Author Topic: vaihteisto juttu  (Read 3880 times)

kekkis82

  • New Member
  • Posts: 9
  • dsm
    • View Profile
vaihteisto juttu
« on: March 24, 2009, 19:54:34 PM »
eli kertokaa tyhmälle sopiiko 2g eclipseen joka on 2.0 16v vapari niin voiko siihen laittaa turbon automaatin kiinni ilman ongelmia??????

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: vaihteisto juttu
« Reply #1 on: March 24, 2009, 21:57:27 PM »
Olikos se nyt niin, että niissä oli eri välitykset ja varmaan pitää kytkin vaihtaa, mutta muutoin saattaisi mennä. Joku varmaan korjaa jos meni pieleen. Niin, ja olihan se nyt 4g63:n koneella? Muutoin ei käy.

OT: Mitenkäs tämä sun autos nyt meni, kun sulla lukee tuolla profiilissa -95 laser, mutta malliopas sanoo, että valmistus on lopetettu -94 (eli vain 1g:nä). Ja tossa sun auton kuvasta näkee kyllä, että se on 2g. Missä on nyt virhe?
Ai, kato se irtos...

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: vaihteisto juttu
« Reply #2 on: March 25, 2009, 16:01:18 PM »
ainakin 1g:ssä on helpompi tehdä automaatista manuaali kuin toisinpäin..... eikä mun mielestä ole mitään järkeä automaatissa, paljon mukavampi on hämmentää itse :)....

itse tein tuossa viime kesänä konversion automaatista manuaaliksi ja ainoa muutostyö minkä joutui tekemään oli kampiakselin päässä olevan sovitepalan poisto rälläkällä, se kun oli ilmeisesti prässätty sinne kiinni eikä lähtenyt muilla keinoilla... joten jos meinaat tehdä manuaalista automaatin niin joudut todennäköisesti ostamaan koko kampiakselin joka on automaatista (jossa on kiinni tuo sovitepala valmiiksi)... näin ainakin 1g:n kohdalla.... en tiedä miten paljon 2g eroaa siitä....

ja tämä siis 4g63, vapari etuvetoinen.... atuomaatissa ja mauaalissa oli joitakin pieniä eroja kytkinkopassa ja sen ympärillä olevissa suojalevyissä, ne pitää myös vaihtaa muuten ei tuo startti istu paikalleen....

saanen kysyä mikä ihmeen idea tuo automaatti on? miksi haluat sinne sellaisen? ei se auto ainakaan sen nopeammaksi muutu.....
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: vaihteisto juttu
« Reply #3 on: March 25, 2009, 16:06:43 PM »
Quote
saanen kysyä mikä ihmeen idea tuo automaatti on? miksi haluat sinne sellaisen? ei se auto ainakaan sen nopeammaksi muutu.....


Ameriikassahan käytännössä kaikki autot on automaageja. Ei ne osaa vispata samalla kun pitäis ajaakin  :) Kekkiksen auto näyttää olevan alunperinkin automaagi.
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: vaihteisto juttu
« Reply #4 on: March 25, 2009, 17:25:36 PM »
Quote
ainakin 1g:ssä on helpompi tehdä automaatista manuaali kuin toisinpäin..... eikä mun mielestä ole mitään järkeä automaatissa, paljon mukavampi on hämmentää itse :)....

saanen kysyä mikä ihmeen idea tuo automaatti on? miksi haluat sinne sellaisen? ei se auto ainakaan sen nopeammaksi muutu.....

Siinä vaiheessa kun 10 vuotta ajelee joka päivä aamuin ja iltapäivisin ruuhkissa nytkyttäen ja vempaten sitä tikkua niin se alkaa jo pikkuhiljaa olemaan aika tuskaista.

Ite en ainakaan enään koskaan tule ostamaan manuaalivaihteista autoa käyttöautoksi jolla ajan työmatkat. 10x mukavempaa ruuhkissa vain siirtää jalka kaasulta jarrulle ilman vemppaamista ja kytkimen renkslausta.

Ja eiköhän se ole jokaisen oma asia haluaako sinne automaatin, manuaalin tai minkä tahansa tikkuviritelmän. Ihan turha sitä alkaa kyseenalaistamaan.

Se siitä.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"