DSM tekniikka > Kori / renkaat / vanteet

g1:sen värikoodi ja maali.

(1/3) > >>

Kozzu:
Ongelmana tuollainen pahahko ruoste kohta oikeassa takakaaressa ja sitä meinasin alkaa paikkailemaan. Onko tietoa tuon sinisen jenkkiversion (G1) värikoodista? Ajattelin teettää maalin liikkeessä ja kilikolia siis (älkää naurako :-[). Entä mitä tuo ameriikkalainen maali mahtaa tykätä päälle maalaamisesta, kuulemma tämä tietty maalityyppi kiehuu helposti ja sitä rapakon tuolla puolen ilmeisen paljon käytetään.

nakkifakiiri:
Metästä sellane maalimyyjä jolla on se härveli joka tunnistaa maalin?

Mustakulkija:

--- Quote ---Ongelmana tuollainen pahahko ruoste kohta oikeassa takakaaressa ja sitä meinasin alkaa paikkailemaan. Onko tietoa tuon sinisen jenkkiversion (G1) värikoodista? Ajattelin teettää maalin liikkeessä ja kilikolia siis (älkää naurako :-[). Entä mitä tuo ameriikkalainen maali mahtaa tykätä päälle maalaamisesta, kuulemma tämä tietty maalityyppi kiehuu helposti ja sitä rapakon tuolla puolen ilmeisen paljon käytetään.
--- End quote ---

jenkeissä käytetään eri pohjamaaleja kuin täällä ja siksi suosittelen koko auton ylimaalausta, riskinä on juuri tuo kupliminen... kaiken lisäksi vanha maali on jo auringon polttamaa ja samaa sävyä tuskin saa aikaiseksi joten paikka maalaus todennäköisesti tulee näkymään

Kozzu:
Samaa olen miettinyt mutta tyyristä puuhaa ja tuo ruoste tarvisi saada helvettiin joka tapauksessa. Tutulta sain vinkkiä että maalaa ensin jonku pikku osan esim pensatankin luukunms ja katsoo miten reagoi. Koko auton ylimaalaaminen voi ol mukava homma jos meinaa peltipuhtaaks hioo.

Mustakulkija:
jos ei ole koskaan maalannut niin tosiaankin kannattaa ottaa pienempi osa kokeiluun ensin.. maalaamisessa pohjatöiden kunnollinen tekeminen näkyy kyl lopputuloksessa, virheet myös :) auton ylimaalaaminen ei maksa hirveän paljoa jos itse tekee, maalia menee noin 3-4 litraa ja litrahinta on tossa 70 e hujakoilla (riippuu tietenkin maalista). ylimaalauksessa olisi tosin hyvä saada auto uuniin... maalaamiseenhan riittää kun on kelvollinen suihkutusväline (spray maaleilla kun on vaikea saada hyvää jälkeä aikaiseksi, tosin siinäkin voi onnistua) valumia on helppo hioa pois ja kiillottaa pinta uudelleen.... tai sit voi koittaa jotain tuttua maalaria jos sais edulliseen hintaan

tietenkin nopein ratkaisu olisi hioa rusteet pois, kunnon sinkkimaali päälle ja sit pohajmaali... vetää pinna sit kun on saanu muun auton pohjat tehtyä.... onhan se hiukka ruman näköistä ajella mut eipähän ainakaan ruostu enempiä..... onkos auto muuten katsottu läpi ruostevaurioden varalta? kannattais tehdä kaikki kerralla pois.... jos yhdessä kohdassa on ruostetta niin sit on muuallakin! ainakin 1g ruostuu puskureiden alta, kynnyskotelon alapinnasta ja tietenkin akselistot ruostuvat yleensä myös.... ruostevaurioita olen jonkin verran nähnyt kun työkseni niitä estän :) jos tarvii apuja ni viestiä vaan ja katsotaan mitä saa aikaiseksi, halli on ja työkalut moneen...... onnistuu hitsaukset, maalipinnan kiillotukset, myllytykset, hiekkapuhallukset, korjaus maalaaminenkin onnistuu, on nosturitkin jos auton alle pitää päästä.... teoriassa koko auton kasaus ja purku onnistuu tääl :)

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version