Author Topic: 1g Alustasarja vai ei?  (Read 8412 times)

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
1g Alustasarja vai ei?
« on: August 13, 2007, 21:03:23 PM »
Mistä saisin tietää onko ecliin laitettu alustasarjaa?Jouset on punaiset ja niissä on numero 47-004HA takana ja edessä 47-004VA.

Kertooko numerosarjat mitään?Mitään kirjoitusta en jousista löytänyt.
« Last Edit: August 14, 2007, 15:42:57 PM by Nummika »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Alustasarjako vai ei?? 1g
« Reply #1 on: August 13, 2007, 21:13:29 PM »
Quote
Mistä saisin tietää onko ecliin laitettu alustasarjaa?Jouset on punaiset ja niissä on numero 47-004HA takana ja edessä 47-004HA tai VA.

Kertooko numerosarjat mitään?Mitään kirjoitusta en jousista löytänyt.

No ainakaan vakiojouset eivät ole punaiset, joten varmaan jotkut aftermarket jouset siellä on. Ei välttämättä mitkään jäykemmät tai matalemmat, muttei ainakaan siis ihan auton alkuperäiset.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g Alustasarja vai ei?
« Reply #2 on: August 13, 2007, 21:25:18 PM »
Pitäis uusia iskareita joten olisi mukava saada tietää millaiset siellä on.

Jatkokysymys.Mitä tapahtuu jos ostan vakio iskarit ja jos siinä sattuisikin olemaan matalampi alusta.Tuntuu että olisi madallettu,ainakin nyt keula makaa tosi alhaalla,mutta osa selittyy kyllä sillä että iskareiden kaasut ovat karanneet.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g Alustasarja vai ei?
« Reply #3 on: August 13, 2007, 21:35:16 PM »
ei paljoa tarttis lisätä hintaan niin saisit coiloverit alle :P

JoNi-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 230
  • Mönkkäri :) ja Eagle Talon TSI AWD taas hetken..
    • View Profile
Re: 1g Alustasarja vai ei?
« Reply #4 on: August 14, 2007, 01:41:33 AM »
Quote
Pitäis uusia iskareita joten olisi mukava saada tietää millaiset siellä on.

Jatkokysymys.Mitä tapahtuu jos ostan vakio iskarit ja jos siinä sattuisikin olemaan matalampi alusta.Tuntuu että olisi madallettu,ainakin nyt keula makaa tosi alhaalla,mutta osa selittyy kyllä sillä että iskareiden kaasut ovat karanneet.
No mulle joskus aikoinaan sanottiin toisen auton kohdalla, että jos on madallus sarja ja vakio iskarit niin iskarit toimivat muulla kuin "niille suunnitellulla vakio korkeudella" joka aiheuttaisi iskareiden tavallista nopeamman loppuun kulumisen. En sit tiedä onko vaan "viisaampien" höpö höpöä, vai lieneekö jutussa jotakin perää. Anyway siitä piittaamatta ostin aikoinaan corollaan jotkut tavallista jäykemmät vakio iskarit, ollut ajossa jo pari kolme vuotta ja ihan moitteetta toimivat yhä. AINUT asia jonka sinuna katsoisin tarkkaan on se että jos vakio iskarit ovat niin pitkät että kun auto on ylhäällä ja renkaat ja jouset roikkuu vapaana ilmassa ni iskarit eivät saa olla niin pitkät että jouset pyörivät vapaasti \ nihkeästi ympäri. Pitää olla jämptit, muuten iso paha katsastus setä hyökkää... Voin kokemuksen rintaäänellä sanoa. ;)
Oho, kuinkas se nyt noin??

Nummika

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g Alustasarja vai ei?
« Reply #5 on: August 14, 2007, 14:15:03 PM »
Vielä sen verran että onko alkuperäisenä kaasu,vai tavalliset neste iskarit?
Ilmeisesti on alkuperäiset kun etuiskareissa on teksti:
Mitsubishi
MB672066
2A13
KYB
« Last Edit: August 14, 2007, 15:45:24 PM by Nummika »

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: 1g Alustasarja vai ei?
« Reply #6 on: August 15, 2007, 14:50:02 PM »
Quote
Tuntuu että olisi madallettu,ainakin nyt keula makaa tosi alhaalla,mutta osa selittyy kyllä sillä että iskareiden kaasut ovat karanneet.

Oli se neste- tai kaasuiskari, niin se ei kyllä kannattele autoa lainkaan. Jouset sen korkeuden määrää. Iskareissa on alue jolla se toimii parhaiten, jonka takia sen jousen pitäis kannatella koria just sen alueen yläreunassa. Öljyiskareissa ei tietääkseni ole niin tarkaa se alue, mutta kaasuiskarit ainakin kuollettuu nopeammin jos se joutuu toimimaan sen alueen ulkopuolella...

EDIT: Ja sitä aluetta on aika turha lähteä etismään sieltä tolpasta. Coilovereissa se on kohdallaan, vakio-osissa se on kohdallaan jne... Tuskin sitä mistään muusta pystyy tarkistamaan...
« Last Edit: August 15, 2007, 14:55:40 PM by Otto »
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

JoNi-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 230
  • Mönkkäri :) ja Eagle Talon TSI AWD taas hetken..
    • View Profile
Re: 1g Alustasarja vai ei?
« Reply #7 on: August 16, 2007, 00:24:45 AM »
Quote
Quote
Tuntuu että olisi madallettu,ainakin nyt keula makaa tosi alhaalla,mutta osa selittyy kyllä sillä että iskareiden kaasut ovat karanneet.

Oli se neste- tai kaasuiskari, niin se ei kyllä kannattele autoa lainkaan. Jouset sen korkeuden määrää. Iskareissa on alue jolla se toimii parhaiten, jonka takia sen jousen pitäis kannatella koria just sen alueen yläreunassa. Öljyiskareissa ei tietääkseni ole niin tarkaa se alue, mutta kaasuiskarit ainakin kuollettuu nopeammin jos se joutuu toimimaan sen alueen ulkopuolella...

EDIT: Ja sitä aluetta on aika turha lähteä etismään sieltä tolpasta. Coilovereissa se on kohdallaan, vakio-osissa se on kohdallaan jne... Tuskin sitä mistään muusta pystyy tarkistamaan...
Joo eipä se korkeus iskareita vaihtamalla vaihdu ;) Iskari on ainoastaan auton "ylös- alas liikkeen jarru". Joo ja ne iskarit ku mulla on ns "väärällä" alueella ni ne on just neste iskarit. Ehkä siksi kestäneetkin??
Oho, kuinkas se nyt noin??