Author Topic: Blow-off valve ja ilmamassamittari  (Read 23484 times)

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #25 on: February 13, 2005, 19:51:50 PM »
Mää kyl nauran sitten kun yritätte saada noita vehkeitä säätöihin ja pilaatte catin yms  ;D  ;)
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #26 on: February 13, 2005, 20:38:43 PM »
Senkus, mutta maft oikeasti hyvä kapistus, ja jos sillä ei halua säätää mitään mutta haluaa vain käyttää gm:n mafsia niin voi iskeä asetukset nollille ja käyttää säätöihin safc:tä.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #27 on: February 13, 2005, 21:02:21 PM »
Quote
Mää kyl nauran sitten kun yritätte saada noita vehkeitä säätöihin ja pilaatte catin yms  ;D  ;)



Kuka käskee ajaa katti kiinni autossa... 8)

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #28 on: February 13, 2005, 21:41:19 PM »
Ihan aikuisten oikeesti ?  ;D

Ei vaan ei jauheta shaissia :) kaippa se bybassin ääni on niin siisti ja tarpeellinen  ;D T/E/L kippojen sisälle se ääni varmaan kuuluukin mutta ei gallujen  ;D
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #29 on: February 13, 2005, 21:53:30 PM »
Mulle tulee tuo translatori kanssa kun saan valuuttaa sen verran jakoon mut by-pass letku tod. näk. jää paikalleen. Ei sitä voi itsessään käyttää sihautteluun. Toi orkkisvalve on tyhjäkäynnillä vähän auki näin helpottaen ja nopeuttaen turbon reagointia. Sieltähän pääsee koneeseen putsarin ohi ilmaa -> BAD THING!

Ton paketin todellinen hyöty tulee varmaan siitä GM MAFin ylivertaisesta virtauksesta alkup. ilmamassamittariin verrattuna.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #30 on: February 13, 2005, 22:05:22 PM »
Tarkoitin tuolla temen tulevaa setuppia  ;)

gm laitetaan painepuolelle kaasuläpoän eteen ja sitten voit sihautella paineet pois tuolta paineputkesta ilmaan.
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #31 on: February 13, 2005, 22:18:09 PM »
Quote
Ton paketin todellinen hyöty tulee varmaan siitä GM MAFin ylivertaisesta virtauksesta alkup. ilmamassamittariin verrattuna.



Jos tarvitset virtaavaa ilmanmäärämittaria niin kyllä niitä 2g/3g/evo/ ilmamäärämittareita löytyy ja niissä on kaikki anturit käytössä ja kaikki toimii niinkuin mitsu on suunnitellut. SAFC:lla vaan ilmanmäärä oikeaksi. 2g virtaa ~29 % enemmän etc...

EI ole yhtään hyötyä laittaa esim 3" mittaria jos kaasuläppä on 60mm / paineputket ovat 1.7" tms halkaisialtaan.

Jotkut jopa puhuvat että laittaa 2g ilmanmäärämittarin 550cc suuttimet ja bensanpaineella hieno säädetään seokset kohdilleen niin homma toimii täydellisesti.


Jenkeissa porukka ostaa tosiaan tuota sen takia että saadaan se mokkula laitettua painepuolelle ja saadaan ne ikiihanat pissaliisojen kutsuäänet

ps. ei herneitä nenään  ;)
« Last Edit: February 13, 2005, 22:21:13 PM by maxpain »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #32 on: February 13, 2005, 22:49:32 PM »
Paras tapa kun halutaan tutustua laitteeseen on lukaista ko värkin manuaali / mosan tuunaus ohjeet.

http://fullthrottletech.com/attachment.php?s=ec90b44bb570001931ab0598f531eec4&attachmentid=72

http://fullthrottletech.com/forumdisplay.php?f=40
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #33 on: February 13, 2005, 22:59:55 PM »
Mulle vaan on jostain jäänyt sellainen käsitys että alkuperäinen by-pass venttiili olisi tyhjäkäynnillä vähän auki, en tiedä sitten onko näin oikeesti. Jotenkin vaan takaraivossa olis sellainen muistikuva... Jos näin on niin sehän hörppii ilmaa suoraan siitä by-pass letkun paikalta jos letku irti. Eli varsinaiseen sihautteluun pitäisi hankkia joku ihan oikea blow-off valve.

2G MAS on käynyt mielessä mut se tulee maksaan aika lailla saman verran kuin GM MAF + translator eikä siinä sit ole niitä säätömahdollisuuksia. Olkoonkin että joku S-AFC olisi varmaan paras ratkaisu.

Ja saa niitä BOVin ääniä kuuluviin vaikka käyttäis orgis MASia. Ilmanputsarilta turbolle lähtevä torvi vaan uusiksi niin että se by-pass letku on mahdollisimman lähellä ilmanputsaria. Kotelo rälläkällä pois ympäriltä ja vapaavirtausfiltteri niin jo kuuluu ihan tarpeeksi.

Sen verran vielä että jos maksaa:

GM MAF  130$
Translator 200$
S-AFC     n.300$

tekee yhtennsä jo yli 600$ ynnä asennusten vaiva päälle. tuohon toinen 600$ päälle niin saa jonkun AEM säädettävän Plug & Play boksin. Siinä ei sit ainakaan säädöt lopu kesken  :)

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #34 on: February 13, 2005, 23:05:33 PM »
Juu voipi olla että itsekkin jätän suhauttelut pois, ja annan kiertää takasin vain. Ainakin aluksi, katsoo sitten tulevaisuudessa mitä tekee.

Mutta kyllä tuo gm maf paremmin virtaa kuin mikään 2g tai evo tjms, sen takia sitä kutsutaankin "blow through" setupiksi. Muissa mafseissa on sen verta rajotteita kuitenkin verrattuna tuohon gm malliseen.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Esku

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #35 on: February 13, 2005, 23:16:59 PM »
Voipi olla, että kohta pääsee melko edullisestikin heittämään alkuperäiset ecut ja kaikki muutkin liiat elektroniset kikkulat vesilintujen äimisteltäväksi. Kunhan tuosta mitsuun sovitetusta VEMSistä tulee valmis, ei muussa ole enää pahemmin järkeä. Ja voi sitten käyttää GM MAFia, jos huvittaa, mutta ei tarvita mitään muunnospalikoita mihinkään väliin.
Esa Mankki, Finnware Systems, 044-5920250, finnwaresystems@kymp.net, Skype: finnware

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #36 on: February 13, 2005, 23:24:38 PM »
Ja aikataulu oli...? Enmä sit lähde hosuun minkään muiden touhujen kanssa jos se joskus valmistuu.

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #37 on: February 13, 2005, 23:25:55 PM »
Quote
Eli varsinaiseen sihautteluun pitäisi hankkia joku ihan oikea blow-off valve.


Jep niinpä eli lisää translaattori kustannuksiin, jos haluaa niitä ääniä.
Quote

tekee yhtennsä jo yli 600$ ynnä asennusten vaiva päälle. tuohon toinen 600$ päälle niin saa jonkun AEM säädettävän Plug & Play boksin. Siinä ei sit ainakaan säädöt lopu kesken  :)


Kaikki riippuu niin paljon tehotavotteesta.
Vakio boxilla päästään jo ihan tarpeeks daily driven auton tehoihin. Joten tarvitaanko tuommoista boxia ???

Tuohon aem:n boxiin tarvitaan vielä ainaskin 500dollarin AEM:n laajakaista jos tahdotaan olla ei niin riippuvaisia dynossa käynteihin....

Loppujen lopuks näissä hommissa ei oo järjen häiventäkään :)

Ebaystä 100dollarii 2g maffi ja chipppaus eskulla xxx euroo total kustannukset alle 200e ??? = hengittävä imupuoli.
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #38 on: February 13, 2005, 23:36:45 PM »
Mutta jos haluaa tulevaisuudessa saada enempi irti tehoja, eikä ostella jatkuvasti uusia elektroniikkaosia, niin hommaa kerralla kalliit aftermarket ecut yms kivat härvelit  8)

Ja tosiaan translatorin säädöillä on paljon hyötyö, ei se ole pelkästään sitä sihauttelua varten sinne  8) Sehän säätää Hz:stä kun esim. safc käsittääkseni esim tps:n yms. avulla.
« Last Edit: February 13, 2005, 23:38:35 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #39 on: February 13, 2005, 23:38:26 PM »
jep niinhän se on. Yli sen 350hp niin alkaa paukkuun lootat niin sit vaan TRE:ltä tms kunnon lootaa yms... miksei osta samalla kunnon autoo  ;D
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #40 on: February 13, 2005, 23:39:28 PM »
And btw. vakio lootilla ajelee moni 500hp ja vastaavan kärryn omaavista ilman ongelmia.

Tiedä sitten noissa galanteissa kun perheautoiksi tehtykkin  ;D ;D ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #41 on: February 13, 2005, 23:43:45 PM »
Quote
And btw. vakio lootilla ajelee moni 500hp ja vastaavan kärryn omaavista ilman ongelmia.


Niin niin ja kuinka kauan, se on taas eri asia  ;D

With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #42 on: February 14, 2005, 00:10:01 AM »
Eiköhän "daily" ajeluihin riittäisi 1.6 Taunus ja 90 Heppaa. Ei kukaan voi väittää etteikö sillä pääsisi ihan yhtä hyvin töihin ja markettiin. -Ja nyt kaikki Ford P7 Clubin jäsenet kolkuttaa jo oven takana...

Sanotaanko vaikka näin että auto ei ole koskaan valmis. Sit kun pellin alta löytyy 500 hepoa niin pitää kovasti koittaa keksiä millä menis 600 rikki... Ja jos vaihdelaatikko hajoo niin seuraavasta tehdään  sen verran vahvempi että kestää. Se on evoluutioo se. Heikot kaatuu elon tiellä  ;D

Esku

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #43 on: February 14, 2005, 00:17:54 AM »
Quote
Ja aikataulu oli...? Enmä sit lähde hosuun minkään muiden touhujen kanssa jos se joskus valmistuu.


Jaapa... no tuohon voisi vaikka sanoa jotain tyyliin tämän kevään ja kesän aikana olis tarkoitus. Saas nähdä toteutuuko. Yritän kyllä.

Laajakaistalambda muuten ei sitten maksa viittä sataa, vaan vain satasen. Ja käy vemsin kupeeseen suoraan.
Esa Mankki, Finnware Systems, 044-5920250, finnwaresystems@kymp.net, Skype: finnware

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #44 on: February 14, 2005, 00:23:40 AM »
Täällä varmaan supistaan sitten kun alkaa oleen mallillaan. Sanotaanko sit kans näin että jos tän kesän aikana tulee mahdolliseksi niin saattaisin hyvinkin mielelläni kiinnostua. Maksaapa se Haltechikin toista tonnia, Autronic melkein 2000€, AEM EMS yli tonnin, Hestec pari tonttua...

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #45 on: February 14, 2005, 20:17:49 PM »
Quote

Laajakaistalambda muuten ei sitten maksa viittä sataa, vaan vain satasen. Ja käy vemsin kupeeseen suoraan.


Puhuin valmiista aem:n tuotteesta UEGOsta. Pelkät anturit voikin olla sen satasen luokkaa.

Kuinka pitkälle esku olet ajatellut tuota vemssiä "mitsuun"

Onko kuinka mahdollista että siihen sais adapteripiuhan/suoraan kiinni mitsun omat liittimet? Tyyliin plug and play? Mitens sitten jos on lisä sälää abs:sää ja ilmastointia? Haittaako ecujen swappaus
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

Esku

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #46 on: February 15, 2005, 02:06:56 AM »
Melkoisen pitkälle olis tarkoitus tuo saada tehtyä. Itseasiassa näillä näkymin koko hoito upotetaan alkuperäisen ecun kuoriin, käytetään alkuperäistä liitintä jne, eli päällepäin ei edes välttämättä näy, että kyseessä on genboard.

Eli siis tök'n'prei sen pitäisi olla.

Absit ei haittaa menoa ollenkaan, ne eivät itseasiassa juttele ecun kanssa. Ilmastoinnin pois pudottaminen kaasu pohjassa onnistuu kyllä tuoltakin rasialta. Ja muutahan ilmastointi ei hommaan vaikuta...tai sitten voipi olla että tarvitaan pientä tyhjäkäynnin säätöä, mutta eiköhän tuo onnistu.

Ja haittaako... emminä tiedä :) Eihän sen mitään pitäisi haitata. Voi haitata, jos on säädöt päin perää eikä saa sen takia päästöjen puolesta läpi katsastuksesta. Mutta kuka se sillä lailla säätää?

Genboard (tätä nykyä versio 3.2) muuten on siis se härpäkkä, VEMS on vaan "yhteisö", joka sitä kehittää.

Pitää vissiin munkin ostaa joku parin sadan euron läpimätä lanceri, että pääsee tekemään semmosta karvahattuversiota kärähtäneiden tilalle.  ;D
Esa Mankki, Finnware Systems, 044-5920250, finnwaresystems@kymp.net, Skype: finnware

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #47 on: February 15, 2005, 10:20:16 AM »
Quote
Pitää vissiin munkin ostaa joku parin sadan euron läpimätä lanceri


...ai onko niitä muunkinlaisia...?  ;D Sori oli pakko...

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #48 on: February 20, 2005, 16:54:02 PM »
Menen hieman takasin tuohon MAF & bloffi  aiheeseen. Sain viimein kaikki laitteet paikalleen ja tallahetkella GM 3.5" sensori on vain 1g MAF:in paikalla eli imupuolella.(Vakio cooler, osittain custom putket)Sopii muuten suoraan alkuperaiseen imuputkeenkin !!! Kaikki dipit ohjeitten mukaan paikalleen ja SAF-C 2 saadot kaikki nollilla nain aluksi.(550cc suuttimet)
Ja kone lahti kaymaan ja toimimaan kuin alkuperaisella maffilla, paitsi virtaa aika sairaasti ilmaa  ;D. Lambda arvot aikalailla samoissa. 1 bar ahdoilla 1g MAF  sai 1700hz n.6800 RPM:lla. Nyt Sama ilmamaara virtaa jo 4900 RPM:lla ja taydet paineet on jo n.300 RPM aikaisemmin !!! Ja spool-up aika paljo lyhyempi ja vaanto alempana. Eli fuel-cut paukahtaa kun kone alkaa vasta herata, tuo ilma maarahan vastaa aika lahelle 300 HP ?! Seuraavaks ECU hoitoon et saa fuel cuttin pois, ollut riesana jo pitkaan, mutta nyt saa lahtea. Paineita toinen baari lisaa ja sit nahdaan mita Wisecot kestaa! Vakio bloffi kuulostaa lahes kuin hengittas ulos, koska valiputkesta ei ole nyt niin paljoa vaimennusta maffin ja filterin lapi ulkoilmaan.Suosittelen. :D

Ja et tulis tarpeeks kehuttua, niin kylmakaynistyskin -15'C pelaa hienosti.

Esku

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Blow-off valve ja ilmamassamittari
« Reply #49 on: February 21, 2005, 00:33:13 AM »
Hmm.. eipä kuulosta pahalta. Kalliilta kylläkin, mutta ei pahalta :)

Vaan heräsipä yksi kysymys... mistäs tiedät, milloin kulkee sama ilmamäärä GM:n ja Mitsun oman mittavälineen läpi? Antaako se GM:n kikkula muka tosiaan niin tarkasti alkuperäistä vastaavan taajuuden? Tokihan se on jotain sinnepäin, mutta että tarkasti..?

Ei sillä, ettäkö tuolla nyt olisi oikeastaan väliä..

Mut eikö olisi kumminkin helpompaa heittää se alkuperäinen ecu lepikkoon?  ;D
Esa Mankki, Finnware Systems, 044-5920250, finnwaresystems@kymp.net, Skype: finnware