DSM tekniikka > Yleistä tekniikasta

Ilmaseos

<< < (2/2)

teme:
Nojoo, kai sitä vois tolla sitten kutsua.
Itse kutsuisin mieluummin cold air intakeksi  ;D

Mutta anyway sait vastauksen alkuperäiseen kysymykseesi yläällä  8)

eclipse2.0:
näin. kiitos siitä..Juttelin tos yhen rallitiimin kans ja ne väitti et jos laittaa tollasen suotimen mikä ei oo alkuperäseen koteloon ni tehot vähenee jos ei tee sinne tollasta ahtoa..En kyl oikee tohon usko mut tein nyt sellasen kun se oli suunnitelmissakin ja kyllä se on aina parempi mitä enemmän se saa kylmää ilmaa. Nyt pitäs viel eristää se jotenkin sillai ettei saa koneestä lämpöö.

teme:
Siis tehot ei todellakaan vähene jos laittaa vapaavirtaussuotimen siihen mafsin adapteriin kiinni, tietysti jos on jokin oma viritelmä siellä ettei se suodin ole alkup paikassa tai mafs jossain muualla tjmsp niin sitten varmasti huono ratkaisu.

Kuviakin voipi ottaa mitenkä sulla on sinne se rakennettu  8)

eclipse2.0:
Juu en miekää siihen uskonu et tehot laskis, mut se on kyl selvä et jos kone saa kylmää ilmaa niin on paljon parempi kun lämmin ilma, suora vaikutus tehoon.  
Alkuperäinen kotelo on siis otettu irti ja laitettu hyllyyn ja kaikki muukin siihen liittyvä. Ilmamäärämittari on suotimen sisällä ja se on kiinni normaalisti alkuperäisessä putkessa. Suotimeen piti tehdä eräänlainen laippa jotta sen sai kiinni siihen ilmamäärämittariin. Tarkoituksena on ostaa autoon tarkoitettu imuilmaputki jossa tulee uusi ilmamäärämittari, suodin ja kova alumiinuputki joka menee suotimelta koneeseen. Ei oikeestaan eroa tänhetkisestä mitenkään muuten kuin on vain hienompi.

hopsis:
Niin kyllähän se ECU sen bensaseoksen loppukädessä monta kertaa sekunnissa päättää. Eli jos et ihan nitroautokiihtyvyyksillä (0-100km/h 0,5sek) ajele niin eiköhän se ilmamittari mukana pysy vaikka sais miten paljon originaalia paremmin ilmaa. Eri asia sitten jos avaa sen ilmamassamittarin ja sen sisuskaluja menee muutteleen. Lähinnä turbokoneisessa hyötyä kun saa mittaamatoman "vertailuilman" määrää muutettua.

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version