DSM tekniikka > Ongelmat ja ihmettelyt

2g edm vm98 lämpöanturi/flektin anturi

(1/1)

magezu:
Terve.
Tääs täällä muutaman vuoden tauon jälkeen :)

Nyt olis pieniä ongelmia taas, olisikos jollain ehjiä lämpötilan ja flektin antureita

Ja sitä et missä sijaitsee tuo flektin anturi, Lueskelin et jäähdyttimessä.

Mut tässä ei mitään antureita jäähdyttimessä, mutta siinä missä on esim termostaatti ni on 2 anturia ja toinen on lämpötilan ja toista epäilen flektille.

Kuvasa linkki mitä luulisin flektin anturiksi, viisaampi voi sanoa et menikö ihan mettään.

http://i230.photobucket.com/albums/ee130/magezu/IMG_1514_zpsce2a4a15.jpg

Ja yksi vielä, onko tässä 2 vai 4 johdolla lambra? <---  Ja olen tullut siihen tulokseen et 4 johtoinen (ei ole muita liittimiä vapaana)

Ja kyse on mitsun motilla olevasta v98 mallista.

Kertokaan nyt ihmees, sen verran kokeilin tuota kyseistä anturia et ku johdon ottaa pois ni imusarjan läheltä kuuluu rous rous ja sit loppuu, mut sama rousk rousk kuuluu ku laittaa johon kiinni, et ei toi anturi ainaskaan ihan kuollut ole :(
voisikos tuo olla muuten sökö et flektit ei lähe päälle (antaa mitä tietoja tykkää)
muuta mikä vois flektejä ohjata ni en ole löytänyt :(

Se vissiin nyt on selvillä että termarin kotelos sijaitsevat anturit ovat mittarille ja toinen vissiin ruiskulle/boksille.
Mut mikäs kumma noita flektejä ohjaa?

vastataan itselle.
Jos nyt oikein oon noita ulkomaalaisia fooruimeita käsittänyt,  huonon englannin kanssa.
Niin Vissiin juuri tuo toinen mikä antaa boksille tietoa ni vaikuttaisi flekteihinkin, silleen siel väitettiin et boksi/ecu ohjaa flektiä,
Ja jos tuo anturi sökö ni boksi saa väärää tietoo.
Voin olla väärässäkin :(

teme:
Tosiaan jos tuossa ei ole syylarissa itsessään anturia niin se on nimenomaan tuo engine coolant sensor termostaatin kotelossa jonka tiedolla ecu napauttaa flektit päälle tai pois. Sehän voi hyvin olla rikki, näyttää sen verta alakanttiin tiedon ecu:lle. Mittaa vastus siitä anturista, en vielä service manuaalista vilkaissut mutta internet kertoo "Note: If ECU doesn't turn fans on when engine hot, test the 2 wire engine coolant temp sensor near thermostat (2.1k-2.7k ohms @ 68F, 260-360 ohms @ 176F) "

Ja kyllä happianturi on nelijohtoinen, kaksi lämmitystä ja kaksi dataa varten.

magezu:
Juu se oli tuo kyseinen anturi, mikä oli viallinen.
Nyt flekti toimii ku pistin uuden  :)

Kiitoksia vastauksesta.

Navigation

[0] Message Index

Go to full version