisi päässyt itse toteamaan, että nouseeko auton lämmöt vai ei.

Paljon köyhdyit tuosta termostaatin vaihtamisesta?

teme:
Juu ei mulla ollut viime talvenakaan tommosta ongelmaa, en ole tosin tarkistanut mikä termostaatti siellä on, voihan olla että edellinen omistaja jo vaihtanut siihen sen...

Bucc:
Enpä ole minäkään tarkistanut minkälainen termostaatti pellin alta löytyy. Vai löytyykö minkäänlaista.

Mutta ainakin viikonloppuna kun olin viemässä autoa talviteloille, pakkasta oli n -3 astetta ja vauhtia mittarissa 120km/h, niin lämpömittari oli niin alhaalla vain kun pääsee. Ja voin vain haaveilla lämpimästä autosta. Lämmöt nousee kyllä kun hetkeksi pysähtyy.

En taida termostaattia vaihtaa, kun nyt auto seisoo 4kk käyttämättä. Ajelen emännän nissanilla sen aikaa  ;)

Ehkä ensi talveksi sitten, ellei auto satu vaihtumaan..  ???

Midnight Walker:
Kysäisin silloin termostaatin hintoja eripaikoista ja alkuperäisen hinta olisi ollut 24 euroa. Kotkan rämältä olisi saanut 30 eurolla, ei voi tajuta miksi siellä tuon hinta oli noin korkea. Motonetissä taisi olla 6.90 ja tiiviste euron, siihen tuli sitten vielä tietenkin toimituskulut päälle.

Auton käytin eräällä pajalla huollossa ja sinne vaihdettiin samalla etujarrupalat, etutukivarsien puslat ja vetareiden suojakumit sekä tuo termostaatti tietenkin... Tulihan siitä köyhdyttyä noin kaks ja puol sataa euroa...

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version