DSM tekniikka > Yleistä tekniikasta

1G GSX Eclipse - Muiden 4G63T-koneiden osien soveltuvuus

(1/2) > >>

narvjuha:
"Pientä koneremppaa" pitäisi tehdä 1G GSX Eclipseen -92 ja olen tässä yrittänyt etsiskellä,
että mistä muista koneista sopii esim. lohko (6-bolt) ja sopiiko esim. minkä evojen männät, kiertokanget tai kampiakseli.

Helpottaa vain osien saatavuutta täältä Suomesta kun noita EVOja on pikkasen
 enemmän kuin turbo Elluja. Eikä viitsisi lohkoa alkaa tilailemaan jenkeistä.

Kaikki informaatio on tervetullutta ja myös linkkejä asiateksteihin voi laittaa.

DaJackal:
http://www.stealth316.com/2-wincaps.htm

Lienee helpointa etsiä CAPS-ohjelmalla osanumerot ja katsella sillä osanumeroita vertaamalla

a) mitkä osat ovat samoja
b) mitsun osanumerolla googlettelemalla verrata eri osien speksejä ja arvioida siten soveltuvuutta.

Männistä pitäisi sopia kaikki, kampiakselit pulttien mukaan (6-bolt lohkoon 6-bolt kampura ja seiskapulttiseen seiskan oma, tässä seiskan tapauksessa kannattaa suosia ainakin EVO 6-> kampuraa ettei ko. akseli kävele tiehensä niin herkästi). Kaikki evothan on siis seiskapulttisia.

Lohko käy mistä tahansa 4g63-galantista, vaikka vanhasta kasitappisesta 6g gallusta saa kelpo 6-boltterilohkon.

Jenkeistä tilaamista on turha arastella, muutamista puljuista saa erinomaista palvelua eikä toimituskulutkaan kauheat ole. Lohko kannattaa tosin hankkia ihan kotimaasta, kun aihioita pitäisi olla aika hyvin saatavilla. :)

Tuosta lienee myös apua: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32058.0

narvjuha:
Kiitos paljon.

Olen kyllä tilaillut paljon osia jenkeistä ei siinä mitään.
Kyse olikin enemmänkin juuri lohkon tilaamisesta.

Eli turbokoneissa on sama lohko kuin vapareissakin jne.?

DaJackal:

--- Quote ---Kiitos paljon.

Olen kyllä tilaillut paljon osia jenkeistä ei siinä mitään.
Kyse olikin enemmänkin juuri lohkon tilaamisesta.

Eli turbokoneissa on sama lohko kuin vapareissakin jne.?
--- End quote ---

Kyllä. Pulttimäärän mukaan vain valitsee. Jos autosi on 6-bolt, niin mikä tahansa vanhempi gallu kelpaa lohkonluovuttajaksi. (Tällöin vain muu alakerta lohkon mukaan.) Vaikkapa noita kasitappisia vapareita löytynee helposti. Jos taas kyseessä 7-bolt, niin voit joko valita jonkin evon lohkon tai tehdä 6-bolt konversion. Nimittäin 6-bolt alakerran saa naitettua 7-boltin kanteen tekemällä muutamia muutoksia. Näistä löytyy esimerkiksi jenkkifoorumeilta kivasti tietoa hakusanoilla "6 bolt swap".

zalama:
Oliko siinä -92 mallissa jo 7-pulttinen kone? Vai onko lohko pilalla?
Vaparin lohkoista muuten taitaa puuttua ne öljyruiskut mäntien jäähdytykseen mutta ei ne taida olla aivan elinehto.
Jenkkifoorumien mukaan ovat jopa niitä tulppailleet ettei ruiskun hajotessa öljynpaineet karkaa.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version