DSM tekniikka > Ongelmat ja ihmettelyt

Tyhjöputken kiinnitys rikki ?!

<< < (2/4) > >>

eclipse2.0:
no siis ei muuta selvinny ku et ei oo hirveen vakavaa...se johto lähtee imusarjasta ja menee termostaatin kylkeen (vastakkaisella puolella on muutama sähköjohto) ja lähtee siitä eteenpäin, ....putkissa siis kulkee vain ilmaa... putki sijaitsee tuon termari - syyläri putken alapuolella, on hankala nähdä mutta kun vähän kurkkii niin löytyy...

teme:
Jeps, tänään tarkastin omasta vekottimesta tuon letkun.
Ja kyseessähän on tosiaankin vesiletku, joka menee läppäkotelon alaosaan eli "fast idle air valve" mitenkän tuon nyt suomentas sitten.

FIAV:n tarkoitus on siis lisätä ilmaa kun kone on kylmä täten nostaa tyhjäkäyntiä jolloinka kone lämpiää nopeammin.  Kun kone lämpenee niin ventiili menee kiinni ja hiljalleen laskee tyhjäkäynnin normaaliksi.

Ja sun alkuperäinen kysymys oli onko haitta jos se on rikki ? Eli toisin sanoen se vuotaa? No se haitta että jäähdytysnesteitä pääsee vuotamaan  8)

tepi:

--- Quote ---FIAV:n tarkoitus on siis lisätä ilmaa kun kone on kylmä täten nostaa tyhjäkäyntiä jolloinka kone lämpiää nopeammin.  Kun kone lämpenee niin ventiili menee kiinni ja hiljalleen laskee tyhjäkäynnin normaaliksi.

--- End quote ---


Ei se kone nopeemin lämpiä, pitää vaan koneen tyhjäkäynnin korkeampana niin kauan kun jäähdytysneste on kylmää.


Jenkeissä pojat disabloi noita pois käytöstä, että tulis hepoja lisää. (sen takia että koneeseen menee kylmenpää ilmaa kun kaasuläppäkotelo lämmittäis muuten ko ilmaa)

eclipse2.0:
No tuo nyt ei ainakaan vuoda yhtään tippaakaan. Eikä sielä kyllä voi nestettä olla tai muuten se neste menis imusarjan kautta koneesee, oot ehkä löytäny jonku toisen piuhan.
Tuos niit on 2 päällekkain tai vierekkäin kuin nyt sitte kattoo.

hopsis:
Eli vastaako se periaatteessa kaasarikoneen automaattiryyppyä? Se FIAV siis.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version