Author Topic: Moottoriöljyistä  (Read 6235 times)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Moottoriöljyistä
« on: March 09, 2005, 18:41:24 PM »
Noniin. Taas saa muut oppia meitsin huonoista kokemuksista...

Oon vallan ajellut Mobilin täyssynteettisillä ööleillä tähän asti. Nyt vein auton maanantaina öljynvaihtoon ja annoin tutun korjaamon pistää koneeseen mitä parhaaksi näkee. No peräluukusta löytyi sininen 5W-30 Liquid Moly-kannu.

Ei siinä mitään muuta mutta pitäisköhän niitten nostajien lakata kolisemasta jossain vaiheessa ???

Tiedän kyllä että aina 4G63 koneessa nostajat kilkattaa (ainakin vähän) mut ei mulla oo ikinä pitänyt niin karua ääntä kuin noilla öljyillä.

Huomenna tulee sit taas Rally Formulat tilalle. Kai tota 200km ajettua LiquidMolya voi johonkin pulttien rasvaukseen käyttää...

saveli_m

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Eclipse GST '99 & GS '96
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #1 on: March 09, 2005, 20:39:40 PM »
Castrol RS:ää koneeseen niin pelaa. Tääkin on tietysti makuasia, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä.
Aikasemmin käytin aina tuota mobilia mutta kyllä ainakin mielestäni castrol paremmin japsikoneissa toimii. Pystyy suosittelemaan.
Eli Castrolin Magna-tekkiä tai RSsää.  :)
"Jos joku on jumissa, irroita se väkisin. Jos se menee rikki irroittaessa, olisi se jokatapauksessa pitänyt vaihtaa jo uuteen."

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #2 on: March 09, 2005, 23:41:39 PM »
Mulla oli castrolin sitä lähes kalleinta mitä kaupasta löyty, valahti pois n. 4vkon ajon jälkeen, joutu jo lisäämään. En kyllä viittis castrolia ite laittaa enään. Tiedä sitten miten turbolaitteissa toimii... ::)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #3 on: March 13, 2005, 13:01:43 PM »
Pari päivää ollut Mobilin Rally Formulat koneessa. Ihan käsittämätön homma. Nostajat metelöi vieläkin, ei koko ajan mutta aina välillä... Ei pysty ymmärtään kun ennen ei kuulunut mitään. Öljynpaineet on ihan hyvät ja muuten kone käy ja kiertää nätisti.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #4 on: March 13, 2005, 19:20:24 PM »
Suodatin vaihtunut...

On noi öljyjutut aina henkimaailman juttuja.

Itsellä oli mobilin f1:stä ja kalkatti... sitten kun vaihoin turbon etc niin löin "ranskalaiset" totalin öljyt ja loppui rallatus, auto kävi tosi paljon paremmin.
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #5 on: March 14, 2005, 19:35:35 PM »
No sepäs se kun oon ajanut noin 20tkm yhteensä Mobilin öljyillä eikä oo ennen ollut ikuna mitään meteliä...

Täytyy koittaa huomenna kattoo jos jotain järkisyitä keksis. Pitää vaihtaa ylävesiletku niin samalla kertaa raapia vähän päätä.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #6 on: March 14, 2005, 19:53:29 PM »
Suosiolla tilaa ne paremmat ven.väl.tasurit niin loppuu se nakuttelu.... Ihan tyyppivika kun vituralleen suunnitelleet nuo ven.väl.tasurit... 8)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Lergei

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 240
  • Common sense is common welth
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #7 on: May 17, 2005, 23:28:57 PM »
Onkos joku kokeillu muuten RVS:ää!? Aika mielenkiintonen litku, ei mikään motor-uppi.. Maksaa vaan niin vietävästi jos joka reikään mieli pa...pistää :D
Bojoiing!

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #8 on: May 18, 2005, 00:45:06 AM »
RVS? Joku lisäaine?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Lergei

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 240
  • Common sense is common welth
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #9 on: May 18, 2005, 06:06:59 AM »
jep! ja kotimainen vielä! katsokaapa netistä tuolla kirjainyhdistelmällä, en muista osoitetta.. :o
Bojoiing!


teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #11 on: May 18, 2005, 14:33:40 PM »
Jaa niin tuo oli tuo, sanottaisko näin jotta kun nyt rakennan tuhansilla euroilla uuden koneen, niin en kyllä mitään tuommoisia sinne laittaisi sekaan  ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #12 on: May 18, 2005, 16:35:03 PM »
Semmonen juusto noitten lisäaineiden kanssa että ei missään tapauksessa ainakaan uusien öljyjen kanssa pidä käyttää. Jos panostaa laatuöljyihin sen 8000-10000 km välein niin niissä on kyllä mukana tarpeeksi hyvät lisäaineet joiden toimintaa noi Motor-Upit sun muut haittaa.

Jos taasen ajaa jollain markan margariineilla niin voipi olla hyötyäkin. Itse en käyttäisi normaaliöljyjen lisäksi koneessa mitään muuta kuin esim. Forte-käsittelyn öljynvaihdon yhteydessä.

Lergei

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 240
  • Common sense is common welth
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #13 on: May 18, 2005, 17:27:01 PM »
Nii-i, mene ja tiedä.. itse olen aina ollut lisätörkyjä vastaan mutta kuten sanottu; tämä on mielenkiintoinen, ehkä se johtuu kunnon testeistä sekä siitä että perustelut ovat tieteellisesti tarkkoja ja onhan myyntikanavatkin asiallisia. "Miksi öljynvalmistajat eivät tuollaista sitten tee?" No, maksaisitko sinä 4litrasta esim. RS:ää 135 Euroa?  :)  Joo, en tiä tuleeko ikuna ostettua.. EN myöskään aja markettiöljyillä!Stana..
Bojoiing!

Bucc

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 159
  • Fast and furious
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #14 on: June 12, 2005, 02:59:02 AM »
Quote
Suosiolla tilaa ne paremmat ven.väl.tasurit niin loppuu se nakuttelu.... Ihan tyyppivika kun vituralleen suunnitelleet nuo ven.väl.tasurit... 8)


Onko hankala vaihtaa?? Mä olen kans kuullu, että ne jotenkin tukkeutuu, eikä voitelu pääse perille asti, mikä mahtaa olla sitten oikea selitys..?
Eipä ole juuri mitään helpompaa kuin elää huonosti ja kuolla hyvin.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Moottoriöljyistä
« Reply #15 on: June 12, 2005, 15:11:52 PM »
Quote
Onko hankala vaihtaa?? Mä olen kans kuullu, että ne jotenkin tukkeutuu, eikä voitelu pääse perille asti, mikä mahtaa olla sitten oikea selitys..?

Tästä löytyy juttua lisää, kun klikkaa linkkiä. -->
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1117099096