Author Topic: Eclipse GS 1992 / uitto  (Read 70853 times)

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #250 on: July 31, 2008, 00:07:37 AM »
Updatea.

parin viikon kohmettumisen jälkeen pinta vesihiottu ja puleerattu kiilto takasin.
Sisusta nipussa
Rokkivehkeet hommattu, piuhat vedetty ja vähä testailtukki että vahvistin toimi.
Subikotelo kuidutettu ja nyt alkaa paklaaminen sitte
Kone pitäs hakea viikonloppuna, muutaman pakkastulpan takia voipi viivästyä koko rojekti :/

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #251 on: July 31, 2008, 23:43:32 PM »
Pakkastulpat löyty Massey Fergusonilta :D

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #252 on: August 01, 2008, 00:12:51 AM »




N/A POWAHHH
« Last Edit: August 01, 2008, 00:23:42 AM by UITTO- »

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #253 on: August 01, 2008, 00:19:30 AM »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #254 on: August 03, 2008, 13:21:29 PM »
Perjantaina kävinb näyttämässä tepille vähän tommosen mosan kokoamiseen mallia :D jos on kaks laattaa eikä millään mene paikallesa niin koitetaan niitä sitte enskerralla toisin päin :D Noh. yöllä sitte kolmelta olin kotona kone ja loota kainalossa. Oli vähän mutkia matkassa, mutta ne on nyt takana.

Eilen hain sitte oikean profiilin hammasluvulla 154 gatesin hihnan ja ilmastoinnin, laturin sekä ohjaustehostimen hihnat. (tasapainoakseleitten hihnoja ku ei enää tarvita :P) laturi tuli samalla uus ja pari filtteriä ja öljyä sisäänajolle. Niin ja kaks valmetin pakkastulppaa. Ompahan nyt sitte sekotus sataa eri mitsua ja valmettia ja massikkaa toi kone :)

Illalla ysin aikaan valmetin perään nosturi paikkaan ja kone ylös, kymmeneltä oli kone keulilla ja yheltätoista oliki ohjaustehostimen pumppu, ilmastoinnin kompura ja vesiletkut ja joitain liittimiä kiinni, ku ei enää sitte kiinnostanu seistä sateessa.

Kytkimestä enää kiinni että pääsis iskemään laatikon kiinni ja koekäynnistää koneen, Pitäis löytyä jostain galant vr4 tai sapporon kytkin 22boorinen 225millinen levy, mikä tuottaaki ongelmia, kun millään varaosaliikkeillä ei ole saatavilla, tarttee pyytää vaan niitä tilaamaan moinen sitte.

Saas nähä meneekö lahen viikon deadline rikki ton takia. Sillon ois mitsuklubin ratapäivät minne ois mukava saaha auto näytille.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #255 on: August 03, 2008, 14:48:35 PM »
No nyt löyty sitte kytkin, mitsuklubin puolella kaverilla oli tallin nurkassa evo kolmosen ylimääränen kytkinlevy mikä piti vakiahdoilla viel, mutta 1.2bar pieni luisto. ihan hyvän näkönen levy, pieni lasittunu soiro sisäkehällä, ei luulis haittaavan menoa, kun kuitenkaan toi nyt paljoa yli kahtasataa voi vääntää.

Huomenissa sitte kytkin paikkaan ja laatikko kines ja koekäyttö sitte jos kaikki natsaa.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #256 on: August 05, 2008, 00:55:38 AM »
kuvia esille :)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #257 on: August 10, 2008, 01:05:22 AM »
Hemmetin monen mutkan kautta Frankenstein heräs henkiin

Ekat savut.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #258 on: August 10, 2008, 12:34:14 PM »
Onneksi olkoon!   :)

Vaadimme videota!
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #259 on: August 10, 2008, 14:07:04 PM »
ei tullu filmattua ekaa käynnistystä :D mut komiasti lähti.

Tänään järjestin kaikki alipaineletkut oikeisiin paikkoihin ja tyhjäkäynti tasottu nätisti.

Käytin koneen lämpimäks asti ja lämmöt ja paineet pysyy kuosissa :)

jos ehtoommalla pieni testilenkki sitte ja huomenna sähkärille auto

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #260 on: August 10, 2008, 20:03:08 PM »
TPS on nytte katottu, oli kondiksessa, sytytysennakko säädetty seiskan pintaan ja puristuspaineet mitattu seuraavasti:
1: 12
2: 11
3: 12
4: 12

Tosta kakkosestakaan tiiä kun ne katottiin aika hätäsesti, mutta ihan hyvältähän tuo vaikuttaa, että puristukset aika tasaset

Koeajolenkillä tyhjäs akun miltei finaaliin asti, yleismittarilla todettiin et latausjännite nollassa :/ kuitenkin uunituore laturi. Nitkautin sitte vähän laturille tulevaa johtoa niin johan pomppas reilu 14 volttiin, että säikähyksellä selvittiin.

Ohjaustehostimen putkista tulee öljyä ulos, Otin jäähdytysputken pois syylärin edestä koska oli menny puhki, ja tein lenkin letkujen päähän, ja sieltä vuotaa ulos, niin tyhjäks päässy, että tehostimen pumppu pitää kamalaa ääntä :/ hiljeni ku täytti järjestelmän, mut alko taas ku pääsi tyhjenemään vähä. Tarttee säätää uus putki sinne missä ei oo reikiä Cheesy ja uudet ATF:t sisälle.

Samalla kun oli tuo sytkälamppu, niin käytiin kaikki tulpanjohdot läpitte ja ilmeni, että kakkonen ja nelonen käy puolella kipinällä verraten muihin, että jos sieltä löytyisi syy tohon check engine valoon.

Huomenna auto sähkärille ja syyniin, abs valo sytty taas, voipi olla et korjaan vian ottamalla lampun pois mittaristosta.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #261 on: August 12, 2008, 00:33:20 AM »
Noniin, sähkärille ei päässy ku sillä oli kiirettä.

Lainasin kaverilta yleismittaria millä sitte saikin luettua vikakoodit, ja koodiksi varmistu sitte 31 (nakutusanturi)

Katoin sinne päin hetken ja mittailin arvoja, niin ilmeni että johdotuksessa vikaa, korjasin johdot oikein ja käynnistin ni ei syttynyt ce palamaan enää. Ja samalla toi alakierrosten sytty alko pelaamaan just niinku pitääkin.

Koelenkiollä sitte kävin hätäseen. tuntuis vetoja olevan ihan mukavasti kyl. Ei oo ennen eclipsellä lähteny etupää irti pelkällä kaasulla kuivalla asvaltilla Smiley

Abs valo on pysyny poissa, ja kun tossa jarruttelin ni tuntuis jopa pelittävän.

Koeajolta ku tulin ni huomasin että termarikoteloon tuleva pieni vesiletku vuotaa, vaihan huomenissa siihen klemmarin.

Käsijarruvalo palaa koko ajan, kytkinnesteet ja jarrunesteet ylärajassa, huomenissa siis menee keskikonsoli purkuun ja kattoo sitte tota anturia, jos ei toimi niin sitte kytken johdot suoraan kiinni toisiinsa jos se auttais.

Subikotelo sai mustaa teddyä niskaansa, ja samalla pistin selkäpuolelle vahvistimen ja jakosuotimet kiinni, huomenissa nekin sitte paikkaan takalootaan ja site vielä tuo pääelementti näyttelyä varten pitäs saada mahdutettua luukkuun ja.

Toistaseks tuntuis että homma rullais aika ok tän päivän osalta. pientä säätöä ennen katsastusta ois toki, suurin murhe on se, että konepelti on maalaamolla edelleen eikä mulla ole avaimia sinne ja tää viikko ollaan lomalla :D ja sunnuntaina ratapäivät, keskiviikkona lähdetään lomareissulle ja la illalla palataan.. mistä teen konepellin :D

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #262 on: August 12, 2008, 17:06:27 PM »
Meinaatko viedä rullille? Olis kiva nähdä miltä käyrät näyttää.  ;) Siel Dieselhuolto Häkkisellä on ihan edullinen dyno. Voisin tulla messiin katteleen.
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #263 on: August 12, 2008, 21:18:18 PM »
Häkkiselle ihan viimesenä.

Sitte ku on leimassa, sisäänajo ja öljyvaihto tehty nisitte vien sporttiautoon. Pulju muuttaa kytöön ni on sitte tossa ihan naapurikunnassa rullia :)

Piti tänään lähteä katsastamaan ja lokaalilla seolla kateltiin sitte päästöarvoja ennen katsastusaikeita niin oli arvot aivan keurallaan, lähin siitä sitte kotio ku ihan turha sellasta katsastaa sitte on, ni matkan varrella sytty CE valo

Kotona katoin vikakoodit ja tuli sitte lamda ja imuilman lämpötunnistimen vikakoodit.. noh, sitte ku on aikaa ni noitten kimppuun vaan

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #264 on: August 17, 2008, 21:35:05 PM »
MCF ratapäivät ohi.

80km sisäänajoa radalla ja tuntuis olevan vetoja aika hyvin, keskialueen vääntö aikamoinen verrattuna vanhaan.

Öljyä pääsee läpi jostain, kun tulee niin sinistä savua, jos männänrenkaat ei oo viel asettunu kunnolla?? Ohjurin kumit voi kans olla yks vaiva? saas nyt nähä.

Alustan säätöjä en tehny ollenka kun ei pitäny edes radalle mennä, mut teki ihan hyvää päästä sinne, kun ei tollasta sisäänajoa viitteis ajaa maantiellä ku pitää pumppailla.

Ihan ok fiiwis jäi kyl uuesta koneesta, lamda tarttee vaihtaa ja öljypaineanturi vaihtaa uuteen ja muuta pientä säätämistä toki on paljon vielä.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #265 on: August 18, 2008, 19:08:19 PM »
Ensimmäinen pokaali hyllyssä :D

Cult69

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 109
  • Eclipse GS -93
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #266 on: August 18, 2008, 20:21:24 PM »
Onneksi olkoon!
DSMotorsports

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #267 on: August 19, 2008, 22:32:35 PM »
Jäähynsete on liukasta ja koko lohko hikoo kannesta alaspäin, tais löytyä savutukseen ja öljyn syöntiin vika :(

Jostain taas sitte kansipahvi ja vaihtoon moinen.

Johannes

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 71
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #268 on: August 20, 2008, 14:52:16 PM »
Quote
MCF ratapäivät ohi.

80km sisäänajoa radalla ja tuntuis olevan vetoja aika hyvin, keskialueen vääntö aikamoinen verrattuna vanhaan.

Öljyä pääsee läpi jostain, kun tulee niin sinistä savua, jos männänrenkaat ei oo viel asettunu kunnolla?? Ohjurin kumit voi kans olla yks vaiva? saas nyt nähä.

Alustan säätöjä en tehny ollenka kun ei pitäny edes radalle mennä, mut teki ihan hyvää päästä sinne, kun ei tollasta sisäänajoa viitteis ajaa maantiellä ku pitää pumppailla.

Ihan ok fiiwis jäi kyl uuesta koneesta, lamda tarttee vaihtaa ja öljypaineanturi vaihtaa uuteen ja muuta pientä säätämistä toki on paljon vielä.

Tosiaan hyvin tuntui olevan vääntöä moottorissa.
Total Eclipse Of The Heart
Projektit: Eclipse 2G GSX (Holset), Galant E39 (Garrett)
Tallille pääsy: Evo 4, Galant 2.5 v6 Avance
Mustat lampaat: Colt C5, Colt C1

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #269 on: August 20, 2008, 20:23:19 PM »
Quote
Quote
MCF ratapäivät ohi.

80km sisäänajoa radalla ja tuntuis olevan vetoja aika hyvin, keskialueen vääntö aikamoinen verrattuna vanhaan.

Öljyä pääsee läpi jostain, kun tulee niin sinistä savua, jos männänrenkaat ei oo viel asettunu kunnolla?? Ohjurin kumit voi kans olla yks vaiva? saas nyt nähä.

Alustan säätöjä en tehny ollenka kun ei pitäny edes radalle mennä, mut teki ihan hyvää päästä sinne, kun ei tollasta sisäänajoa viitteis ajaa maantiellä ku pitää pumppailla.

Ihan ok fiiwis jäi kyl uuesta koneesta, lamda tarttee vaihtaa ja öljypaineanturi vaihtaa uuteen ja muuta pientä säätämistä toki on paljon vielä.

Tosiaan hyvin tuntui olevan vääntöä moottorissa.


Joojoo, täällä uskotaan vain dynolappuihin.

 ;D ;D ;D ;D
Ai, kato se irtos...

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #270 on: August 20, 2008, 21:01:49 PM »
Jahka toi sporttiauto asettuu ny kyröön ja kun saa kansipahvin vaihettua niin sitte.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #271 on: August 23, 2008, 22:22:25 PM »
Finn-Jae sekä Alastaron X-Treme o nnähty, otin puuhakilvet viikonlopuksi, ja kävin noissa tapahtumissa.

Ihan mukavasti keräs mielenkiintoa, parhaat ehkä oli ne "mikä mitsu tää oikeen on"-kommentit

Tuli huomattua noitten muitten autojen seassa myös, että on ihan mieletön kiiltoaste tolla Debeer 420 HS lakalla, konepeltiä kun kattelee eestäpäin niin tuo konepellin kuhmukin näyttää isolta lommolta, kun tuo kiilto hämää.

Nytte taas auto talliin ja kantta irrottelemaan pikkuhiljaa, Cometicin kansipahvi tulossa jenkkilästä sekä arpin pultit, josko nyt sais aisoihin nuo nesteet pikkuhiljaa, ja varsinkin nesteitten kulutuksen :D

Hyvä fiiwis edelleen, vaikkakin noita epäonnia on mukana kuitenkin, Kai se on tää meikäläisen paha karma autojen suhteen :D

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #273 on: August 26, 2008, 01:33:15 AM »
kansi otettu auki ny ja täynnä nuo männän hatut öljyä :/ ihan sopivaan aikaan ilmeiseti tuli aukastua toi :D

noh. ootellaan nyt et cometic ja arpit saapuu, jos tänä huonna viel pääsis ajamaan...

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipse GS 1992 / uitto
« Reply #274 on: August 27, 2008, 11:48:55 AM »
Täytyy nyt vielä todeta että hieno 1g! Varmaan  herättää kiinnostusta DSM kalustoon valtakunnallisesti.
Kun nyt saisi nyt omankin härvelin kosmeettisesti valmiiksi...