Yleinen keskustelu > Jäsenten autot

Avenger ES 1996 / A-V

(1/2) > >>

A-V:
Ajattelin rekisteröityä tänne kun kerran tontille eksyi tuollainen hiukan harvemmin Suomessa nähty DSM. Tuli vaihdossa prätkään ja tarkoituksena oli myydä auto eteenpäin melko nopiasti mutta tähän on nyt parin viikon ajelujen jälkeen tykästynyt joten taitaa jäädä itselle.


Tässä on vissiin Chrysleriltä annettu seuraavat ohjeet: Eclipse on ihan komia, mutta saisko siitä 20cm pidemmän että tulis sisä ja takakonttitilaa enemmän ja sitten tossa on Dodge Viper, saisko siitä hiukan sisar-ulkonäköä?



Ja ihan hyvin mielestäni onnistunutkin, vaikka onhan tää enemmän perheautotyyppinen kun Eclipse. Korkeutta on mielestäni hiukan liikaa joten sille tarvinnee ainakin tehdä jotain... Tähän sopii Eclipsen jouset (kuten 90% muutoinkin Eclipsen osista), joten kovin kallis madallus ei ole. Hemmetin hyvä tuo on ajaa tälläisenäkin.



Sisustaa ehdein sen verran purkaa ja korjailla kitinöitä että totesin sen olevan kokonaan ammattiverhoilijan läpikäymä. Todennäköisesti silloin kun auto on ollut uusi ja ikävä kyllä väriksi on valittu harmaa ja keltainen, jotka punaseen autoon melko oudot... Varusteita on muutoinkin todella kattavasti, mm. kaksitoiminen sähkökattoluukku, toimiva ilmastointi, cruise, jne. Ainoa mitä katselin että puuttuu on takaspoikka ja sumuvalot. Lisäksi tähän on joku investoinut useita satasia kajareihin sekä niiden asennukseen, josta tosin jo pari vuotta aikaa.. Edessä 8" kolmitiet ja takana 6x9:t, lisäksi konttiin menee 2 x RCA:t ja 2 x sormenpaksuiset powerpiuhat (vahvistimet ja subbarit tosin hävinneet matkalla), en tajunnut katsoa kajareiden merkkiä oviverhoiluja purkaessa tosin kartiot oli kirkkaansiniset, jos tuo nyt jollekin kertoo jotain...(?)


Tekniikkana A420 2.0 DOCH ja manuaali, joka kuljettaa autoa yllättävänkin kepeästi, odotukset kun eivät olleet kovin korkealla. Mulla on aiemmin ollut jotakuinkin sama motti PT Cruiserissa jossa tosin ko. retrokopan ~500kg painonlisäys ei ainakaan auttanut kulkemista.


Autoa on huollettu todella säntillisesti ja mukaan tuli ruutupaperihuoltokirja Suomen ajaltaan. Kuitteja löytyi hanskalokerosta parin kolmen tonnin edestä ja mm. jakopää on tehty 20tkm sitten.

Pari pikkuvikaa löytyy, esim Defan 821X sarjan hälläri vetelee viimeisiään (tarvinnee päivittää modernimpaan) ja ed.om. on varmuuden vuoksi poistanut siitä sireenin todnäk vasaralla. Näppärää.

Lisäksi OBD2 kertoi seuraavat:
P0171 System Too Lean (Bank 1)
P0133 O2 Sensor CKT Slow Response (Bank 1 Sensor 1)

Näillä ei kumma kyllä tunnu olevan vaikutusta ajoon, enkä olisi edes tarkistanut ellei Service Engine valo olisi palanut jo ostohetkellä. Löytyykös tietoa mistä lähtisi ongelmaa ratkaisemaan?

Lyhyellä ymmärryksellä sanosin että Lambda on entinen mutta se on ed.om toimesta vaihdettu uuteen ja vikakoodi jatkoi ilmestymistään. Ymmärtääkseni tässä pitäisi jossain olla ilmamäärämittari myös ns. toisessa päässä, mutta kuten noista konehuoneen kuvista näkee niin ihan itsestäänselvää ei ole missä sen pitäs olla kun toi ilmaboxi on poistettu ja korvattu kartiofiltterillä (joka lisäksi melko oudossa paikassa melkein pakosarjan vieressä). Näyttäs että imusarjassa on toi MAP takanurkassa ja TPS läppäkotelossa mutta mielestäni en nähnyt ilmamäärä anturia tulevalle ilmalle...? Missähän se olis?

teme:
Nätti on, vaikkei ihan virallisesti DSM autoihin kuulukkaan, samalla tehtaalla kyllä tehty ja paljon samoja osia käytetty.

Käsittääkseni noissa 420a moottoreissa ei ole ilmamäärämittaria alunperinkään, vaan tehtävän ajaa MAP käyttäen hyväksi muita arvoja kuten rpm/lämpötila.

Vikakoodeista, sanosin alla olevien perusteella, että hyvin mahdollisesti happianturi mäsänä. Vaihda uusi, nollaa koodit tarvittaessa ja testaa uusiksi.
http://www.obd-codes.com/p0171
http://www.obd-codes.com/p0133

A-V:
Thx! Ilmamäärämittari upuu, selvä ;) Helpottaa huomattavasti etsintää..  ;D

Eli pakoputken happianturi/lambda olis sunkin tulkintasi? Melko outoa kun kerran son jo kertaalleen vaihdettu (ja merkkiosaan) kuten tossa pistin...

Etsin eilen alipainevuotoja yms ja vaihdoin muutaman heikommannäkösen letkun mutta ilman sen kummempia löytöjä. Irrottelin myös anturien sähköliittimet ja näytti hyvältä joten pistin takas kiinni wd40 ruiskuttelun jälkeen.. Pitänee tänään nollata koodit ja tsekkailla onko ongelma poistunut vaiko eikö..

Saako tota MAP anturia jotenkin testattua vaiko joutuuko vaan vaihtamaan uuteen jos toi happianturi ei ole syypäänä...

Pissapojan (olisko sen pesuvesimäärän) valo palaa myös sinnikkäästi vaikka säiliö miltei täynnä, ei ole sähkökaavioita kävellyt vastaan joten kysäsen nyt vielä sekin että meneekö kokeiluksi vai muistaako joku mikä piuha on anturille...?

A-V:
ja tuohon onko tää DSM vai ei. Auton merkki on Dodge, konehuoneessa lukee tyyppikilvessä Mitsubishi USA ja miltei jokasessa osassa mitä on vastaan tullut lukee DSM. Vaikea sanoa onko vaiko ei, mutta ainakin pirun läheltä  ;D

teme:

--- Quote from: A-V on May 22, 2014, 12:38:26 PM ---ja tuohon onko tää DSM vai ei. Auton merkki on Dodge, konehuoneessa lukee tyyppikilvessä Mitsubishi USA ja miltei jokasessa osassa mitä on vastaan tullut lukee DSM. Vaikea sanoa onko vaiko ei, mutta ainakin pirun läheltä  ;D

--- End quote ---

Ehkä vois sanoa, jotta eclipse/talon/laser autojen serkku :)

Mun tulkinta noista vikakoodeista vaan perustu noihin vikakoodien selityksiin noilla sivuilla, jotenkin happianturiin liittyy. Onko sulla yksi vai kaksi niitä? Uudemmissa eclipse/talon autoissahan on kaksi kappaletta, yksi pakosarjan paikkeilla ja toinen pidemmällä putkessa.

Voihan se olla vuotoihin tai sähköihinkin liittyvä, jostain syystä happianturit antavat vikakoodia eli sinne suuntaan se kertois mistä etsiä vikaa.

Jos MAP olis hajalla, varmaan antais siitä oman vikakoodin ja auto kävis paljon heikommin (luultavasti näin).

Voin lähettää viestillä paikan mistä voit ladata 95-99 eclipsen sähköpuolen servicemanuaalin kamat.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version