Author Topic: Eclipse GS 1992 / tiiti  (Read 30704 times)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
« Reply #25 on: April 15, 2005, 14:37:26 PM »
Joo, kyllä ite pitää ottaa selvää noista kun harvoin noi konttorin ukot tietää pikkutarkkaa asiaa miten oikeasti on.... 8)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tiiti

  • Guest
Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
« Reply #26 on: April 17, 2005, 14:19:51 PM »
 ;D tämähän tuli ainaski mulle harvinaisen selväksi, tarvii valistaa varaosaliikkeen äijiä oikeen urakalla...ne varmaan sekoittaa nyt tän tuv lupa-asian siihen kun -93 jälkeen asennetut jouset katsastettava jne.

Eli ei muutakuin jousia tilaamaan...ja siitä että kannattaako muutoskatsastaa niin henk.koht. ainakin aion koska samalla katsastetaan ja vaihdetaan tietoihin vaihtoehtoinen rengaskoko. Ei ainakaan tule jälkeenpäin sanomista!

Bucc

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 159
  • Fast and furious
    • View Profile
Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
« Reply #27 on: April 27, 2005, 23:49:02 PM »
Mitä maksaa ecliin madallus sarjat, noin niinku suurinpiirtein? En ole saanut aikaiseksi mennä kyselemään..
Eipä ole juuri mitään helpompaa kuin elää huonosti ja kuolla hyvin.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
« Reply #28 on: April 27, 2005, 23:58:11 PM »
Vähä riippuu sarjasta, mutta jos vain jousista puhe, niin alkaen varmaan tuolta ~200e tienoilta, omat h&r:t maksoi suomesta kun ostin jotain 320e jos nyt en ihan väärin muista. Nuo ainakin ovat todella hyvät olleet...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
« Reply #29 on: April 28, 2005, 00:34:23 AM »
Ite maksoin noista H&R jousista 224€. Harlinesta tilasin, toimitusaika taisi olla jotain kahden viikon luokkaa.

http://www.harline.com/

edit: hinta korjattu.
« Last Edit: April 28, 2005, 02:05:57 AM by Psy-J »

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
« Reply #30 on: April 28, 2005, 00:39:39 AM »
Niin ja vaikee lähtee tilaan silloin kun olis mahdollisuus  >:(  ::)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
« Reply #31 on: April 28, 2005, 00:51:51 AM »
320e oon maksanu noista 30.4.04  8) Eli reilu vuos sitten
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Lergei

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 240
  • Common sense is common welth
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992
« Reply #32 on: May 27, 2005, 18:42:06 PM »
Vaikka on Rauman läheltä niin voi edes kirjoittaa Suomea.. ;D
Bojoiing!

Tiiti

  • Guest
Re: Eclipse GS 1992
« Reply #33 on: August 03, 2005, 21:06:47 PM »
Viimeisimmän kommentin taidan jättää ihan omaan arvoonsa, pieniin virheisiin ei täällä ennenkään ole puututtu. Mut sitte itse asiaan eli NYT ON MADALLUS, NO MORE CITYMAASTURI! Jouset tuli suplexilta ja mdalsi riittävät ~35mm eli tontissaan on.

 Loppukesä taitaa kulua ajamisen merkeissä, mitä nyt hiukan massaa lisätään pohjaan. Talvella talliin ja sitten haetaan lisää tehoa...siitä lisää sitten kun ajankohtaista, sanotaan vaan että aika hurjat suunnitelmat on paperilla ja pankkitili kevenee tuntuvasti!

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992
« Reply #34 on: August 04, 2005, 00:03:30 AM »
Quote
sanotaan vaan että aika hurjat suunnitelmat on paperilla ja pankkitili kevenee tuntuvasti!

Toi on ihan mun juttu! Hyvältä kuulostaa!  ;D

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipse GS 1992
« Reply #35 on: August 04, 2005, 18:37:24 PM »
Otahan kuvia niin saadaan tästäkin esittely tuonne  ;)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tiiti

  • Guest
Re: Eclipse GS 1992
« Reply #36 on: August 08, 2005, 14:14:19 PM »
Otetaan kunhan kerkeen! Vielä kun löytäis jonkun kellä on se kaapeli et vois ladata koneelle kuvat...

Tiiti

  • Guest
1g Eclin piristäminen
« Reply #37 on: February 02, 2005, 17:51:21 PM »
Ostin eclini elokuussa -04 vakiokuntoisena ja siinä kunnossa sen pitikin olla talven yli, sainpahan ainakin miettiä projektin kuntoon ja sain hankittua lämpimän autotallin. Nyt loppui odottelu ja aloitetaan hieman etuajassa koska katsastusmies katsoi aiheelliseksi auton pienen huoltamisen -> projektin kipinä syttyi.

Katsastusta varten vaihdettiin vasen alatukivarsi ja oikea raidetangonpää (gallun osat onneks sopivia).
Nyt olis tarkoitus poistaa katti ja säätää bensan syöttöä (käy ihan liian laihalla  ;D) ja tod.näk laitetaan samalla vapaavirtaussuodinkin ym jotain pientä.

Audioina kenwoodin cdsoitin, alpinen 6x9, eclin omat etu- ja takakaiuttimet, 10" mtx:n subi ja dls:n vahvistin.
Eli ei paljon mut tarpeeks että voi pitkillä matkoilla kuunnella muutakin kuin rengasmelua  ;)

Takalasiin olis tarkoitus laittaa tummennus ja ehkä joku tarra (vaikka DSMCF-tarra  ;D) ja ehkä kylkiin teippauksen, tää on kyl viel jäissä tää idea.

« Last Edit: October 27, 2005, 13:40:03 PM by admin »

Tiiti

  • Guest
Re: Eclin piristäminen
« Reply #38 on: February 19, 2005, 21:01:08 PM »
Dodii...eli päivän aihe katin poisto ::). Ihan ekaksi kellotettiin hieman aikoja jotta näkisimme miten paljon em toimenpide vaikuttaa. Kiihdytin auton lämpimänä rauhallisesti 100 km/h ja heitin kolmosen silmään, poljin lattiaan ja sillä otettiin vauhtia 140:n asti, kellotus n 7,7sekkaa (kirj.huom. 0-100km/h 8,2sek). Sitten napattiin katti irti, putki tilalle ja hups, sama kiihdytys 100-140 ajassa 6,8 sekuntia. Jos oikein pilkkua viilaa ja käyttää lyhyttä matikkaa niin saatais joku 5-8hv tehonlisäys  ;D. Näillä pärjätään hetki, eclin äänikin parani huomattavasti parempaan suuntaan  8)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #39 on: February 20, 2005, 03:46:36 AM »
Oikeeta peliä! Se orgis peräpönttö kannattaa kans heivata mahd. pian mahd. pitkälle... Sopii odottaa noin 5-15 HP lisäystä pelkällä vaimentajan vaihdolla.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #40 on: February 20, 2005, 14:02:56 PM »
Noh noh, jos pelkällä peräpöntön vaihdolla meinaa 5-15hp saada lisätehoja niin minäkin meinaan 16g ahtimella saada 2000hp tehot  ;D ;D ;D

Noh penkkidynospekuloinnit sikseen ja osat kiinni ja dynottelemaan oikeasti  ;)
« Last Edit: February 20, 2005, 14:06:10 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

saveli_m

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Eclipse GST '99 & GS '96
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #41 on: February 21, 2005, 00:12:26 AM »
Eikös tossa nyt sitten joudu taas katsastukseen ton ruuvaamaan takaisin sinne alle tuon katin, ei kai toi ilman mee pakokaasutestistä läpi?
Eikös se olis kätevämpää vaihtaa sinne semmonen high-flow katti tilalle? Kallista, mutta elämä on  :)
"Jos joku on jumissa, irroita se väkisin. Jos se menee rikki irroittaessa, olisi se jokatapauksessa pitänyt vaihtaa jo uuteen."

Tiiti

  • Guest
Re: Eclin piristäminen
« Reply #42 on: February 21, 2005, 00:23:20 AM »
No kyllähän sen katin nyt aina kerran vuodessa takas paikalleen laittaa, ei oo paha homma ku tehtiin putkeen laipat eikä mtn erikoisia patenttikiinnityksiä...
;D ja kuitenki siel auton al tulee käytyä ennen katsastusta ni samal vaival se menee!

Nyt seuraavaks poistetaan myös takalasin pyyhin ja sen moottori (liikaa turhaa painoa)  8)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #43 on: February 21, 2005, 00:28:30 AM »
Mulla sama politiikka katin kanssa. Laipat putken päihin ja kerran vuodessa päiväksi katti kiinni. Pitää muuten ihan kohtuulliset pörinät kun on rosteria se katinkorvaus putki...

Tiiti

  • Guest
Re: Eclin piristäminen
« Reply #44 on: February 21, 2005, 15:59:52 PM »
Joo kyllä tuli huomattua että eclin kehräys muuttui matalaks murinaks  ;D parempi niin! Enkä kyl oo edes ajatellu mtn high flow kattia, kyl sen rahan voi upottaa johonki muualle mitä ei saa ite tehtyä! Elämä on kallista mut ite tekemällä (ja suhteita käyttämällä) pääsee halvemmalla ja se säästö on aina kotiin päin -> lottovoittoa odotellessa  8)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #45 on: February 22, 2005, 20:46:23 PM »
Montakos vaimentajaa vaparikoneen putkistossa muuten yhteensä on? Turpokoneisessa kun ei oo katin jälkeen kuin peräpönttö  :D Se mutka itessään vaimentaa pakoääniä jonkun verran, tai siis muuttaa pörinää vihellykseksi!

Tiiti

  • Guest
Re: Eclin piristäminen
« Reply #46 on: March 30, 2005, 15:29:29 PM »
Nyt sain viimeinkin irroitettua takalasin pyyhkijän ja sen moottorin, helppo homma ku kaikissa japseissa on samat muoviklipsut joka paikassa...moottori ym sälät laitettiin talteen jos joskus tarvii mutta nyt peitetään spoikassa oleva reikä ja maalataan koko retkipöytä samalla  ;D

Takasumuvalo tuli kiskaistua irti samalla, roikkui rumasti puskurin helmassa, tarkoitus olisi modata se toisen pakkivalon tilalle, ei kai kovin paha homma  ;)

Tuli myös tilattua Tooran T230 17" alut ja 215 gummit, ni ei tarvi koko ajan lennätellä nastoja pois!!

Sitten harkitaan josko tilaisin Hiclonen ilmakiihdyttimen konehuonetta raikastamaan ja ehkä uudet männät, jenkkimessuilla hyvä tarjous takomännistä  ;D ;D
« Last Edit: March 30, 2005, 15:30:25 PM by Tiiti »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #47 on: June 22, 2005, 13:23:55 PM »
Tässäkin on aika paljon ns.jossittelua ja meinataan tehdä juttua.(lue:ohjeistus)
Ajattelin siirtää kaiken suoraan jäsenten autot osioon oman topikkisi alle, onko ok?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #48 on: June 24, 2005, 00:58:55 AM »
Quote
Sitten harkitaan josko tilaisin Hiclonen ilmakiihdyttimen konehuonetta raikastamaan

EI kannata sitten rahoja tuhlata humpuukiin. Tuo yhtä paljon lisätehoa kuin stunami turbo  ;D
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Jusna

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclin piristäminen
« Reply #49 on: June 30, 2005, 15:00:18 PM »
Joo noi hiclonet yms on aika schaibelia..
350e on nyt tarjous kisakatista ja uus orkkiskatti lienee jotain 500-800(?)
et ei sinne vakiokattia ainakaan kannata laittaa jos vanha pamahtaa hajalle.