Author Topic: Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).  (Read 4767 times)

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).
« on: May 30, 2006, 23:58:05 PM »
Eli siis otsikon mukainen onkelma. Tarvis tietää et mistä se mahtaa se neste sinne sisälle päästä? Onko yleinenki pikkuvika? Mieli tekis avata koko runko ku inhottaa sellaset "sinneppäin" räpellykset, jos meinaan silikonii yms. rupee vaan struuttailee ulkosaumoihin, mutta jospas joku sen kohdan osais tarkalleen kertoo ku silmillä en löydä mitään johtolankaa, ni sais homman hoidettuu siististi vähällä vaivalla.
-Tervis-

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).
« Reply #1 on: May 31, 2006, 11:32:43 AM »
Mulla oli sama juttu ja vaihdoin lampun takana olevan "korkin" tiivisteet.  Eli se "korkki" mistä saat polttimot pois... Siellä on ihan normi tiiviste ja sen kun minä vaihdoin niin heti auttoi. Ei kerää enää nestettä  :D
Hups!

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).
« Reply #2 on: May 31, 2006, 12:32:22 PM »
Mulla oli/on sama ongelma takavalojen siinä keskipaneelissa. Otin sen irti ja tein pienet reijät ja puhalsin reikien läpi kuumaa ilmaa sinne niin kauan että se oli kuivunut. Sitten laitoin mustaa akryylimassaa reunoihin ja tukin reijät. Viikon päästä kävin autopesulassa ja siellä oli taas kosteutta. Ilmeisesti mennyt siitä avainreijän vierestä jota en saanut tiivistettyä. Ajattelin, että vois tehdä sinne sellaiset tuuletusreijät että vesi pääsee valumaan ulos ja ilma kiertämään ihan kunnolla, mutta jotenkin ne näyttää taas kuivilta.

Silikoni ei kait ole kovin hyvää tollasissa paikoissa kun se ei kestä pakkasta. Paitsi jos ajatte vaan touko-elokussa  ;)

-T
Ai, kato se irtos...

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).
« Reply #3 on: May 31, 2006, 22:57:20 PM »
Eikä se silikoni tartu kunnolla muoviin.

ssj4

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 12
  • Eclipse sen olla pitää.;) DSM
    • View Profile
Re: Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).
« Reply #4 on: June 01, 2006, 19:08:02 PM »
juu mulla oli sama virsi. tosiaan irrotin ne kummatkin korkit ja porasin kumpaankin korkkiin pienen reijän. ei ole ollut enää huurua.  :D
Nooo....Juu..Ei

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).
« Reply #5 on: June 01, 2006, 23:04:21 PM »
Reijät? Siis ilemisesti sellaset mistä vesi valuu pois? Auttaaks joku reikä korkissa sitten, ku mulla sitä huuruu on ihan kivasti... niinku saunan oven ikkunat.
-Tervis-

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).
« Reply #6 on: June 02, 2006, 22:01:23 PM »
Siis niihin polttimoitten takana oleviin ympyröihin reijät niin pääsee ilma kiertämään. Jos sinne ihan kerääntyy vettä eikä vain huurru, niin sitten jo joku sauma vuotaa aika pahasti...

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Etulamput kerää kosteutta sisuksiinsa (2g).
« Reply #7 on: June 03, 2006, 18:13:52 PM »
Juuuuuh! Otin ne korkit pois ihan senkin takia et piti kuivattaa lamput ja siitähän ne äkkii kuivuski (sisällä ei siis vettä vaan kosteutta). Tänään ku sato ni aattelinpa tsiigata et kuis käy jos ne korkit on irti ja käyn vähä kurvailee satees ja eipä enää kosteut tullu. Eli siis se tosiaan korjaantuu sil et tekee pienet hengitysreiät niihi korkkeihi niiku sanoitte.
Kiitoskia!! :D
-Tervis-