Author Topic: 2g Jarruongelma  (Read 5641 times)

nakkifakiiri

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 189
  • dsm
    • View Profile
2g Jarruongelma
« on: April 26, 2010, 11:04:44 AM »
Ehkei tää ihan tänne kuulu mut laitan kuitenki.. Eli siis 2g:stä kyse. Eilen kävin autoilemassa kaupassa ja kaikki toimi niin ku pitääki. Poislähtiessä sitte oliki jarrut hävinny mutta pumppaamalla tuli taas paineet mutta oudon alas poljin painu silti. Kotia päräytin ja aloin tarkastella tilannetta niin jarrunestettä ei ainakaan vielä sillon näkyny maassa asti ja ite nestettäki oli purkissa vielä ihan reilusti. Sitte huomasin että oli kuskin etupää laahannu senverran rajusti että koko vanne oli melkosen kuuma. Vielä en oo kerinny lähtä asiaa tutkiin mutta jos jollai o jotai ideaa miten tuo tuommosta alko tekemään nii kertokaa toki.
« Last Edit: April 26, 2010, 13:11:06 PM by admin »

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g Jarruongelma
« Reply #1 on: April 27, 2010, 16:07:59 PM »
no ekaks otat jarrut auki ja tarkistat et jarrusatulat on kunnossa, toinen puoli jos laahaa niin siel on silloin jotain jumissa (liukutapit yleensä)... yleensä auttaa kunnon voitelu (kuparitahna).... tietenkin oireet viittaisivat siihen että järjestelmässä on ilmaa joten jarrujen ilmaus on tehtävä myös.... jos näiden toimenpiteiden jälkeen vielä oireet jatkuvat, tarkistat jarrutehostajan kunnon... ilman pitäis mennä tehostajaan sisään, ei ulos... jos molempiin suuntiin virtaa ilma niin kalvo on rikki ja tehostaja vaihtoa vailla (750e mitsun tiskiltä)... poljin kyl muuttuu kovaksi kun tehostaja hajoaa sen huomaa selvästi.. tarkista samalla myös letku joka menee tehostajalle, siinä on yksisuuntainen venttiili (ainakin 1g:ssä) toivottavasti tuossa oli jotain apua ongelmaan
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 2g Jarruongelma
« Reply #2 on: April 27, 2010, 16:43:42 PM »
Jos jarru on jäänyt päälle ja satula kuumentunut noin paljon, voi olla että nesteet alkoi kiehua, silloin poljin menee pohjaan...Tämä selviää kun annat jarrujen jäähtyä  ja poljin muuttuu taas kovaksi.
Sitä mikä siinä yhdessä pyörässä jumittaa ei osaa sanoa avaamatta.

nakkifakiiri

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 189
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g Jarruongelma
« Reply #3 on: April 27, 2010, 22:22:29 PM »
Quote
no ekaks otat jarrut auki ja tarkistat et jarrusatulat on kunnossa, toinen puoli jos laahaa niin siel on silloin jotain jumissa (liukutapit yleensä)... yleensä auttaa kunnon voitelu (kuparitahna).... tietenkin oireet viittaisivat siihen että järjestelmässä on ilmaa joten jarrujen ilmaus on tehtävä myös.... jos näiden toimenpiteiden jälkeen vielä oireet jatkuvat, tarkistat jarrutehostajan kunnon... ilman pitäis mennä tehostajaan sisään, ei ulos... jos molempiin suuntiin virtaa ilma niin kalvo on rikki ja tehostaja vaihtoa vailla (750e mitsun tiskiltä)... poljin kyl muuttuu kovaksi kun tehostaja hajoaa sen huomaa selvästi.. tarkista samalla myös letku joka menee tehostajalle, siinä on yksisuuntainen venttiili (ainakin 1g:ssä) toivottavasti tuossa oli jotain apua ongelmaan
Oliko nyt ihan pakko alkaa tuolla tehostajan hinnalla pelottelee?  ;D Katotaa nyt kunhan pääsen rassailee mitä se sanoo. Tosin palat on vaihettu viime keväänä ja oli sillon ainaki kaikki liukutapit ym. ihan kunnossa.
« Last Edit: April 27, 2010, 22:23:01 PM by nakkifakiiri »

nakkifakiiri

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 189
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g Jarruongelma
« Reply #4 on: April 28, 2010, 17:13:40 PM »
Nonnii.. tuossa ku lähin korjaileen autoa niin sehän toimi niin ku piti.. käytin kuitenki kuskinpuolen jarrukengän ja palat auki joka siis laahas mutta eihän siellä mitn vikaa ollu.. vähä putsailin teräsharjalla ja pistin vähä töhnää väliin.. mikä lie oli sitte.  ::)