Poll

Ikäni on:

18
13 (11.3%)
19
11 (9.6%)
20
11 (9.6%)
21
17 (14.8%)
22
10 (8.7%)
23
12 (10.4%)
24
4 (3.5%)
25
5 (4.3%)
26
5 (4.3%)
27
1 (0.9%)
28
4 (3.5%)
29
5 (4.3%)
30-34
9 (7.8%)
34-39
5 (4.3%)
40-99
3 (2.6%)

Total Members Voted: 111

Author Topic: DSM omistajien ikäjakauma.  (Read 14764 times)

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
DSM omistajien ikäjakauma.
« on: August 14, 2006, 16:50:47 PM »
Ihan mielen kiinnosta ajattelin luoda DSM omistajien ikä äänestyksen. Vaikka monet ovat laittaneetkin oman ikänsä Profiiliin, niin tästä ikä katekoria näkyisi paremmin. Mielen kiinnolla odotan ja tuloksen voisi ennustaa sanoilla: Kyseessä ei ole "pelkästään" teini auto vaan luotettava ja hieno urheilu auto moneen ikään ja käyttöön...

-Sakke 21v   :D
« Last Edit: August 14, 2006, 16:58:28 PM by admin »
Hups!

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikä jakauma...
« Reply #1 on: August 14, 2006, 16:54:47 PM »
Dsm:stä ei kyllä saa urheiluautoja tekemälläkään. Sporttisia coupe autoja lähemmin :)

Nykyään kai yhä nuoremmilla ihmisillä on varaa ostella näitä autoja(katkeruutta..), johtuu varmaan kun isä ja äiskä antavat rahaa tai mistä hyvänsä. Eli itsellä kyllä teinivuosina oli joku aivan muu auto  ;D
« Last Edit: August 14, 2006, 17:00:24 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikä jakauma...
« Reply #2 on: August 14, 2006, 17:00:47 PM »
Itse ainakin pidän urheiluautoa ja sporttista coupe autoa samana asiana :) Mutta jokainen ymmärtää omalla tavallaan...

Nykyäänhän on "uus" rikkaita jo niin paljon, että vanhemmat pystyvät ostamaan pojallensa ( miksei tytöillekkin ) nuorena jo kalliin ja hienon auton. Itse olen ainakin kovalla työllä ansainnut oman Eclipseni ( Ehkä vähän pankin avustuksella  ;D )
Hups!

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikäjakauma.
« Reply #3 on: August 14, 2006, 17:07:54 PM »
Todennäköisesti olen nuorinta joukkoa. Ikää 18v ja risat :D :D
-Tervis-

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikä jakauma...
« Reply #4 on: August 14, 2006, 17:10:19 PM »
Quote
Itse ainakin pidän urheiluautoa ja sporttista coupe autoa samana asiana :) Mutta jokainen ymmärtää omalla tavallaan...

No jo on kummat käsitteet. Käyppä joskus koeajamassa radalla jotain kunnon urheiluautoa esim. porche 997 turbo tjms vastaava. Sen jälkeen huomaat kyllä eron mikä on oikea urheiluauto.

[smiley=offtopic1.gif]
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikäjakauma.
« Reply #5 on: August 14, 2006, 18:15:43 PM »
Älkääs nyt hermostuko  [smiley=lolk.gif]
-Tervis-

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikä jakauma...
« Reply #6 on: August 15, 2006, 15:18:55 PM »
Quote
Quote
Itse ainakin pidän urheiluautoa ja sporttista coupe autoa samana asiana :) Mutta jokainen ymmärtää omalla tavallaan...

No jo on kummat käsitteet. Käyppä joskus koeajamassa radalla jotain kunnon urheiluautoa esim. porche 997 turbo tjms vastaava. Sen jälkeen huomaat kyllä eron mikä on oikea urheiluauto.

[smiley=offtopic1.gif]

Lähinnä ulkonäön perusteella pidän urheiluautoa ja sporttista coupe autoa samana asiana  :P
Hups!

LaGu

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 151
  • dsm
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikäjakauma.
« Reply #7 on: August 15, 2006, 21:26:05 PM »
22v juuri täytin... ;)

Kohvi

  • Guest
Re: DSM omistajien ikäjakauma.
« Reply #8 on: October 25, 2006, 18:00:50 PM »
Itellä ei olisi edes varaa ostaa 2g mitsua ellen olisi saksasta hakenut  ;) Oli kyllä aika kiva kokemus ja ei tule olemaan viimeinenkään  ;D
Ikää itelläni on 19v

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikä jakauma...
« Reply #9 on: February 13, 2007, 15:59:05 PM »
Quote
Itse ainakin pidän urheiluautoa ja sporttista coupe autoa samana asiana :) Mutta jokainen ymmärtää omalla tavallaan...

Jokainen tavallaan, eli sanonpa omankin kantani... Ite miellän urheiluatuon autoksi jolla oikeasti harrastetaan autourheilua. Esimerkki: 944 on sporttinen coupe, mut siitä urheiluautoversio on nimeltään: Carrera GT, joka on jo ihan radalle suunniteltu, eikä enää kaikkialla (ainakaan suomessa) sovi tieliikenteeseen. Vedetään se urheiluauton raja tarpeeks korkealle niin GTi Golffien ja Ibizojen omistajat ei luule ajavansa urheiluautoilla :)

Tästä aiheesta tais olla jossain datsun-foorumeilla oikein kunnon fleimaus meneillän, jossa 200 ässäksien omistajat veti itkupotkuraivareita :)
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

Maeki

  • New Member
  • Posts: 7
  • dsm
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikäjakauma.
« Reply #10 on: July 10, 2008, 13:01:45 PM »
pitääpi äänestää toho vasta parin kk päästä kun tulee tuo 18vee täyteen :/

some0ne

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 27
  • dsm
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikäjakauma.
« Reply #11 on: May 20, 2011, 19:44:15 PM »
Juu siis urheilullinen coupe ei ole kylläkään sama asia, kuin urheiluauto.
Esim. jos tosta verrataan 2G eclipseä Turbona. Ja saman ikäluokan -98 corvettea, joka on velipojalla.
Niin kyllä näissä kahdessa on vielä selvä ero toisiinsa.

Nismo foorumilla juu oli jossainvaiheessa (taitaa olla koko ajan) väittely menossa. Kun 18-22 vuotiaat "juniorit" luulee ajavansa urheiluautoilla, kun on joku -89 s13 200sx perseenalla. Pistetty on lastut, pakosarjat, isot coolerit yms. "persedynon" mukaan on meinaan 350 HV+++++++ joka ikisessä. (Dynoon mennessä onkin oikeasti sitten se 200-240 hv.)
Lappu menee roskiin ja googlen kuvahaulla haetaan jenkkiläinen dynolappu ja tulostetaan se. Kuvassa 378 hv.
Tässä siis esimerkki omasta elämästä, kun kävin yhden sx:än vittuuttani ostamassa ja seuraavana päivänä penkkiin. (Myyjän kanssa merkattiin tämä +350 hv kauppasopimukseen.) Koska 100% varmuudella tiesin, ettei siinä vehkeessä ole kuin vähän yli 200.

No loppuhyvin kaikki hyvin. Kaupanpurku ja dynomaksu, matkakorvaukset, aikakorvaukset yms. kuluttujasuojan kautta myyjältä. Rikollista toimintaa tälläinen huijaaminen tietoisesti. (Täyttää petoksen tuntomerkit.) ihan vaan tiedoksi, jos joku on suunnitellut.

Mutta ei näitä eclipse, mr2, celica, 3000gt, clk, yms. yms. lasketa kyllä urheiluautoiksi. Eclipsehän on galantin coupe versio. Toki autot on hyvännäköisiä. Eclipse on hienompi korimalli, kuin minun 3000GT. Mutta ei se coupe-korimalli tai edes 200hv tehot tee autosta urheiluautoa.

Jos aiempaa listaa aletaan vertaamaan corvetteen, Honda NSX:ään, Audi R8, Mb McLaren, Ferrarit, Lambot, Maseratit, kai tähän jokunen jaguaarikin kuuluu ja monta muuta automerkkiä ja mallia. Pakko lisätä Dodge Viper loppuun. :)
Niin eivät nuo coupe malliset autot ole mitään, KUNNON urheiluautoihin verrattuna.

Kun kunnon urheiluauton vaatimukset ovat muutakin, kuin vain ulkonäkö ja moottorin hevosvoimat.
Tärkeimpinä Ajettavuus.
(Onhan viritetyt autotkin hienoja ajaa.) Esim. samalla kylällä majailee kanssani Drifting:istä monelle tutut Mikko Viitala, sekä "Skydillac":ia kuskaava Tapio Murtoo. Mutta en minä heidän autojaan urheiluautoina näe. 


Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, kaikilla on omansa. Toki jos joku ajaa -97 Mitsubishi Eclipse 2G:lla 2.0 vapaastihengittävä ja menee sillä urheiluauto miittiin, niin muutama voi miitissä vittuilla... :)


-ps

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: DSM omistajien ikäjakauma.
« Reply #12 on: May 20, 2011, 22:58:54 PM »
Urheiluautoja tai ei, niin aika ahdasmielistä jos joku nyt miitissä alkaa vinoilemaan, että ny saavuit vääränlaisella autolla paikalla.  ::)

Jos meikä huristelee LB Corollalla Porsche miittinkiin, ni mä meen sinne tsiigaileen niit autoi, en elvisteleen -84 'rollalla -> miittiin possuilla tulevia ja meikää yhdistää silti kiinnostus Saksan ihmeisiin, joten luulisi juttuun silti tulevan.

Ja en nyt itsekään kyllä ihan rehellisesti näitä pidä minään sportteina, mutta... mitäs sitten? Kivoja biilejä silti, diggaan.  8)