Author Topic: 1 vai 2 mäntää jarruissa  (Read 5856 times)

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
1 vai 2 mäntää jarruissa
« on: July 16, 2007, 13:54:01 PM »
Pitäisi uusia jarrulevyt ja -palat. Ajattelin tilailla jenkeistä nuo osat, mutta ensiksi pitää varmistua oikeista osista. Ensinnäkin, onhan nyt niin että 420:n ja 4g63:n koneiden ecleissä on samat jarrut (vapareissa ja turboissa)?

Eikös silloin ole niin, että mulla (2g, 4g63 vapari) on vielä yhden jarrumännän etujarrut vaikkakin levyt on jäähdytetyt? Takalevyt eivät ole jäähdytetyt ja ne varmaankin sitten ovat myös yhden männän jarrut?

Tästäkin joku voisi vääntää sellasen FAQ:n... Itseäni hämää kovasti ostaa kamaa jenkeistä kun ne ei aina ymmärrä tota 2g vaparia, jossa on 4g63:n kone.

-T
Ai, kato se irtos...

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #1 on: July 16, 2007, 17:17:56 PM »
Itse kun tuossa jarruremppaa tein, niin mulla ainakin oli yhdet männät sekä edessä, että takana. Ja sama kone mulla kun sullakin.
Mistä meinaat tilata palat ja mihin hintaan?
-Tervis-

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #2 on: July 16, 2007, 17:24:15 PM »
Ok, kiitti.

Ajattelin tuolta http://www.machv.com/ tilata sekä levyt että palat kun noi hinnat on ihan jees. Mut kyllä parempiakin tarjouksia kuunnellaan. Pitää vielä selvittää postimaksujen yms. kulujen kokonaissaldo.

-T
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #3 on: July 17, 2007, 00:37:36 AM »
kuinka kova kiire sulla on noitten kanssa? Aattelin että jos tulisi tilaukseen mukaan niin saisi posteja pienemmälle? Kun kerta ameriikoista? Tuo oli tulossa niin jos saisi porukkaa mukaan muutenkin.

Edit. Bremboja näämmä löytyy eteen ja taakse stock hinnan alapuolelta :D oisin mukana.
« Last Edit: July 17, 2007, 00:42:21 AM by UITTO- »

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #4 on: July 17, 2007, 01:12:54 AM »
Mä voisin ottaa sieltä ne jarrupalat jos siitä rahallisesti hyötyy :)
-Tervis-

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #5 on: July 17, 2007, 12:26:38 PM »
Kyllä mun tarttee ne kamat sieltä elokuuksi saada. Joudun tekemään asennushommat todennäköisesti ulkona vieraiden nurkissa. Sitä ei viitsisi enää kovin kylmissä ilmoissa vääntää :)

Jos me kolmestaan ollaan tilaamassa niin saadaan heti postihinnoista varmaan pois jonkin verran. Sensijaan jos aletaan ootteleen pari viikkoa muita mukaan niin tulee huomattavasti enemmän järjestämistä ja säätöä. Todennäköisesti osia pitää alkaa odottelemaan jos tulee kovin eksoottisia tilauksia.

Elikkäs laittakaa mulle tuotekoodit privana mitä haluatte niin laitan tilausta tällä viikolla eteenpäin. Pistän sinne nyt heti meiliä, että meiltä tulee muutama muukin tilaus omieni yhteyteen, joista kyselin sieltä jo aikaisemmin (mutta mitään tilausta en ole vielä tehnyt). Katsotaan tuleeko sieltä mitään vastausta ja millon. Jos näyttää siltä, että sieltä ei vastata niin olisin valmis tilaamaan myös täältä: http://www.andysautosport.com/

Miltä kuullostaa?

-T
Ai, kato se irtos...

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #6 on: July 17, 2007, 12:32:47 PM »
Himottaisi myös hieman tilata jotain.. Uskallatko iltaselle vielä odottaa? Olen aika varma siitä, mitä haluaisin tilata.

Ei vaan töissä pysty ihan täysin keskittymään autoon liittyviin asioihin..  ::)

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #7 on: July 17, 2007, 12:43:03 PM »
Quote
Himottaisi myös hieman tilata jotain.. Uskallatko iltaselle vielä odottaa? Olen aika varma siitä, mitä haluaisin tilata.

Ei vaan töissä pysty ihan täysin keskittymään autoon liittyviin asioihin..  ::)

No, odotellaan nyt sitten keskiviikon (18.7.07) iltapäivään klo 15 asti. Lähden sitten mökille, joten ennen sitä laitan tilauksen menemään. Eli kaikilta halukkailta siihen mennessä mulle privana tuotekoodit ja tuotteen kuvaus, että löydän sen tuolta saitilta. Pistän tilauksen normisti webbikaupan kautta. Ne ottaa sieltä sitten vielä erikseen yhteyttä kun pitää selvittää nuo postikulut, ellen ennen sitä saa sieltä mitään vastausta miten postit hoidetaan.

-T
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #8 on: July 17, 2007, 17:19:56 PM »
tuolla aas:llä on esim jarrut huomattavasti kalliimpia, mitä bremboja vertaili niin pari kymppiä ainakin kalliimmat per setti.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #9 on: July 17, 2007, 17:34:17 PM »
MachV vastaili, että yks setti levyjä ja paloja olis varmaan noin 150 taalaa pelkkiä postikuluja, joten yksin tuskin kannattaa tilata. Mutta jos tohon lisää muidenkin tilaukset, niin kulut ei varmasti siitä enää kauheasti nouse, mutta rajoilla mennään kannattaako tilata. En kyllä tiedä saako Suomesta mistään Bremboja lähellekään noita hintoja vaikka yksin tilais.

-T
Ai, kato se irtos...

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #10 on: July 17, 2007, 17:53:09 PM »
1G:n Brembolaiset laikat (uritetut ja rei'itetyt) suomessa vajaan 800€ sarja eteen ja taakse  :P

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #11 on: July 17, 2007, 23:36:34 PM »
Otetaan pieni aikalisä.  :)

Löysin tällasen firman: http://www.turboimport.com/catalog/eclipse.htm
Siellä nuo lähes samat levyt on huomattavasti halvemmat. Pistin firmaan jo meiliä, että meillä olis tällanen kimppatilaus ja kiinnostaako niitä postittaa. Toivotaan, että ovat suopeita. Katsokaa nyt sieltä jos jotain kiinnostavaa löytyy ja postailkaa siitä sitten mulle privana tän viikon aikana. Meilistä pitää käydä yksiselitteisesti ilmi mitä halutaan. Palaan asiaan mökiltä tultuani eli ensi viikon alussa.

Tähän mennessä olen saanut privaa kahdelta kiinnostuneelta, mutta nyt tuli tämä firman vaihto, joten katsokoot hekin omat tilauksensa kuntoon. Jaetaan postimaksut jotenkin järkevästi (paloista ei tule samaa postimaksua kuin levyistä jne). Kukin sitoutuu tietty maksamaan omat tilauksensa tulleineen kaikkineen, mutta sovitaan privana sitten se maksun hoito. Älkää tilatko mitään tuhansien eurojen edestä, jos ei ole heti antaa siihen rahaa, sillä mun tililtä ei löydy sellaisiin katetta. Jos tulee iso tilaus niin joudun samasta syystä ottamaan rahaa etukäteen.

-T
Mä vaan halusin jarrut uusia...
Ai, kato se irtos...

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #12 on: July 18, 2007, 01:27:25 AM »
Tuolla turboimportilla näyttäis olevan Aeromotiven fpr:iä, mutta niistä ei ole mitään tarkempia tietoja, saati hintoja. Jos joku lähettää heille kyselyviestejä, niin kysäskääpä ohimennen noista myös. Jos niiltä irtoaa niitä hyvään hintaan, niin voisin olla mukana tilaamassa sellaisen.
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #13 on: July 18, 2007, 10:32:32 AM »
Sieltä vastattiin, etteivät mielellään lähetä pakosarjojen osia tai jarrulevyjä, koska ne ovat niin painavia ja siksi kalliita lähettää. Pistin siihen vastauksen, että maksamme kyllä postituskulut jos he vain lähettävät. Siinä myynti-ilmoituksessahan taisi olla maininta, että lähettäminenkin kuuluu hintaan. Katsotaan saadaanko niiden päitä käännettyä. On se kumma kun ei bisneksen teko kelpaa.

Kysyin niistä FPR:stä. Katsotaan mitä vastaavat. Joku voisi vähän katsella noita jarrulevyjen kuvia tuolta saitilta ja kertoa, onko ne oikeasti Brembon levyt. Nimittäin tuo hintaero muihin liikkeisiin on ihan käsittämätön.

-T
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #14 on: July 30, 2007, 13:44:13 PM »
Quote
Kysyin niistä FPR:stä. Katsotaan mitä vastaavat. Joku voisi vähän katsella noita jarrulevyjen kuvia tuolta saitilta ja kertoa, onko ne oikeasti Brembon levyt. Nimittäin tuo hintaero muihin liikkeisiin on ihan käsittämätön.
-T

Joo, eivät enää viitsi vaivautua vastaamaan sähköpostiin. Tosi ikävää kun ei raha kelpaa. Amerikka on p*ska maa.

Nyt jos joku tietäis hyviä tuning-shoppeja euroopasta niin pistäkään tonne linkkilistalle. V*tuttaa yrittää ostaa mitään enää Atlantin väärältä puolen.

Edit: Unohdin mainita, että kysyin maahantuojalta kuka Turussa myy Bremboja ja mukavasti myyjä löytyikin ihan oman talon nurkilta. Kaupassa myyjä yritti selvitellä oikeita levyjä ja ilmeisesti ei vain osannut kun lopulta sanoi, että Brembo ei tee levyjä, jotka sopis Ecliin...

-T
« Last Edit: July 30, 2007, 13:46:03 PM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #15 on: July 30, 2007, 17:22:58 PM »
Jos kiinnostaa voin järjestää kimppatilauksen SBR:ltä. Kiinnostuneet voivat vaikka lähettää sähköpostilla (teemu.poyhonen(ät)dsmclubfinland.com)mitä haluavat sieltä tilailla niin katsotaan kannattaako, eiköhän noita muitakin innostunu tilaamaan jotain.
« Last Edit: July 30, 2007, 17:23:41 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Barracuda

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 102
  • dsm
    • View Profile
Re: 1 vai 2 mäntää jarruissa
« Reply #16 on: July 30, 2007, 23:40:51 PM »
kimppatilaus.... oisko joulukuussa mitää ku tulee noi muahahtavat veropalautukset