Author Topic: Eclipse GS-T 1990 / Psy-J  (Read 47983 times)

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
« Last Edit: August 31, 2006, 02:00:14 AM by Psy-J »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990  "evo"
« Reply #1 on: July 03, 2005, 16:10:46 PM »
http://img74.imageshack.us/img74/1625/gst3vp6.jpg


Siellähän alkaa oleen piha piukassa Mitsun tuotteita. Sano ny vielä että ton taka-alalla näkyvän Saratogan pellin alla hyrisee 6G72...



edit: linkki korjattu
« Last Edit: August 31, 2006, 02:07:03 AM by Psy-J »

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990  "evo"
« Reply #2 on: July 03, 2005, 18:07:57 PM »
Quote
Siellähän alkaa oleen piha piukassa Mitsun tuotteita. Sano ny vielä että ton taka-alalla näkyvän Saratogan pellin alla hyrisee 6G72...

Jätkällähän on sairaan tarkat silmät.  ;D

Joo-o, 6G72:han se siellä tomaatilla varustettuna hyrisee.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990  "evo"
« Reply #3 on: July 18, 2005, 21:04:14 PM »
Mitään uutta taivaan alla ?
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse GS-T 1990 / psy-j
« Reply #4 on: July 19, 2005, 16:00:06 PM »
No joo, vuodot kahteltiin viikko sitten -> ei mitään. Purettiin samalla sisempää lokaria ja kummasteltiin välijäähdytintä -> ei mitään.

Eli mitään vikaa ei ainakaan vuotojen muodossa löytynyt ja bcs modikin tuli tehtyä. Auto pelittänyt ihan normisti.
« Last Edit: September 16, 2005, 04:30:42 AM by Psy-J »

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
GS-T jaloilleen
« Reply #5 on: July 01, 2005, 21:56:01 PM »
Joo, eli käytettiin sitten tänään Temen kanssa tuota meikäläisen GS-T:tä pyörillä. Yllättävän "heikkoa" oli menestys, kuten Dyno-lapustakin näkee. 171 hp pyörille ja 196 hp moottoritehona. Eli huikeat 1 polle enemmän kun vakiossa.  ;D Melkoiselta pettymykseltä vaikuttaa noin paperilla, kun miettii mitä kaikkea edellinen omistaja on autolle tehnyt..

Noh, selvisipä tuolla sentään sekin, että Lambdassa on ilmeisesti jotain vialla (teme vissiin postittelee sitä kuvaa tänne jossain vaiheessa?) ja välijäähdyttimessäkin saattaa olla jotain paikkailtavaa.  :(  Tarkistelen molemmat sitten ensi viikolla kun loma alkaa.

http://img288.imageshack.us/img288/4818/gstdyno8pl.jpg

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #6 on: July 01, 2005, 22:39:20 PM »
Eikös tämä nyt mittailtu vehe ole se jossa oli se EVO-16G mutkakin?


Täytyy sitä kanssa käydä tässä heinäkuun aikana penkissä. Sen verran kiinnostaa kyl tietää mitä noi tänhetkiset muutokset on tuoneet tullessaan. Kunhan nyt saa ensin kytkimen vaihtoon ja mahdollisen nestehukka->kansivian selvitettyä.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #7 on: July 01, 2005, 22:42:31 PM »
Quote
Eikös tämä nyt mittailtu vehe ole se jossa oli se EVO-16G mutkakin?

Jep. Ja hyvin näkyy tehoissa.  ;D

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #8 on: July 01, 2005, 22:46:23 PM »
No sit varmaan kävis jos vaihtasit tähän 195Hp 14B-mutkaan. Voisin vaikka maksaa vähän väliä...  ;D

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #9 on: July 01, 2005, 22:49:58 PM »
Quote
No sit varmaan kävis jos vaihtasit tähän 195Hp 14B-mutkaan. Voisin vaikka maksaa vähän väliä...  ;D

Noh noh!  ;D

Ensi viikolla (viimeistään) autosta lissää, kun pääsen puskureita irroittelemaan. Toivottavasti löytyy syitä "nuhaisuuteen".   :)

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #10 on: July 01, 2005, 23:01:41 PM »
Eipä siitä ahtimesta mitään ns hyötyä noilla ahdoilla ole, ennemminkin haittaa...Joten älä nyt ala sanoon että pettymys oli...  Nyt vaan ostat coolerin nokalle ja väännät ahdot sinne 1bar. Sen jälkeen vaihdat pensapumpun/vedät akulta järeemmät piuhat ja ja ja ja  ;D ;D Taivas ja lompakko on rajana!
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #11 on: July 01, 2005, 23:04:57 PM »
Eli siis eipä tuossa mitään eroa ole siihen 14b:hen, muuta kuin ahdin voi toimia paremmalla hyötysuhteella = kylmenpää ahtoilmaa, kartasta näkee.

Ei muuta kuin ahtoja peliin, siihen 1bar asti jolloin bensan saannille kannattaa tehdä sen jälkeen jotain. Putkistohan sulla on ok...
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #12 on: July 01, 2005, 23:10:16 PM »
Quote
Eli siis eipä tuossa mitään eroa ole siihen 14b:hen, muuta kuin ahdin voi toimia paremmalla hyötysuhteella = kylmenpää ahtoilmaa, kartasta näkee.

Ei muuta kuin ahtoja peliin, siihen 1bar asti jolloin bensan saannille kannattaa tehdä sen jälkeen jotain. Putkistohan sulla on ok...

No joo, en mä nyt kauhean pettynyt ole. Silloin olis ketuttanu jos tehot olis jääny tuon 195:n alle ja auto ei liikkuis mihinkään. Mutta näinhän ei homma kuitenkaan onneksi ole.

Mutta joo, kelailtiin kanssa tossa temen kanssa noita kamoja mitä pitäis tilaa. Mullahan ei tossa oo vielä minkäänlaista ahtopaineen säätöä, et vielä ei kauheasti ahtoja nostella. :)

Ainakin boost controller, bensapumppu, suuttimet ja hyvässä lykyssä vielä FMIC sitten heinä-elokuun vaihteessa slowboylta. ;)
« Last Edit: July 01, 2005, 23:16:55 PM by Psy-J »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #13 on: July 01, 2005, 23:55:21 PM »
Vakioahtimella pystyy hackatulla MASilla ajeleen just ja just 1.1bar ahdoilla eli tolla isommalla ahtimella voi kyllä kilon korvilla tulla raikuen fuel cut vastaan...

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #14 on: July 02, 2005, 02:14:09 AM »
Quote
Mullahan ei tossa oo vielä minkäänlaista ahtopaineen säätöä

Teeppä se ilmainen bcs modi, tuo iloa pariks viikoks  ;)
Eli etsit boost controller solenoidin ilmansuodatinkotelosta ja otat siit sen yhen alipaineletkun (joka menee ilmansuodatinkoteloon(muistaakseni) ) irti ja otat puuruuvilla sen pienen muoviholkin pois solenoidin "letkukarasta" :) Ahdot nousee pikkusen. AIVAN TURVALLINEN KIKKA
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #15 on: July 04, 2005, 11:05:23 AM »
Olitko nyt niitä vääntöjä laskenut vielä?
Laskukaavahan on : (hp x 5252) /  rpm

täältä näkee nuo kaavat:
http://www.speedworx.com/cgi-local/shop.pl/page=formulas.htm
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #16 on: July 04, 2005, 12:25:25 PM »
Nopeasti tuossa laskeskelin niin kyllä jotain on pahasti vialla, jos laskin oikein...
Tosiaan ihan nopeasti vilkasin, enkä saanut edes yli 200Nm ..???

Kahtokaahan nyt joku muukin, en kerkeä nyt ajan kanssa ihmetttelemään...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #17 on: July 04, 2005, 18:42:11 PM »
Teme ettei ton sivun kaava anna jonain lb ft/s:nä noita vääntöjä....

1.00 lb-ft = 0.138 kg-m = 1.35 N-m
1.00 kg-m = 7.23 lb-ft. = 9.81 N-m
1.00 N-m = 0.102 kg-m = 0.737 lb-ft
« Last Edit: July 04, 2005, 18:44:34 PM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #18 on: July 04, 2005, 20:39:58 PM »
No perskeles joo, taitaa olla muutoin lb-ft minä se kaava antaa sen väännön...
Täällä ainakin näyttäs lb-ft: http://www.elec-toolbox.com/Formulas/Motor/mtrform.htm

Eli sitten se pitää vielä muuntaa Nm... Niin se menikin..
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #19 on: July 05, 2005, 00:03:28 AM »
Ei ole väännöt oikein kohdallaan, nyt laskin tarkemmin niin tämmöisiä tuloksia.
Eli näiden mukaan max vääntö olisi jossain tuolla 263Nm @ 4750rpm ja 5000rpm:ssä lähtee sitten alas.
Kyllä tuosta pitäisi jos kunnossa irrota yli 300Nm, kun vakiossakin on jo jotain 280Nm@3000rpm

3500rpm - 80kW - 108.8hp
vääntö = 221Nm

4000rpm - 105kW - 142.8hp
vääntö =  254,20Nm

4500rpm - 121kW - 164.56hp
vääntö =  260,4Nm

4750rpm - 129kW
vääntö = 263,4Nm


5000rpm - 132kW - 179,52hp
vääntö = 254Nm
« Last Edit: July 05, 2005, 00:08:27 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #20 on: July 05, 2005, 00:12:50 AM »
Jes, kerrassaan mahtavaa siis... Antakaapas jotain vinkkejä että mitä tuossa alkaa nyt sitten lomalla syynäämään.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #21 on: July 05, 2005, 00:24:40 AM »
tepi tuolla höpisi, että voisi johtua siittä kun vakio ahdot... Ja tuo iso ahdin tarkotettu toimimaan kunnolla isommalla ahdolla.
Laita sinne se säädin ja nosta ahtoja, 1.1bar on käsittääkseni maks mitä voit vakio pumpun kanssa nostaa.. eli 16psi
Nythän sulla oli puolet tuosta, eli 8psi...
« Last Edit: July 05, 2005, 00:24:59 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #22 on: July 05, 2005, 00:25:48 AM »
Tiedättekö, salaa jo hieman tuollaista neuvoa odotinkin.  ;D

Täytyy huomenna sitten vissiin lähteä shoppailemaan.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #23 on: July 05, 2005, 00:28:34 AM »
Sitten ahtojen noston jälkeen voisit käydä uudelleen dynottamassa.... Tosin se klaukkalan diesel on nytten kuukauden lomalla.. :-X
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: GS-T jaloilleen
« Reply #24 on: July 05, 2005, 00:30:36 AM »
Otappa nyt ekana irti se rajotin holkki sieltä bcs:stä..


Ja toi ahtojuttu on ihan mun mutu mielipide... eli siis kuinka hyvin tuommoinen isompi ahdin toimii vakio ahdoilla, kun se ahdin on tyyliin tarkotettu kaks kertaa suuremmille paineille. Toihan herääkin periaatteessa myöhemmin kuin mandariini 14b... Onko jollain faktaa?
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.