Author Topic: Eclipselle lisää pensaa,miten?  (Read 10439 times)

Storri

  • New Member
  • Posts: 7
  • dsm
    • View Profile
Eclipselle lisää pensaa,miten?
« on: August 10, 2010, 23:02:26 PM »
Eli tollanen usa:ssa valmistettu eclipse -95 2.0na (420a)
jossa vv-suodatin,isompi imusarja,isompi kaasuläppä+kotelo,kanavat avarrettu,kansi laskettu ja niin isot venttiilit ku vaan sopi,tosi jyrkät nokat,säädettävät pyörät,avara pakosarja ja jööti putkisto race-katilla.
Kysymykseni:
mitä tehä pensapuolelle?

vastaa kaasuun ekat 2 sek ku poljin on pohjassa,sitten niinkuin meinais hyytyä(käy laihalla).
lastu,isommat suuttimet,paineen säädin??? kokemuksia?

DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #1 on: August 17, 2010, 02:15:16 AM »
Lastua ei näihin vehkeisiin saa, suuttimet riittää n.250hp asti, fpr samoin. Ootko varma, että nimenomaan menee laihalle? Laajakaistalambdaa jos ei ole vielä niin se seuraavana asennukseen (AEM Uego tai se toinen merkki).

Jos tosiaan menee laihalle niin sitten jotain piggybackia kehiin (Apexi SAFC vaikkapa) tai sitten suoraan koko moottorinohjaus vaihtoon. Megasquirtiin varmaan löytyy helpoiten säätöapuja ja on varmaan halvin ratkaisu, mutta osaa nuo suomalaisetkin virityspajat sinne laitella vaikkapa Hestecin tms. Näistä tosin ei liene kellään vielä kokemusta, tuo MSnS sen verran suosittu ratkaisu.

Jossei halua viritellä sähkövehkeiden kanssa, niin AFX:ltä saa race-viritysecua näihin. Kalibroi itse itsensä, ei ole asentajan itse säädettävissä, mutta kuulemma antaa varsin hyviä tuloksia.
http://howellautomotive.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=2609

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #2 on: August 17, 2010, 03:17:31 AM »
Quote
Lastua ei näihin vehkeisiin saa, suuttimet riittää n.250hp asti, fpr samoin
Mistäs tuo tieto n.250hp on peräisin? 420a moottorissa on vain 190cc suuttimet tietääkseni (vrt.4g63 n/a jossa 275cc). Luulisi tuossa koneessa, että suuttimien d-cycle on jo aika max. Eli ei mitään järkeä tunkea lisää bensaa enään vakio suuttimille.

Storri: Hommaat vain dataloggerin niin näet mitä siellä tapahtuu, hieman helpompaa miettiä mitä tarvitsee uusia. Varsinkin jos sinne vaihdettu erilaiset nokat ja säädettävät pyörät voi niiden säätäminen kohdalleen olla pienen vaivan takana. Ja mitähän mahtaa tarkoittaa "jööti putkisto"? Vaparissa liian iso putkisto tuottaa ongelmia, putken halkaisija tulisi mitoittaa koneen mukaan. esim jokin 3" putkisto 2.0 koneessa on jo liikaa.

« Last Edit: August 17, 2010, 03:18:20 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #3 on: August 17, 2010, 06:39:06 AM »
Dsmtunerssi näyttää olevan alhaalla tai ainakin minun internetsin ulottumattomissa atm, joten en nyt tuota 250hp muistikuvaa voi vahvistaa, mutta joka tapauksessa jossei kyseessä ole turbotettu/todella rankasti modifioitu vapari 420a, niin ongelmaa ei ole.

Neonin vakiosuuttimet on 190cc mutta deeäsämmissä ne on 235cc ja potkua riittää. 5-7psi ahdoillakin ajelevat vakiosuuttimilla, tosin hahnin kitissä tulee varmuuden vuoksi 270cc suuttimet ja tuonne 250hp lukemiin tähtäävät ostelevat 450cc suuttimia. Tämä on varmasti järkevääkin, mutta tuollaista muistelen että vakiosuuttimilla 250hp olisi se viimeinen takaraja.

2GNT:n upgrade path auttaa:

http://2gnt.com/index.php?d=Old_Power_Stages  tai
http://2gnt.com/index.php?d=Power_Stages



EDIT: Niin ja tosiaan 2.5" putki on paras vaparille, mutta sivuutin sen kun eihän liian iso putki ainakaan noin oireile että veto yhtäkkiä alkaisi hiipumaan, vaan että alakierroksilla ei kulje mihinkään. Mutta tämä nyt varmaan olikin aika ilmiselvä juttu.

Laajakaista olis miun mielestä ehdoton, sitten vaan loggausta kuten teme jo sanoikin. Bensapumppu on tuolta polttoainepuolelta ensimmäinen mikä siellä alkaa ahdistamaan, varsinkin jos pumppu on vanha... Walbro 190 tai 255lph tilalle ja ainakin se tekijä on sillä suljettu pois.

EDIT2: Se dataloggaus ei sitten välttämättä olekaan ihan helppoa, kun ei toimi samat ohjelmat kuin 4g63-koneisilla. PCMscan on itsellä ollut ihan lupaava softa, saa ainakin yhteyden ja hieman dataakin omasta 420a:sta ulos.
« Last Edit: August 17, 2010, 06:45:31 AM by DaJackal »

nakkifakiiri

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 189
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #4 on: August 17, 2010, 11:41:10 AM »
Quote
EDIT: Niin ja tosiaan 2.5" putki on paras vaparille, mutta sivuutin sen kun eihän liian iso putki ainakaan noin oireile että veto yhtäkkiä alkaisi hiipumaan, vaan että alakierroksilla ei kulje mihinkään. Mutta tämä nyt varmaan olikin aika ilmiselvä juttu..
Omassa 420A käsittääkseni vakio putkisto muute mut keskimmäinen ja perimmäinen pönttö vaihettu vähä vapaammin virtaavaan ja pirusti siitä meteliä lähtee vaa alakierroksilla menis varmaa Honda Monkey ohi  ;D Alakierroksille kiinnostas saaha vähä vääntöä lisää.. pitääkö se alottaa katin poistamisella

mika75

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 126
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #5 on: August 18, 2010, 00:53:13 AM »
Täällähän saa niin paljon tietoa tosta 420a:sta et kohta kannattaa varmaan alkaa viritteleen Chrysler Neonia ;)

DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #6 on: August 18, 2010, 01:25:24 AM »
Quote
Täällähän saa niin paljon tietoa tosta 420a:sta et kohta kannattaa varmaan alkaa viritteleen Chrysler Neonia ;)

Ei kannata, suomen Neonit kun ei ole 420a-koneisia vaan sohc-malleja (tarkemmalta moottorikoodiltaan A588, lohko on tosin sama molemmissa). Tuo dohc 420a löytyy jenkeissä R/T-neonin keulalta, eikä sitä suomeen olla edes maahantuotu ehkä satunnaisia muuttoautoja lukuunottamatta.

Neoneille on sitten omat viritysohjeet, kyllä niistäkin löylyä saa (etenkin 95-99 kun ovat suhteellisen kevyitä):
http://www.dodgetalk.com/forums/showthread.php?t=81875

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #7 on: August 18, 2010, 03:00:38 AM »
Jenkeissä on myös sohc "420a" moottoreita neoneissa tuon dohc lisäksi. Tuo A588 on kait vain 2001 lähtien neoneissa, sitä ennen "420a" (ainakin jenkeissä, liekö suomessa sitten eri..)

Tai oikeastaan mitä tutkistelin, niin tuo 420a nimike on vain eclipse/talon/avenger/sebring moottoreissa. Johtuen pienistä eroista esim. että neonin moottori on eripäin ja jotain muita..

Virallisesti kai näin:
ECC- 2.0L DOHC
ECB- 2.0L SOHC (pre 01)
A588 - 2.0L SOHC after 01
ECH- 2.0L SOHC MAgnum
EDZ- 2.4L DOHC (non turbo, pre NGC)
EDV/EDT 2.4L DOHC turbo
420A- 2.0L DOHC for the FJ chassis (avenger/eclipse/talon)

Nämä siis kaikki vain mitä löysin "informaatiota" internetistä, voi olla myös jotain redneckien sekoiluja  8-)
« Last Edit: August 18, 2010, 03:01:04 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #8 on: August 18, 2010, 03:31:01 AM »
Quote
Jenkeissä on myös sohc "420a" moottoreita neoneissa tuon dohc lisäksi. Tuo A588 on kait vain 2001 lähtien neoneissa, sitä ennen "420a" (ainakin jenkeissä, liekö suomessa sitten eri..)

Tai oikeastaan mitä tutkistelin, niin tuo 420a nimike on vain eclipse/talon/avenger/sebring moottoreissa. Johtuen pienistä eroista esim. että neonin moottori on eripäin ja jotain muita..

Virallisesti kai näin:
ECC- 2.0L DOHC
ECB- 2.0L SOHC (pre 01)
A588 - 2.0L SOHC after 01
ECH- 2.0L SOHC MAgnum
EDZ- 2.4L DOHC (non turbo, pre NGC)
EDV/EDT 2.4L DOHC turbo
420A- 2.0L DOHC for the FJ chassis (avenger/eclipse/talon)

Nämä siis kaikki vain mitä löysin "informaatiota" internetistä, voi olla myös jotain redneckien sekoiluja  8-)


Tarkennus: ECC ja 420a tarkoittavat samaa konetta, 420a on mitsun moottorikoodi. A588 sohc-konetta on sekä 1st että 2nd gen Neoneissa, kyseessä sama moottori mutta mm. imusarja on eri (1gen alumiinia, 2gen jotain komposiittimuovia) jne. pikkumuutoksia. Onko Chrysler antanut näille omat moottorikoodit, en tiedä.

Sivuhuomautuksena, Chryssellä on myös 2.4 420a-kone, jossa lohko on vain pikkuisen pidempi ja sikäli iskutilavuus suurempi. Tämä lohko on mahdollista vaihtaa myös dsm:ään 2.0 420a:n tilalle; 2.0 kansi käy suoraan, samoin about kaikki muut viriosat. Jos alavääntö kiinnostaa, niin tässäpä hyvä keino, sillä tuo saattaisi olla jopa laillisesti mahdollista vaihtaa (iskutilavuus ei kasva liikaa jne). Ja jos nyt ajatellaan hypoteettisesti että jotakuta ei muutoskatsastukset kiinnosta niin lohkon vaihtoahan ei katsuri hevillä huomaa. Tähän leikkiin en tosin ketään kehota lähtemään.

Storri

  • New Member
  • Posts: 7
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #9 on: August 22, 2010, 23:05:01 PM »
pakosarja on joku kiinalainen,2.5 tuumasena pitäisin siistä lähtevää putkea,sit tulee katti ja sen jälkeen se jakautuu kahteen 2.5 tuumaseen kummallekki puolelle...voisko joku kertoa et mistä tulee letku pensanpaineen säätimelle???huomasin tänään et siihen ei tule letkua ja ihmettelen tässä vaan et onkohan siihen minun aikana tullut letkua ollenkaan?
auto nimittäin röpöttää tyhjäkäynnillä ja saa aivan liikaa pensaa,kun kaasua antaa niin menee laihalle.(tulpat valkoset ja osittain sulanneet kun vaihdoin)



Quote
Quote
Lastua ei näihin vehkeisiin saa, suuttimet riittää n.250hp asti, fpr samoin
Mistäs tuo tieto n.250hp on peräisin? 420a moottorissa on vain 190cc suuttimet tietääkseni (vrt.4g63 n/a jossa 275cc). Luulisi tuossa koneessa, että suuttimien d-cycle on jo aika max. Eli ei mitään järkeä tunkea lisää bensaa enään vakio suuttimille.

Storri: Hommaat vain dataloggerin niin näet mitä siellä tapahtuu, hieman helpompaa miettiä mitä tarvitsee uusia. Varsinkin jos sinne vaihdettu erilaiset nokat ja säädettävät pyörät voi niiden säätäminen kohdalleen olla pienen vaivan takana. Ja mitähän mahtaa tarkoittaa "jööti putkisto"? Vaparissa liian iso putkisto tuottaa ongelmia, putken halkaisija tulisi mitoittaa koneen mukaan. esim jokin 3" putkisto 2.0 koneessa on jo liikaa.


magezu

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #10 on: August 23, 2010, 02:00:46 AM »
Mulla ainaski tulee se pensanpaineen säätimen letku, Imusarjan ja tulipelin välistä siite imusarjan sivusta.
hantarinpuolen reunasta, siite samasta lähtee mulla ainaski pakokaasun takaisin kirrätys järjestelmälle letku kanssa, siin vieressä on joku anturi (en nyt muista mikä).
huomenna voin pistää kuvan siite kohtaa.

P.S  Sekavaa tekstiä, koita saada selvää  :D

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #11 on: August 23, 2010, 10:56:21 AM »
Jos säätimeltä puuttuu alipaineletku niin saa juurikin liikaa soppaa tyhjäkäynnillä ja röpötys voi johtua siitä.

Storri

  • New Member
  • Posts: 7
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #12 on: August 23, 2010, 12:04:21 PM »
Kiitos.
kuva auttaisi paljon.
autoon on nimittäin vaihdettu lähes kaikki koneen osat ja tuntuu että on jätetty pois vaikka mitä...
egr-venttiili on kokonaan poistettu käytöstä.mitenkähän se vaikuttaa näihin asioihin?



Quote
Mulla ainaski tulee se pensanpaineen säätimen letku, Imusarjan ja tulipelin välistä siite imusarjan sivusta.
hantarinpuolen reunasta, siite samasta lähtee mulla ainaski pakokaasun takaisin kirrätys järjestelmälle letku kanssa, siin vieressä on joku anturi (en nyt muista mikä).
huomenna voin pistää kuvan siite kohtaa.

P.S  Sekavaa tekstiä, koita saada selvää  :D

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #13 on: August 23, 2010, 12:52:05 PM »
EGR-venttiilin poiston ei pitäisi vaikuttaa käyntiin mitenkään jos peitelaippa on tiivis (ei vuoda).

Aika usein toi venttiili poistetaan käytöstä, jottei kaasuläppäkotelo ja imusarja karstoitu. Päästöjä hieman lisää, mutta ei ongelmaksi asti.

Onpa joku väittänyt myös, että tehot kasvaisivat.   :)
« Last Edit: August 23, 2010, 12:52:35 PM by Dom »

Storri

  • New Member
  • Posts: 7
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #14 on: August 23, 2010, 19:37:28 PM »
justiin,no sepä hyvä jos egr:än poissaolo ei aiheuta ongelmia.
on ollut paljon ongelmia jo alusta asti autonkanssa. konehuonetta on niin muunneltu/raiskattu että on tosi vaikea jälkikäteen yrittää saada kaikkia kohilleen kun en itse ole purkanu siitä mitään...ostin sen katsastamattomana ja olin tietoinen että jotain täytyy tehdä leimalle,mutta en todellakaan tiennyt että täytyy useita viikkoja taistella.
jos joku voisi lähettää minulle kuvat kaikista imusarjan letkuista,alipaine kellosta yms,et mitkä menee mistä mihin ja pensapaineen säätimen letkusta niin olisin eritt.tyytyväinen...
kiitos.

Quote
EGR-venttiilin poiston ei pitäisi vaikuttaa käyntiin mitenkään jos peitelaippa on tiivis (ei vuoda).

Aika usein toi venttiili poistetaan käytöstä, jottei kaasuläppäkotelo ja imusarja karstoitu. Päästöjä hieman lisää, mutta ei ongelmaksi asti.

Onpa joku väittänyt myös, että tehot kasvaisivat.   :)

magezu

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #15 on: August 23, 2010, 20:59:13 PM »
Tässä olis pari kuvaa...

http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/konehuone.jpg

http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/konehuone1.jpg

Ja jos jotain lisää ni pistän, ite otin kans tuon EGR:n pois ja päästöt meni hienosti läpi.

Storri

  • New Member
  • Posts: 7
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #16 on: August 23, 2010, 22:45:59 PM »
thäänx!
eli kuvista päätellen imusarjasta tulee alipaine letku bensapaineensäätimelle.jos teoriassa miettii,niin se säätää varmasti bensanpainetta hiukan sen mukaan miten moottorissa on imua/tarvetta pensalle??

omassa ei ole väliä vaikka kytken letkun imusarjan ja paineensäätimen väliin,tai vaikka jätän sen kokonaan pois.röpöttää vaan tyhjäkäynnillä ja vie pensaa aivan törkeesti.koitin myös laittaa koneen käyntiin ja imeä itse letkusta niin kovaa kun pystyin mutta eipä eroa...jatkaa vaan röpöttämistä.Olisiko säädin kenties rikki?

saakohan tohon säädettävää pensapaineen säädintä sellasta joka tulis kiskoon kiinni tai kenties uutta alkuperäistä ja mihin hintaan ja mistä :) ?


DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #17 on: August 24, 2010, 15:48:08 PM »
Quote

saakohan tohon säädettävää pensapaineen säädintä sellasta joka tulis kiskoon kiinni tai kenties uutta alkuperäistä ja mihin hintaan ja mistä :) ?


Ebaysta kannattanee katella, 420a-koneisiin on fiksuinta tilata jenkeistä suoraan palikat. Ei pitäis kustantaa yli satasta, paitsi jos ehdottomasti haluaa jonkun hienon firman logon kylkeen.  :D

Zalamaa komppaisin tässä, ja jossei letkun kiinniololla ole vaikutusta niin valistuneena arvauksena bensapaineen säädin lienee todellakin rikki.

EGR:n poisto kasvattaa käytännössä ainoasstaan typen oksideja (NOx-päästöt) joita Suomessa ei mitata paitsi jos pitää mennä esim. turbotuksen seurauksena VTT:lle päästötestiin. Sen voi siis huoletta tulpata. Huomio, että egr-venan pitää silti olla kiinni ja toimiva - tulppaus suoritetaan ainoastaan pakopuolella, minkä jälkeen asennetaan pakopuoli->egr menevään putkeen mielellään pieni ilmansuodatin. Näin kun egr-venttiili aukeaa, se ei ime pakopuolelta paskaista ilmaa vaan suodatettua raikasta ulkoilmaa. Mikäli tulppaa myös imupuolen, tuloksena on vikakoodi, CEL sekä auton mahdollinen sammuminen/huono tyhjäkäynti, kun egr:n kautta ei tulekaan ilmaa silloin kun tarvittaisiin ja auto käy liian rikkaalla.

Sanoisin että toimenpide on kannattava, omassa kiesissä tuntuu melko usein jumittavan tyhjäkäyntimoottorin tuo egr:n kautta tuleva soossi. Seuraavan kerran kun konetta laitellaan (2-3 vko päästä, toivottavasti), niin ko. blokkausoperaatio suoritetaan.

Storri

  • New Member
  • Posts: 7
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #18 on: August 24, 2010, 16:37:27 PM »
Terve.kyllähän se mun egr on tulpattu imusarjasta ja pakosarjasta.eli kannattaiskohan se laittaa imusarjaan kiinni takas?
useita putkia ja letkuja näyttäis löytyvän mutten tiiä yhtään miten niiden kuuluu tulla...
koitan illemalla paineensäätimen vaihtoa,escortin zetecistä löytyi melk.samanlainen.









Quote
Quote

saakohan tohon säädettävää pensapaineen säädintä sellasta joka tulis kiskoon kiinni tai kenties uutta alkuperäistä ja mihin hintaan ja mistä :) ?


Ebaysta kannattanee katella, 420a-koneisiin on fiksuinta tilata jenkeistä suoraan palikat. Ei pitäis kustantaa yli satasta, paitsi jos ehdottomasti haluaa jonkun hienon firman logon kylkeen.  :D

Zalamaa komppaisin tässä, ja jossei letkun kiinniololla ole vaikutusta niin valistuneena arvauksena bensapaineen säädin lienee todellakin rikki.

EGR:n poisto kasvattaa käytännössä ainoasstaan typen oksideja (NOx-päästöt) joita Suomessa ei mitata paitsi jos pitää mennä esim. turbotuksen seurauksena VTT:lle päästötestiin. Sen voi siis huoletta tulpata. Huomio, että egr-venan pitää silti olla kiinni ja toimiva - tulppaus suoritetaan ainoastaan pakopuolella, minkä jälkeen asennetaan pakopuoli->egr menevään putkeen mielellään pieni ilmansuodatin. Näin kun egr-venttiili aukeaa, se ei ime pakopuolelta paskaista ilmaa vaan suodatettua raikasta ulkoilmaa. Mikäli tulppaa myös imupuolen, tuloksena on vikakoodi, CEL sekä auton mahdollinen sammuminen/huono tyhjäkäynti, kun egr:n kautta ei tulekaan ilmaa silloin kun tarvittaisiin ja auto käy liian rikkaalla.

Sanoisin että toimenpide on kannattava, omassa kiesissä tuntuu melko usein jumittavan tyhjäkäyntimoottorin tuo egr:n kautta tuleva soossi. Seuraavan kerran kun konetta laitellaan (2-3 vko päästä, toivottavasti), niin ko. blokkausoperaatio suoritetaan.

magezu

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #19 on: August 24, 2010, 17:16:29 PM »
Noni nyt putosin kärryiltä :(
Toi egr , Eikö se ole tuo kuva 1
Mut mikä on tuo kuva 2

KUVA1  http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/24082010317.jpg

KUVA2  http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/24082010316.jpg

DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #20 on: August 25, 2010, 01:52:32 AM »
Storri: Kyllä. Allaolevasta linkistä lisätietoa:

http://www.dsmtuners.com/forums/420a-bolt-tech/264253-official-420a-egr-block-off-disscussion-2007-a.html

FPR kannattaa hommata ebaysta suoraan säädettävä malli. Ei sillä että soppa pääsisi helpolla loppumaan, mutta ainahan säätövara on hyvästä eikös juu.  :)
Esimerkiksi tuo, on ainakin luotetulta myyjältä.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-Pressure-Regulator-Blue-Eclipse-Expo-Lancer-Evo-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ270616915877QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

DaJackal

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 72
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #21 on: August 25, 2010, 02:29:36 AM »
Quote
Noni nyt putosin kärryiltä :(
Toi egr , Eikö se ole tuo kuva 1
Mut mikä on tuo kuva 2

KUVA1  http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/24082010317.jpg

KUVA2  http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/24082010316.jpg


Olisko kuva 2:ssa EGR:n solenoidi?

Ja FPR-asiaan vielä: Haynesin manuaalin mukaan '95 vuosimallin autoissa on FPR kiinteästi asennettuna bensatukkiin, eikä sitä voi vaihtaa vaihtamatta koko bensatukkia. Tarkista siis onko FPR bensatukissa vai erillisenä siinä bensasuodattimen vieressä.

Voin skannata nuo Haynesin ohjeet tuosta EGR:n testauksesta jne ja pistää postiin, jos Storria (tai jotakuta muuta) kiinnostaa. Tarvittaessa toki muutakin, kun tuo manuaali tuossa hyllyssä on. Samoten löytyy Mitchellin 1000+ sivuinen service manual digitaaliversiona.

Storri

  • New Member
  • Posts: 7
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipselle lisää pensaa,miten?
« Reply #22 on: August 25, 2010, 10:33:26 AM »
pensatukin päässä se on kiinteänä...kokeilin tosiaan escortin fpr:ää joka oli 270kpa ja mitsun tais olla noin 330kpa...samateen kävi tyhjäkäynnillä ,eli nyt vaihdan vakio nokat paikalle.