Author Topic: Eclipse GSX 1990 / zalama  (Read 11429 times)

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Eclipse GSX 1990 / zalama
« on: August 10, 2011, 15:01:23 PM »
Nyt ois tallissa 2 x 1G AWD DSM, ei se toinen viihtynyt yksin  ;D

Auto on jo ollutkin täällä voorumilla toisen jäsenen omistuksessa. Katsotaan mitä näistä kahdesta nyt tulee, saavat keskenään päättäää :)
Luultavast tämä -90 malli ei-vähäpäästöisenä tulee saamaan tehopäivitystä kun tekniikkapuolta katsotaan.



« Last Edit: August 11, 2011, 09:35:31 AM by zalama »

Thecob

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #1 on: August 18, 2011, 01:42:51 AM »
Itsehän sen omistin aikaisemmin ja en tiennyt että koneremonttia on edessä. Mitäs kertoi autosta siulle?
Edit: ja ton mitsun papereiten olisi tehovapaa kun katsuri ei saanut autosta tietoja ulos millään mikä se on edes
« Last Edit: August 18, 2011, 15:22:46 PM by Thecob »
Drift Armyn perustaja-/perusjäsen

- Nissan Silvia PS13 '92
- Nissan Skyline HCR32 '90

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #2 on: August 19, 2011, 14:10:48 PM »
Ennekuin sen ostin, siihen oli nyt vaihdettu jakohihna & kiristin joka oli ilmeisesti jumissa ja hihna hieman löysällä.
Kone on avattava, laakeri varmaan mennyt alakerrasta kun pitää ääntä. Siis perusremontti koneelle suunnitteilla. Mitkähän männät siellä mahtaa tulla vastaan?!
Vähäpäästöisyys menee vuosimallien mukaan. Sitäkään ei välttämättä merkata rekisteriotteen tekniseenosaan, kuten ei  sitä mun -92 Laserissakaan lue.

Thecob

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #3 on: August 19, 2011, 20:40:28 PM »
Toplinen männät sisällä, sisuskaluiltaan aika lailla vakio. Ja muuten, sinulta sillon ostin tohon mitsuun varten evo III ahtimen ja pakosarjan jälkikäteen ;)
Drift Armyn perustaja-/perusjäsen

- Nissan Silvia PS13 '92
- Nissan Skyline HCR32 '90

Thecob

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #4 on: August 20, 2011, 13:47:02 PM »
Ja pientä tynkää voi lukea täältä: http://www.dsmclubfinland.com/foorumi/index.php?topic=111.0
Drift Armyn perustaja-/perusjäsen

- Nissan Silvia PS13 '92
- Nissan Skyline HCR32 '90

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #5 on: August 23, 2011, 11:40:02 AM »
Toplinen männät sisällä, sisuskaluiltaan aika lailla vakio. Ja muuten, sinulta sillon ostin tohon mitsuun varten evo III ahtimen ja pakosarjan jälkikäteen ;)

Juu, tämä on vähän sitä Turbon kierrätystä  ;D

Thecob

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #6 on: August 23, 2011, 19:33:06 PM »
Toplinen männät sisällä, sisuskaluiltaan aika lailla vakio. Ja muuten, sinulta sillon ostin tohon mitsuun varten evo III ahtimen ja pakosarjan jälkikäteen ;)

Juu, tämä on vähän sitä Turbon kierrätystä  ;D

ainakin voi ajatella positiivisesti, sait ainakin vanhan ahtimesi ja pakosarjan takaisin ;D
ainiin, itellä jäi tossa pyörimään vahingossa mitsuun kuulunutta tavaraa (alkuper. nahkaratti ja pelk. puolen takajarru satula) jos on tarvetta?


edit edit: kun alat laittelemaan laittele ihmeessä kuvia ! :)
« Last Edit: September 11, 2011, 22:51:02 PM by Thecob »
Drift Armyn perustaja-/perusjäsen

- Nissan Silvia PS13 '92
- Nissan Skyline HCR32 '90

Thecob

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #7 on: October 30, 2011, 13:55:46 PM »
Mites tänne suuntaan kuuluu?
Drift Armyn perustaja-/perusjäsen

- Nissan Silvia PS13 '92
- Nissan Skyline HCR32 '90

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #8 on: December 13, 2011, 13:58:31 PM »
No nin nyt on sen verran konetta tutkittu että että 1, sylinterin kiertokangen laakerista oli kitkapinta osittain leikannut, mutta ei pahasti. Kampiakseli täysin naarmuton. ALC merkkinen laakeri näytti olevan, kaikki muut runko-ja kk-laakerit uuden veroisia. Mikä lie rikkonut...?! Mutta pitäs tulla kohta kuntoon jos muuta ei löydy...

Thecob

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #9 on: December 15, 2011, 22:15:41 PM »
No nin nyt on sen verran konetta tutkittu että että 1, sylinterin kiertokangen laakerista oli kitkapinta osittain leikannut, mutta ei pahasti. Kampiakseli täysin naarmuton. ALC merkkinen laakeri näytti olevan, kaikki muut runko-ja kk-laakerit uuden veroisia. Mikä lie rikkonut...?! Mutta pitäs tulla kohta kuntoon jos muuta ei löydy...

ACL laakerit sinne sillon tungettiin ja kampura kiilotettu. aika outo juttu että 1. sylinterin kiertokangenlaakeri antanut periksi :s

Bensapuolta ei sillon kerinnyt ensinkään päivittämään eli vakiokunnossa.
Drift Armyn perustaja-/perusjäsen

- Nissan Silvia PS13 '92
- Nissan Skyline HCR32 '90

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #10 on: December 16, 2011, 14:09:31 PM »
No nin nyt on sen verran konetta tutkittu että että 1, sylinterin kiertokangen laakerista oli kitkapinta osittain leikannut, mutta ei pahasti. Kampiakseli täysin naarmuton. ALC merkkinen laakeri näytti olevan, kaikki muut runko-ja kk-laakerit uuden veroisia. Mikä lie rikkonut...?! Mutta pitäs tulla kohta kuntoon jos muuta ei löydy...

ACL laakerit sinne sillon tungettiin ja kampura kiilotettu. aika outo juttu että 1. sylinterin kiertokangenlaakeri antanut periksi :s

Bensapuolta ei sillon kerinnyt ensinkään päivittämään eli vakiokunnossa.

Joo bensapumppun päivitys tulee ainakin, sekä ARP:n pultit alakertaa ja ehkä kanteenkin. Ja isompi putkisto hitsaillaan samalla kun se tuossa nosturilla nököttää... Tarkotus ois nyt vetää orggis MAS:in ja ECU:n fuel cuttin pintaan viritys eli sinne hieman alle 300 hp:n parilla bolt-on päivityksellä, sillähän jo talven pärjää  :)

Thecob

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #11 on: December 23, 2011, 23:31:36 PM »
Eiköhän luulisi pärjäävän tolla setupilla kun ite pärjäsin tolla vanhalla varsin hyvin itekki vaikka piti sillon päivittää bensapuoli mut se sitten jäi sivuun motivaation katoamisen takia. Mutta voin sanoa että pieni ikävä on vielä tuota autoa, en mie sen takia pyytelisi että laittaa vaan kuvia kun edistyy!  ;D
Drift Armyn perustaja-/perusjäsen

- Nissan Silvia PS13 '92
- Nissan Skyline HCR32 '90

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #12 on: January 02, 2012, 12:20:46 PM »
Uudenvuodenpäivänä sitten tuli öljypohja jo paikalleen... Kaapista löytyi myös FWD mallin 3-tuumainen rosteri downpipe (Tepiltä hommattu) jota pitää hieman muutella että sopii AWD malliin. Erohan on siinä että FWD downpipessä pakoputki kulkee kardaanin paikalla.

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #13 on: March 06, 2012, 13:03:14 PM »
KN Ilmanputsari asennettu ja autoa hieman testailtu. Hienosti toimii. Vielä katsastusfiksausta ja leimalle, ja varmaan keväällä tulossa myyntiin niin pääsee syventymään noihin kahteen muuhun DSM:ään  :D
« Last Edit: March 06, 2012, 13:54:06 PM by zalama »

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #14 on: May 11, 2012, 14:52:17 PM »
Sen verran päivitystä että tässä keväällä ihan varmuuden vuoksi vaihdoin vielä vesipumpun, "goodyear" nokkahihnan, kiristäjän ja rullalaakerit.
Kannatti, koska samalla totesin että pakonokkan ajoitus oli hampaan pielessä, käynti muuttui hitusen paremmaksi ja kone herää herkemmin.

Auto tuli leimattuakin ja pääsi vähän tienpäällekin vedättämään.

Toi Evo3 turbo hengittää ja herää avaran katin, putkiston ja KN putsarin kanssa aika mukavasti.
Fuel cut (ECU näkee max ilmavirran vakiosuuttimille/polttoaineen syötölle ja katkaisee syötön) jo saavutettu, vakioahdoilla!
Tästä vois vetää johtopäätöksen että vakiobensanpaineella & 440cc vakiosuuttimien teoreettinen max. 220-240 WHP (pyöräteho) saavutettu ;D

Tehoista spekuloinnista vielä kun alkuunpäästiin, niin moottoritehoksi tosta tulis noin 264-288 hp, jos lasketaan samalla kaavalla kuin Laserin dynotuksessa Harisella, jolloin oli 350 WHP ja koneteho Harisen mukaan nelivedolla n. 1.2 x pyöräteho eli n.420 hp. Ei paha melkein vakioksi :)

Seuraavana tässä olis päivitettävä 550cc suuttimet ja esim. GM-maf+translator niin pääsis +300 hp kerhoon.
Oishan tämä ehdottomasti mukava kokeilla jos ei olis toista GSX projektia odottamassa...

« Last Edit: May 11, 2012, 22:03:31 PM by zalama »

narvjuha

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 49
  • GSX 1,5G
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #15 on: May 14, 2012, 13:51:23 PM »
Mulla tuli kans EVO3-turbolla fuel cutti vastaan vakioahdoilla (lue vakioahtosäädöillä).
Osa syy tähän oli, että ahdot pikkasen karkaili, mutta nyt on vingutettu hukkaportin
reikää isommaksi ja muutenkin muotoiltu paremmaksi. Tietenkin säädetty myös portin ohjausvarsi max avautumalle.

Kunhan vain pääsee Ausseista pois niin saa auton niputettua ja pääsee kokeilemaan.

Riittäis meikäläiselle käyttöautoksi jos saa sen +200whp.

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #16 on: May 29, 2012, 16:10:56 PM »
Niipä! On nää kivoja autoja tuunailla, vain nii harva tietää ja arvostaa...

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #17 on: June 08, 2012, 14:31:40 PM »
No niin Fuel cut saatu poistettua. Oli vähän vuotoa hukkaportin linjassa ja ahdot nousi hieman liikaa, ei vaan tosta vakio "ahtopaine mittarista" saa aivan tarkkaa lukua. Sehän perustuu ECU:n näkemän ilmamassan määrään eikä todelliseen imusarjan painemittaukseen.

Mekaanisella säätimellä ahdot hieman fuel-cutin alle, nyt on mukavampi kaasupohjassa kierrättä punarajalle asit :)

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #18 on: June 17, 2012, 14:41:12 PM »

  Päivitys: Auto vaihtanut omistajaa !

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #19 on: June 18, 2012, 14:11:12 PM »
.
« Last Edit: June 18, 2012, 14:12:53 PM by zalama »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #20 on: June 18, 2012, 17:53:20 PM »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #21 on: June 20, 2012, 13:11:02 PM »
Piti kirjoittaa toiseen aiheeseen vastaus, mutta meni vahingossa tähän topicin. En saanut poistettua koko teksitä, niin piti jättää toi piste  :D. Vois siis poistaakin...

tiefighter

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Eclipse GSX 1990 / zalama
« Reply #22 on: June 21, 2012, 22:43:55 PM »

  Päivitys: Auto vaihtanut omistajaa !
ilmottaudun auton uudeksi omistajaksi.