Author Topic: Pakoputki poikki / mistä uusi?  (Read 10404 times)

Bucc

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 159
  • Fast and furious
    • View Profile
Pakoputki poikki / mistä uusi?
« on: November 03, 2005, 16:03:43 PM »
Hitto - viime viikolla olin töistä lähdössä kotiin ajelemaan, niin säikähdin, että joku on käynyt virittämässä mun rakkaaseen ecliin V8 koneen. Oli äänet sen verran muhkeat. Jostain takarenkaan kohdalta ilmeisesti meni putki poikki, tai halkesi - tarkempaa kohtaa en vielä nähnyt, kun ei autoa ole ylös ehtinyt (muka kiire) nostaa.

Kävin sitten kyselemässä putkien hintoja, niin sanoivat, että menee tehdas-tilaukseen euroopasta ja odotusaikaa tulee n. 3 viikkoa. Ajattelin kysäistä jos jollain täällä olisi tiedossa ylimääräistä putkea, tai paikkaa josta sellaisen saisi. Kiitolliseksi minut tekisi hän.
« Last Edit: November 03, 2005, 16:16:31 PM by admin »
Eipä ole juuri mitään helpompaa kuin elää huonosti ja kuolla hyvin.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki
« Reply #1 on: November 03, 2005, 16:10:02 PM »
Katoppa mistä kohtaa on poikki?
Mulla on nimittäin mun entinen putkisto tallilla, josta vois saada sulle vielä hyvän ehkä.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki
« Reply #2 on: November 03, 2005, 16:11:39 PM »
Motonet:
Galant GTi-16V 2,0-Kat 91--92 Väliosa. . . . . . . . . . . . . . . 14-3963    74.68e
Galant GTi-16V 2,0-Kat 91--92 Takapönttö. . . . . . . . . . . . .  14-3964  83.08e

Motonetissä myös 88-90 tuolle GTi:lle, tiedä kumpi sitten olisi sopiva, luulisin tuon uudemman sopivan.
Ottaa kuvat ja mitat entisistä ja käy kyselee motonetistä ja vertailemassa. Yritän ite illemmalla tarkistaa capsista.
« Last Edit: November 03, 2005, 16:13:30 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Bucc

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 159
  • Fast and furious
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki
« Reply #3 on: November 03, 2005, 16:16:11 PM »
Hieno juttu.. Mä yritän saata tänään katsottua mistä se vuotaa. Ilomielin voisin vaikka käytetyn putken siihen laittaa, kun joulukuun alusta pistän auton 3kk:deksi taas naftaliiniin..
Eipä ole juuri mitään helpompaa kuin elää huonosti ja kuolla hyvin.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #4 on: November 03, 2005, 18:14:37 PM »
Ei käy gti galantin putket ainakaan bolt-on.
Tarkistin capsista, saman malliset kyllä hyvin pitkälle, mutta kiinnikekohdat ihan erilaiset.  :P

Itse hitsailemalla saa varmaan sovittelemalla paikoilleen...
« Last Edit: November 03, 2005, 18:14:52 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Midnight Walker

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 188
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #5 on: November 03, 2005, 18:22:11 PM »
Mä ainakin ajaisin jonnekkin pakoputkihuoltoon, eipä siin kauan mene kun sellases paikas laitetaan putki kuntoon.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #6 on: November 03, 2005, 18:57:02 PM »
Quote
Mä ainakin ajaisin jonnekkin pakoputkihuoltoon, eipä siin kauan mene kun sellases paikas laitetaan putki kuntoon.
Jos putki on kirjaimellisesti poikki, niin harva putkihuolto viitsii alkaa hitsaamaan sen 360* kiinni...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Jortsu

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 147
  • Legendaarista!! !
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #7 on: November 04, 2005, 11:27:22 AM »
Ja jos putki katkeaa niin se vähän meinaa et alkaa olla kauttaaltaan aika kypsää kamaa joten ei kannata enää juuri korjata.. Eriasia jos itse laittaa jonku tilapäisen patentin kunnes saa uuden putken hommattua...  Jos putki on suoralta kohti poikki niin päälle hieman isompi putki liitokseksi... Jos katkennut mutkasta niin sit onki vähän työläämpi..
-Jortsu

Midnight Walker

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 188
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #8 on: November 04, 2005, 13:12:33 PM »
Niin, en mäkään alkais korjauttamaan sitä putkea silleen että hitsatkaa nyt vain uudestaan kiinni kun poikki meni... Uutta putkea niin paljo kun tarvitsee, valmiista mutkista ja paloista sen saa sinne rakennettua. Täällä päin ainakin on ilmainen tarkistus pakoputkihuollossa, eli auto ylös vaan ja katotaan että mitä tehtävissä ---> kustannusarvio.

Jos on itellä mahollisuus tehdä niin sitte tekee tietenkin itse. Pienet korjaukset vaan on yleensä myös lyhytikäsii putken kohdal... Tietenkin jos teme luopuu entisestä putkistostaan niin se on varmaan halvin vaihtoehto.

Bucc

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 159
  • Fast and furious
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #9 on: November 10, 2005, 13:39:54 PM »
Sulla Teme siis löytys se putki? Nyt sain aikaiseksi valosan aikaan mennä katsomaan sitä putkea. Jännä miten ne on menny, ku kattelin useammasta kohtaa tilannetta, että onko koko putki uusitava. Se on hapristunut n 0.5 m matkalta lähes kokonaan ja muualta on hyvässä kunnossa. Tässä huonossa pätkässä on 3 tai 4 sormen mentävää reikää  ;D Huono pätkä sijoittuu siihen keskimmäiseen putkistoon. Näyttäisi olevan onneksi kaikkein helpoin vaihtaa. Jos löytyy sitä pätkää, niin voitais hinnasta alkaa käymään neuvottelut.
Eipä ole juuri mitään helpompaa kuin elää huonosti ja kuolla hyvin.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #10 on: November 10, 2005, 13:57:25 PM »
Jep, löytyy tuo keskimmäinen putki ehjänä. Oisko 20e sopiva summa tuosta pätkästä vaikkapa?
Isompi kymysys kuuluukin miten saan sen sulle asti? Asuit vissiin jossain etäällä...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Bucc

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 159
  • Fast and furious
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #11 on: November 10, 2005, 14:04:56 PM »
20e on erittäin hyvä hinta. Jos saisit sen vaikka lähtemään matkahuoltoon, niin maksan rahdit. Voisin laittaa koko summan tilillesi suoraan. Sitä ei varmaan tarvitse sen kummemmin paketoida, kun vain teippaa ympärille osoitetiedot?? Osoitteen laitan sulle privana.
Eipä ole juuri mitään helpompaa kuin elää huonosti ja kuolla hyvin.

Bucc

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 159
  • Fast and furious
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #12 on: November 10, 2005, 14:07:59 PM »
Tein tuossa kaverini ohjeen mukaan pikakorjauksen, jos se toimis vaikka sinne saakka, kun uuden putken saa paikoilleen. Käärin siihen reikien päälle 0.5l oluttölkistä leikatun pellin ja kiristin klemmarilla kiinni. Testasin ja toimi hyvin ainakin toistaiseksi..
Eipä ole juuri mitään helpompaa kuin elää huonosti ja kuolla hyvin.

evh1980

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 37
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #13 on: February 21, 2006, 23:40:24 PM »
Onko kellään tietoa, näin pikaisesti, mitä maksais uus putkisto elluun? Itsellä näyttää vuotavan siitä edestä missä on se teräsverkkopunoshässäkkä. Ku en välttämättä vielä jaksais alkaa tekeen itse uutta putkistoa.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #14 on: February 22, 2006, 00:02:23 AM »
En tiedä hinnoista mut voisin veikata että maksaa niin paljon se orgis alkuputki että kannattaa hakea vastaava jousto-osa tarvikkeena jostakin ja vaihtaa vanhan tilalle. Minkäänlaista faktaa tälle mielipiteelle ei kyllä ole kun en vaparin putkistosta (enkä etuvedon sen puoleen) muutenkaan mitään tiedä...  ::)

Lergei

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 240
  • Common sense is common welth
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #15 on: February 22, 2006, 06:01:59 AM »
No voi vattu, kävipä tuuri! Sillä just hain biltemasta hyvän näköisen 3"jousto-osan n.22€  ;) ja se on halpa.
Bojoiing!

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #16 on: February 22, 2006, 20:17:45 PM »
Quote
No voi vattu, kävipä tuuri! Sillä just hain biltemasta hyvän näköisen 3"jousto-osan n.22€  ;) ja se on halpa.

Oliko ihan tuollainen "punoshässäkkä" vai oliko sellainen jousihässäkkä jossa tulee laippojen pulttien ympärille jouset? Pitää varmaan itekkin hakea sellainen uusi kun vanha ei oikein pelitä ja downpipen pultit löystyy koko ajan. Kai se vaan kampeaa jos ei ole kunnon joustoja.

Deckki

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 15
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #17 on: August 18, 2008, 16:45:33 PM »
Löytyisikö mistään/keltään uutta tai käytettyä 1g:hen ensimmäistä putkea pakosarjan jälkeen? Aika deeäx korollamaiset sävelet tällä hetkellä.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #18 on: August 18, 2008, 19:17:54 PM »
Kollektoriputki? toinen pää tulee pakosarjan taitteeseen ja toinen pää katille? Mulla on tuo pätkä tietääkseni.

Deckki

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 15
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #19 on: August 20, 2008, 11:13:23 AM »
Quote
Kollektoriputki? toinen pää tulee pakosarjan taitteeseen ja toinen pää katille? Mulla on tuo pätkä tietääkseni.

Jesh. Suostutko luopumaan ja mihin hintaan?

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #20 on: August 20, 2008, 18:07:30 PM »
Quote
Quote
Kollektoriputki? toinen pää tulee pakosarjan taitteeseen ja toinen pää katille? Mulla on tuo pätkä tietääkseni.

Jesh. Suostutko luopumaan ja mihin hintaan?
tarjoahan jotain, aattelin että vaihdan siihen ton jousto-osan kokonaan uuteen, niin kestää taas kauemmin. jos passaa :D

Deckki

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 15
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #21 on: August 31, 2008, 19:18:01 PM »
Quote
Quote
Quote
Kollektoriputki? toinen pää tulee pakosarjan taitteeseen ja toinen pää katille? Mulla on tuo pätkä tietääkseni.

Jesh. Suostutko luopumaan ja mihin hintaan?
tarjoahan jotain, aattelin että vaihdan siihen ton jousto-osan kokonaan uuteen, niin kestää taas kauemmin. jos passaa :D

Tuli tuossa sen verran tutkittua että juurikin siitä jousto-osan saumoista ratkeillut.
Mitähän siitä pätkästä osaisi tarjota, mitäs semmonen uusi jousto-osa siihen jo kustantaa?

Deckki

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 15
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #22 on: September 18, 2008, 17:34:11 PM »
Kiitokset UITTO-:lle putkesta  :)

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Pakoputki poikki / mistä uusi?
« Reply #23 on: September 19, 2008, 00:08:33 AM »
oho :O nyt jo tullu? onko paikassa ja todettu pitäväksi?