Yleinen keskustelu > Jäsenten autot

Eclipse GS-T 1990 / teme

(1/3) > >>

teme:
Lyhyesti. Tämä yksilö hankittu 2011 loppuvuodesta, entinen omistaja foorumillakin tuttu Psy-J. Kone hajosi hältä, ostin auton pois. Kone irti ja myin pois. Rakentamani turbokone ja alusta ja muut kilkkeet siirsin tähän.

Korille en ole muuta tehnyt kuin vaihtanut Talonin etupuskurin. Koriin vaihtuu vielä talonin takapuskuri jossain vaiheessa ja menee kokonaan uudelleen maalaukseen.

Sisusta purettu putsattu pesty ja buunattu ja rikkinäiset osat vaihdettu. Kaikki sähköt vedetty siististi uusiksi (vanhoja viritelmiä riitti entisten omistajien jäljiltä).

Kesällä testikilometrejä kertyi jotakuinkin 2000, joiden aikana laatikosta sanoi jokin laakeri itsensä irti ja alkoi pitämään mekkalaa. Seuraava operaatio on tarkastaa damaget, tekeekö siitä vielä toimivaa vai tilataanko suoraan shepilta sequentaali race laatikko (no ei ehkä nyt kuitenkaan heti). Varalaatikoita on mulla parikin kappaletta, mutta ehkäpä samassa jos tuon laatikon ottaa työn alle niin vahvempaa osaa sisään ja lukko.

Tänneppä sitten lisää höpinää ja tarinaa kun tulee insipiraatiota. Liitteenä pari kuvaa mitkä tähän hätään kaivoin. Pitää etsiä tai ottaa photoa moottorihuoneesta vielä, en nyt löytänyt yhtäkään järkevää.

Jos nyt muistin vielä kaikki oikein niin alla speksit moottorista. Tehoja ei mitattu vielä, vakioahdoilla ajellut nykyiset testiajot, ja tuntuu potkivan niilläkin. Toki nostan ahtoja kun sen aika koittaa. Kunhan ensin saa kaiken toimimaan perstuntumalta hyvälle.

Alakerta:
      - Tasapainotettu
      - Eagle kanget
      - Ross männät 8.5:1
      - Cleviten laakerit  
      - ARP pultit

Kansi:
      - seetit, maljat, shortside,palotilat,pakoportit thyynattu
      - Ferrea teräsventiilit
      - Crower jouset ja lautaset
      - 93/94 vakio turbon nokat
      - ARP pultit
      - Cometic kannentiiviste

Muuta:
      - Prothane puslat moottorinkannakkeissa

Jakopää:
      - Kevlar hihna

Bensan syöttö:
      - Wallbro 255lph korkeapaine bensapumppu
      - 650cc suuttimet
      - releen uudelleenjohdotus
      - Aeromotive FPR

Sytytys:
      - Magnecor R-100 Racing 10mm tulpanjohdot

Pakopuoli:
      - SBR Cast Manifold (ported)
      - 3.0" Stainless Steel turbo-back w/ O2 Eliminator
      - O2 housing wastegate athmosphere dump

Turbo:  
      - Mitsun iso 16G turbo (ported)

Imupuoli:
      - K&N suodin + 2g mafs adapteri
      - Dejon tool intake putki
      - 2G mafs
      - SBR Street Front Mount Intercooler Kit
      - fmic J-pipe
      - Greddy Type R Blow Off Valve

Voimansiirto:
      - ACT 2100 kytkinsetti
      - ACT vauhtipyörä

Alusta:
      - KYB AGX jäykkyyssäädettävät iskunvaimentimet
      - H&R jouset
      - Energy Suspension puslasarja

Jarrut:
      - Powerslot uritetut jarrulevyt
      - Edessä HAWK:n palat
      - Vakio satulat

ECU:
      - Vakio n/a eprom ecu joka muutettu turbon ecua vastaavaksi
      - Tiputettu vakio turbon softa
      - Modattu softaan 2g mafsille ja 650cc suuttimille sopivat arvot
      - SAFC-2

Mittarit:
      - Megan Racing Öljynpaine (elektroninen)
      - Autometer boost
      - Autometer air/fuel
      - Megan Racing EGT

Muuta:
      - Hallman pro rx mbc
      - EGR blokattu
      - Megan Racing etu ja taka strut bar
      - JMF 1G DSM Small Battery Kit

Vanteet ja renkaat:
      - 2g eclipse 16" alumiinivanteet
      - KUMHO ECSTA XS KU36 225/50R16

teme:
Konehuone tuon näkönen tällä hetkellä. Pitänee joskus vielä aloittaa riisausprojekti ja tehdä vähän nätimmäksi.

Made in china bleed valve paistaa hieman turhaksi silmään, meni kesällä entinen risaksi ja piti nopeasti saada tilalle uusi eikä parempia ollut kaupassa. Lähtee kyllä roskiin tuosta heti kun posti tuo uuden.

narvjuha:
Ei kait sen väliä mitä sieltä näkyy kunhan toimii ja mahdollisesti jopa iloisesti (LUE: hätäsesti!)

teme:
Ajankuluksi liimailin tämän yksilön moottorivaihdosta muutaman kuvan. Tuolloin ei ollut tallia käytössä, niiin pihassa tehty kesäaikaan  8)

teme:
Boviin joutui väkertämään alumiinista tämmösten kapistuksen niin sai letkut kunnolla paikoilleen, nätti kun sika pienenä  ;D Näkyy paikoillaan tuolla aiemmassa moottorihuonekuvassa. Tosiaan melko hankala oli saada sovitettua tuon dejonin intakeputken ja bovin väliin mitään ilman tuota. Nytkin siinä on väliaikaisesti akselinsuojakumi, siihen asti kun löytyy jöötimpää kamaa väliin.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version