Author Topic: Eclipse GS 1997 / tuiisa  (Read 62105 times)

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #150 on: August 04, 2008, 00:04:37 AM »
Alkaa hieman tympimään tämä rakentelu kun tehoa ei tule millään. En viitsisi lähteä stroukkaamaan konetta, kun tähänkin mennessä laitetut osat ovat hintaansa nähden tuoneet pelkän pettymyksen. Autossa on siis tällä hetkellä vapaavirtausputkisto ml. pakosarja ja isompi katti, vapaavirtaussuodatin, cat camssin nokat, kevennetty kampiakselin hihnapyörä sekä erilaisia pieniä juttuja kuten silotettuja paikkoja ja kylmäilmajärjestelmä. Tehot on mitattu 113 kilowattiin ja vakiossa pitäisi olla 107. Aika turhauttavaa?

Laitan vielä säädettävät nokkapyörät ja katson jos penkissä saataisiin sytytystä säätämällä jotain puristettua. Sitten alkaa kyllä olla ideat lopussa. Eniten harmittaa se, että loggaamalla en ole löytänyt mitään selvää ongelmaa, esim. kone saa bensaa riittämiin jne. Kannen vaihto 1g:hen olisi mahdollista, mutta se vaatisi samalla kaasuläppäkotelon ja imusarjan vaihtamista, eikä koko settiä löydä mistään millään.

Kookojakammion (plenumin) kasvattaminen voisi auttaa, mutta mikään paja ei tuntunut olevan kiinnostunut alumiinisen plenumin muokkaamisesta eikä itsellä ole vehkeitä tai taitoa tehdä alumiinille mitään. Toisaalta enpä ole kuullut, että sitä olisi kukaan ainakaan 4g63:lle tehnyt ja testannut. Kone tilassakin on huonosti tilaa kovin suurille muutoksille.

Ideoita otetaan vastaan...

Pistän muuten loppuu nuo tehokuvat yhdistettynä. Kannattaa huomata, että esim. vääntöä ei ole tullut yhtään lisää verrattuna vakioon vaikka putkisto on uusittu (pääosa on uusittu jo ekassa vaiheessakin). Olisikin kiva nähdä jonkun uuden 2g edm:n vakiokäyrät.
« Last Edit: August 04, 2008, 00:08:58 AM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #151 on: August 06, 2008, 12:16:25 PM »
Fidanzan nokkapyörät tulossa Zalamalta. Kiitoksia siihen suuntaan.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #152 on: October 09, 2008, 13:51:40 PM »
Tänään olisi tarkoitus hakea uus jakohihna ja alkaa sitten piakkoin vaihtamaan sitä ja nokkapyöriä. Tulostin netistä sekä 1g:n että 2g:n hihnanvaihto-ohjeet, mutta silti vähän mietityttää. Varsinkin kun ohjeet on suunniteltu enemmänkin sitä silmällä pitäen että koko kone on otettu pihalle.

Suurimmaksi ongelmaksi saattaa kuitenkin lopulta muodostua auton talliin meno ja mahtuminen. Sitä kun ei ole sinne vielä kertaakaan koitettu tunkea. Pelkään, että maski jää matkalle tai se jää pohjastaan kiinni  :-/

Olisi myös ollut kiva vaihtaa se suurempi kaasuläppäkotelo, mutta eipä ole vielä myyjiä juuri ilmaantunut, vaikka niitä puheista päätellen on myynnissä kaikkialla  :)
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #153 on: October 22, 2008, 14:24:07 PM »
Autossa on uusi jakohihna paikallaan ja Fidanzan säädettävät nokkapyörät. Kotelot pitää vielä sulkea ja laittaa tasapainoakselin tulppa kiinni. Sitten pitää samalla uusia jotain hihnoja kun ne välillä vinkuu, eli taitavat olla aika kuivat.

Seuraavaksi irrotan imusarjan ja suurennan kaasuläppäkotelon liitoskohdan vähintään 60 milliin nykyisestä 54 millistä. Pöydällä on Uitolta ostettu Gallun 60 millinen kaasuläppäkotelo ja sen johdotusta vielä ihmetellään, mutta sinne se laitetaan menemään vanhan tilalle. Johdotuksista enemmän keskustelua mitsuklubin puolella. Vähän olen miettinyt, kannattaisiko se jäähdytysvesi jättää kytkemättä, kun en ole varma jäähdyttääkö se enemmän kun lämmittää. Otetaan vastaan mielipiteitä hyvillä perusteluilla  8-)

Lopuksi vielä vaihdan tulpanjohdot ja tulpat uusiin.

Vähän jännittää kun kaikki on valmista, että kuinka hommassa käy. Jos ja kun sitten tulee jotain ongelmia, niin autoa on sitten taas laitettu sen verran yhdellä kertaa, että on kivaa lähteä etsimään sitä vikaa. Ja tuskin se kerralla voi mennä kohilleen. Sitten vaan aikaa varaamaan Sporttiautosta, että saadaan tehot kohilleen  ;)
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #154 on: October 22, 2008, 14:28:08 PM »
Quote
Vähän olen miettinyt, kannattaisiko se jäähdytysvesi jättää kytkemättä, kun en ole varma jäähdyttääkö se enemmän kun lämmittää. Otetaan vastaan mielipiteitä hyvillä perusteluilla  8-)

Se 1g:n koteloon tuleva vesi ei ole jäähdytystä varten, vaan se on sitä fiav:ia varten.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #155 on: October 22, 2008, 15:32:42 PM »
Quote
Quote
Vähän olen miettinyt, kannattaisiko se jäähdytysvesi jättää kytkemättä, kun en ole varma jäähdyttääkö se enemmän kun lämmittää. Otetaan vastaan mielipiteitä hyvillä perusteluilla  8-)

Se 1g:n koteloon tuleva vesi ei ole jäähdytystä varten, vaan se on sitä fiav:ia varten.

No se on hyvä perustelu  ;D
Ai, kato se irtos...

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #156 on: October 23, 2008, 15:58:14 PM »
Japan moottorituonnista kannattais ehkä kysellä 1g kantta ja muita kilkkeitä.....
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #157 on: October 23, 2008, 17:00:28 PM »
Quote
Japan moottorituonnista kannattais ehkä kysellä 1g kantta ja muita kilkkeitä.....

Joo, kyllä noita 1g:n kansia löytyisi, mutta muualla käytyjen keskustelujen perusteella se ei ole ilmeisesti hyvä ratkaisu vapariin, päinvastoin on tullut vastaan juttuja, joissa vapari on viritetty vaihtamalla ohuempi kanavainen imusarja (niin ihmeelliseltä kuin se äkkiseltään tuntuisi). Taidettiin siitä tälläkin foorumilla jossain kirjoittaa.

Asiahan on tietty pitkälti mielipidekysymys ennenkuin joku oikeasti tekee sen tähän 4g63 vapariin ja mittaan tuloksen rullilla. Mutta ainakaan toistaiseksi en ole saanut todisteita, että niin kannattaisi tehdä kun ottaa huomioon kaikki siihen liittyvät kustannukset ja sen riskin, että mennäänkin huonompaan suuntaan.
Ai, kato se irtos...

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #158 on: October 24, 2008, 14:41:39 PM »
Katukäytössä pienemmät kanavat voi toimia paremmin koska ilman virtausnopeus ja seoksen pyörteily saadaan paremmaksi.
Turbossa se ilma vaan painetaan sinne sylinteriin niin imupuolen kanavien muotoilu ei ole ihan niin tarkkaa. Tietysti mitä paremmin se virtaa vaparina sitä enemmän ahdettunakin, mutta suurilla tehoilla pitää sit olla kanavalla kokoa!
Ei todellakaan kannata sen takia 1g kantta vaihtaa. Toivittavasti säädöillä nyt löytys joku tusinan verran ainakin lisää. Pidetään peukkuja.

Imusarjan vaihto vois vaikuttaa huomattavasti jos "imukaulat" olis oikein laskemalla tehty.
200 hv Koneesta ei ole edes lopullinen raja 2.0 16v koneelle.
Kierroksia lisää...  8-)
« Last Edit: October 24, 2008, 14:49:11 PM by zalama »

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #159 on: October 24, 2008, 15:41:34 PM »
Quote
Katukäytössä pienemmät kanavat voi toimia paremmin koska ilman virtausnopeus ja seoksen pyörteily saadaan paremmaksi.
Turbossa se ilma vaan painetaan sinne sylinteriin niin imupuolen kanavien muotoilu ei ole ihan niin tarkkaa. Tietysti mitä paremmin se virtaa vaparina sitä enemmän ahdettunakin, mutta suurilla tehoilla pitää sit olla kanavalla kokoa!
Ei todellakaan kannata sen takia 1g kantta vaihtaa. Toivittavasti säädöillä nyt löytys joku tusinan verran ainakin lisää. Pidetään peukkuja.

Imusarjan vaihto vois vaikuttaa huomattavasti jos "imukaulat" olis oikein laskemalla tehty.
200 hv Koneesta ei ole edes lopullinen raja 2.0 16v koneelle.
Kierroksia lisää...  8-)

Juurikin näin se on. Jos kuitenkin tekisi kierroskoneen, niin suurilla kierroksilla (yli 8000) voisi sitten olla käyttöä isommille kanaville. Sitten kävisi kuitenkin niin, että pienillä kierroksilla koneteho laskisi. Eikös ne vtecit toimi jotenkin noin? Mutta cyclonella siitäkin voisi päästä tai jollakin läppäkoteloilla. Mut sit aletaan olla taas niin viriviri-jutuissa että katsastuksessa naama punottaa.

Katsotaan nyt, 23 % isompi kaasuläppäkotelo ja nokkapyörien säätö. Riittäisikö jo 120 kilowattiin, 130:een olisin tyytyväinen.
Ai, kato se irtos...

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #160 on: October 24, 2008, 18:42:03 PM »
Quote
Riittäisikö jo 120 kilowattiin, 130:een olisin tyytyväinen.

Voi voi sen tähden... Juur kurvailin kotiin uudella murulla. Hellästi tietenkin kun on vaan 245kW  8-)

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #161 on: October 24, 2008, 19:24:29 PM »
Quote
Quote
Riittäisikö jo 120 kilowattiin, 130:een olisin tyytyväinen.

Voi voi sen tähden... Juur kurvailin kotiin uudella murulla. Hellästi tietenkin kun on vaan 245kW  8-)

Montas prosenttia niistä on sun ittes siihen virittämiä?  8-)

Kyl mä eclin tuun vaihtamaan aikanaan Eliseen, jossa on vakiona 135 heppaa. Tollasella S6:lla mennään mutkista suoraan...
Ai, kato se irtos...

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #162 on: October 25, 2008, 10:52:31 AM »
Point taken.  ;D Toisaalta, neliveto tulee sieltä mutkasta takas tielle ilman hinuria ja menee taas seuraavalla suoralla Lotarista ohi. Mut ei jauheta sun threadia ihan ooteeksi enempää.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #163 on: October 28, 2008, 14:48:10 PM »
Nyt on autossa uusi jakohihna, tulpat, tulpan johdot, säädettävät nokkapyörät ja 60 millinen kaasuläppäkotelo. Ajoin äsken autolla töihin ja pientä ongelmaa tyhjäkäynnissä havaittavissa. Se lähtee kylmänä heti pyörittään noin 850 kierrosta/min, joten kun kone lämpiää niin se pudottaa kierroksia tosta ja saattaa sammua. Kokeilin parkissa säätää sitä ecun omalla systeemillä, mutta tuloksen näen vasta kun lähden töistä. Tyhjiöputkien kanssa tein nyt niin, että se EGR on tulpattu myös tyhjiöputkesta ja kaksi muuta putkea menee koteloon kuten vanhassakin. PCV putken jätin nyt laittamatta imusarjaan, joten siinä on nyt suodatin ja sen pää roikkuu koneen takana. Imusarjan reijän tulppasin. Mutta mitään varoitusvaloja ei syttynyt, joten ihan hyvältä vaikuttaa.

Tehomuutoksista on vaikea sanoa perstuntumalla mitään kun asfaltti on märkä ja auto sutii jos tallan laittaa lattiaan parilla ekalla vaihteella. Mutta laitan niistä käyrät kun nokat on säädetty sporttiautossa, eli kun vähän saan massia jostain.
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #164 on: November 18, 2008, 16:38:49 PM »
Kävin sporttiautossa säädättämässä nokka-akselit. Eipä juuri muutosta. Huipputehoa pudotettiin 1kw niin saatiin reilut 10nm lisää vääntöä tonne 3,5 tonnin kohdille. Alan olla aika kypsä tähän. Huomattiin, että näistä suuttimista saa maksimissaan 115 kilowatin tehon, joten siinäkin mennään rajoilla. Suosittelivat Vipec'iä, jolla voisi saada kartat kohdilleen ja sytkän, mutta se on 1600 euroa ilman asennusta ja dynossahan sekin pitää säätää. Tosin sillä Vipecilläkään ei välttämättä juurikaan saada enempää irti. Laitan nää käyrät nyt tähän kuitenkin teille naurettavaksi.  :'(
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #165 on: November 18, 2008, 16:39:17 PM »
Ja toinen kuva. Niin vielä selitykset noihin kuviin. Ylemmässä kuvassa on teho (kw, pun entinen, sin säädön jälkeen) ja seos, joka näyttää olevan aika pielessä. Alla on samat värikoodit ja toinen käyrä on vääntö, jossa tuli vähän lisää tonne alakierroksille, mutta aika vähän.
« Last Edit: November 18, 2008, 16:44:51 PM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #166 on: December 29, 2008, 11:53:23 AM »
Megasquirt II tulossa.
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #167 on: January 20, 2009, 21:43:08 PM »
Vissiin vähän ulkonäöllistä updatea tulossa  ;D

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #168 on: January 21, 2009, 13:17:20 PM »
Tosiaan. Megasquirt kakkonen tuli pienten vaikeuksien jälkeen. Se saa nyt toistaiseksi odottaa kun autokin lähtee Uitolle käsittelyyn. Extreme Driftingin korisarja laitetaan kiinni ja auto maalataan nykyisen väriseksi pienellä lisämausteella.

Taakse tuli uudet pioneerin kaiuttimet (samat kuin eteen tuli aikoinaan) kun vanhoista taitaa toinen olla pikkasen revennyt. Laitan kaiuttimet kiinni viikonloppuna.

Keväällä laitetaan sitten mega kiinni ja auto viedään taas kerran säätöön kunhan perusasetukset saadaan kuntoon.
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #169 on: February 19, 2009, 22:05:52 PM »
Tungetaampa omat näpit tähän rojektikertomukseen ja...

Eli tää rassi on nyt seissy meitin pihalla tämän kuun, ja nyt saanut vähän työn alle tota, tarkotus on siis asentaa korisarja ja maalata tuo yli niinkuin edellä Tuiisa jo mainitsikin.

Ei oo oikeen muuta saanut aikaan alkukuusta, kuin silmäiltyä tuota auppoa, ja manaillut ettei mikään sovi. Noh, eilen sitte alettiin kaverin kanssa kattelemaan ja sovittelemaan etupuskinta paikoilleen.

Lähtötilanne oli seuraavanlainen, että lamppujen väli oli auttamatta liian leveä puskurissa, koitettiin loveta aukkoja isommiksi, muttei siitä tullu ku paha mieli niin tuli pilhottua sitten orggispuskimesta tuo pala lamppujen väliin ja kuitupuskimesta tuo sama kohta irrotettiin ja heitettiin kauas metsään (ei tartte ku tallin sivuovi ottaa auki, niin eka puu on metrin päässä) Tähän operaatioon käytettiin BOSCH:in hienosäätöleikkuria, elikkäs rälläkkää :D

Kuva lähtötilanteesta:



No sitten passailtiin kiinnitykset lokareille, että sai käsityksen siitä, että mihin asentoon puskuri tulisi, ja sitten lisättiin tuo pala silmien väliin, ja alkoi lyyti kirjottamaan. Saatiin sopimaan aika komeasti pala, joten ruuvailin palan kiinni kuitupuskuriin ja sitten pulttasin puskimen kiinni lamppujen välistä sekä lokareista, ja puskin oli siinä siis omalla painollaan sitten :)



Pientä hienosäätöä tein vielä orggispalaan, jonka jälkeen "heftasin" sen kiinni lasikuitukitillä



Ajoin siis tuota kittiä palikan alle niin, rttä saa nuo välit missä on ilmaa, täyteen jotain, ja sitten tuon sauman ylitse kittiä, että saa jämäkän pohjan tulevaa varten.

Tänään sitten otin puskimen pois, hioin kitit karhealle ja vielä reunoja karhealle, että saisi kuidun tarttumaan mahdollisimman hyvin. Kuidutin sisäpuolelta kahdella vuodalla ja ulkopuolelta kahdella vuodalla millin kuivua, luusisis tuon pitävän, jos alkaa halkeilemaan niin sitten muotti ja kopio (sais samalla myyntiin moisia puskimia)





Puskin siis nostettuna nokalle, kun kuitu on pintakuivaa.

Huomenna sitten saa alotettua pohjatöitten tekemisen puskurille :)
Vähän pelotti ensin toi homma, kun ei passannut sitten millään, mutta nyt näyttää jo hyvälle. Vielä kun helmoille keksisi jotain, kun ei istu millään. Takapuskuria tuskin uskallan edes irrottaa  ;D

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #170 on: February 26, 2009, 23:27:35 PM »
Laitetaanpa tänne vähän updeittiä.

Auto on tosiaan Uiton hellässä huomassa ja kuten kuvista näkyy, niin homma toimii kuin junan vessa - välillä ehkä vähän rankoin keinoin  8-). Olenkin yrittänyt puhua Uitolle, että laitetaan pystyyn firma joka tekee korisarjoja, jotka on oikeasti plug'n'play.

Tein Zalaman kanssa jälleen kerran onnistuneet kaupat ja laajakaistalambda vaihtoi omistajaa. Se tulee avuksi Megasquirtin asennukseen. Olen nyt työmatkalla vielä kuukauden, mutta kun täältä tulen pitäisi aloittaa makuuhuoneen remontti ja Megan asennus. Megan asennukseen voisin tehdä tänne projektikuvauksen, mutta asiassa on vielä todella monta muttaa. Näyttää siltä, että asennus tulee olemaan vaikeaa (CAS:ia varten vaadittavat modaukset ja kaikkien muidenkin anturien ja Megan synkronointi). Lisäksi jos jollain olisi 4g63 vaparin sytkäkarttaa, niin se olisi aika pop. Tuntuu uskomattomalta, että edes dsmtunerssien sivuilta ei löydy noita asennusohjeita (MSI:lle on, ei MS2, pcb 3.0:lle). Jos jotain jossain kysyy niin vastaukset ovat epämääräisiä tai tyyliin, lue ohjeet. Tarttee laittaa foliohattupäähän.

Tulee vähän kiire kun en tiedä kuinka noilla uusilla nokilla käy katsastuksessa. Päästöt saisi kait säädettyä megalla, jos ehtii ennen kesäkuun puolta väliä. Ja kesätassutkin on kuluneet pilalle (sisäreuna sileä), vaikka kulmat on säädetty juuri pari vuotta sitten alustasarjan asennuksen yhteydessä.
Ai, kato se irtos...

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #171 on: February 27, 2009, 14:53:39 PM »
Quote
Tosiaan. Megasquirt kakkonen tuli pienten vaikeuksien jälkeen. Se saa nyt toistaiseksi odottaa kun autokin lähtee Uitolle käsittelyyn.

Keväällä laitetaan sitten mega kiinni ja auto viedään taas kerran säätöön kunhan perusasetukset saadaan kuntoon.

Tuosta Megasquirtista pitänee sitten aloittaa oma tarinansa. Oma mega 2 on toiminut jo vuonna -06 testipekissä (aidoilla komponenteille tietty) ja porakone pyöritti (moottoria) nokka-akselin anturia.

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #172 on: February 28, 2009, 10:44:24 AM »
Kiinnostaa muuten tinasitko ite Megan kasaan vai ostit kokonaisen? Itsellä on valmispaketti, mutta laitoin sit kuitenkin tuon AEM:n boxin.
Megassa on kyllä myös potentiaalia vaikka miten pitkälle.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #173 on: February 28, 2009, 16:20:51 PM »
Ostin koottuna Megasen. Kyllä kolvikin pysyy kädessä, mutta oli sen verran vähän hintaeroa.
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1997 / tuiisa
« Reply #174 on: March 08, 2009, 20:31:20 PM »
Long time no jazz..

Tää päivä tullu passailtua helmoja. sanotaan että noista mitkä piti laittaa paikkaan, on jälellä noin 69prosenttia, muuta on saanu leikata ja liimata, onneks on tuota venemuovia että saa tehä autoja.

Helmojen päät ei sopinut sitte ollenkaan, joten ne leikattiin pois, takapäässä oleva kamala kolo piti ottaa sisäpuolelta kokonaan matalaksi, että saa kylkeen asti kiinni.

Lasikuidulla nyt tän illal kikkaillu noita epäkohtia kuosiin. Tarkotuksena ois tehä noi nyt paikallaan mallikkaiks ja sitte irrottaa , maalata, kiillottaa sekä sitte ottaa muotti noista ja sitten kopio mikä ois sitte vähän enemmän sopiva.
Takapuskuri on aivan jouskari, vissiin noi kaarevat kappaleet (puskurit) on kuosissaan vielä muotissa, mutta kun ne nostaa pois niin ovat jännityksessä vähän ulospä'in, ja irrottaessa jännitys vapautuu ni ottaa vähän ulospäin, niin saa hampaat irvessä vääntää kylkiä kohti. Kait ne siitä.

On se hienoa että myydään noita BOLT ON settejä  :)