Author Topic: 2G:n Viritystä  (Read 17407 times)

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
2G:n Viritystä
« on: May 19, 2006, 16:53:39 PM »
2G USDM -95

Eli tämä alue ( tai tämäkin  ;D) on aivan utopiaa, joten täältähän toivon saavani järkeä "pieneen" päähäni...

Mistäs kannaittaisi yleisesti ottaen aloittaa koneen piristämisen?

*Mistä kannattaa osat tilata ja mitä maksavat?
*Vielä voi laittaa miten ne koneeseen/liikkumiseen vaikuttaa..?
*Toimitus aikakin olisi kiva ja jos ulkomaalainen linkki niin toimittavatko ne ylipäätänsä suomeen


Eli tyyliin näin:

*Pakosarja (420a) -95
*http://www.edenperformance.com/pakosarjatNA.html
*Hinta 459€ + 40€pk
*???
*N.2viikkoa toimitus aika

Huom! Ylläpitäjät voivat muuttaa(saavat  ;)) tekstiä ja ulkoasua siedettävämmäksi jos on liian epäselvä  :D
« Last Edit: May 19, 2006, 17:00:44 PM by Zage85 »
Hups!

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #1 on: May 19, 2006, 16:56:06 PM »
Vinkki 1:
Älä tilaa mitään osia suomen firmojen kautta. Maksavat niin paljon enemmän kuin jenkeistä. Ebay on tässä tapauksessa sun paras kaveri. Tai sitten tulevien SBR tilauksien yhteydessä.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #2 on: May 19, 2006, 16:58:12 PM »
Saksan Ebaysta ei vain yksinkertaisesti löydy 420a koneeseen oikeastaan mitään  :'( (ja aika vähän amerikkalaisestakaan, mikä oli suuri yllätys  :o)
Hups!

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #3 on: May 19, 2006, 16:59:15 PM »
Ihan peruxjutuista tietysti aloittaa. Vapaavirtaus filtteri/koko intake kitti eBaysta. Sit tosiaan pakosarja ja loppuptkisto, race katti tai test-pipe. Siinäpä ne yksinkertaisemmat. Noilla jo tulee alavääntöä ja ääntä mukavasti lisää.

Sit tietysti vaparista tehoa halutessa pitää nokat jossain vaiheessa vaihtaa, mut se menee jo teknisemmäksi ja saattaa tulla päästöjen kanssa ongelmia. Kytkinremontin aikaan kannattaa sorvata vauhtipyörästä vähän pois tai vaihtaa valmis kevyempi. Tehoahan se ei lisää tuo yhtään mutta kierrosherkkyyttä.

Nuo 420A moottorin viriosat taitaa parhaiten löytyä eBaysta. Sieltä vaan selailemaan, ei se surffaaminen mitään maksa. Sieltä oppioi ja löytää aika hyvin kaikkea.

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #4 on: May 19, 2006, 17:08:19 PM »
Pelkään vain tavaran tulliin joutumista jos jenkkilästä tilaan ja äkkiä siihen sitten tulee hintaa + tietenkin n.100$ postimaksut ja toimitus aika n.4kk  ;D ;D ;D

Vai onko parempia kokemuksia sieltä tilaamisesta  ;)
Hups!

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #5 on: May 19, 2006, 17:08:44 PM »
Quote
Saksan Ebaysta ei vain yksinkertaisesti löydy 420a koneeseen oikeastaan mitään  :'( (ja aika vähän amerikkalaisestakaan, mikä oli suuri yllätys  :o)

Kumma, itse hain jenkkien ebaysta osia 95-99 eclipseen niin vastaus "3594 items found"... Kyllä sieltä löytyy..

Tullin osuus osille ei olu kuin joku ~2-4%, arvonlisävero on se 22%. Silti osat tulevat halvemmaksi kun suomen ryöväri liikkeiltä tilaaminen, jotka nekin tilaa jenkeistä ne ja sama aika kestää..
« Last Edit: May 19, 2006, 17:10:52 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #6 on: May 19, 2006, 17:10:12 PM »
Tuolta nyt alkuun vaikka tuo Intake-kit ja kampuran hihnapyörä. Ebaysta sitten melkein loput.

http://www.cosmoracing.com/productinfo.asp?cid=131&pid=203
http://www.cosmoracing.com/productinfo.asp?cid=139&pid=339

Cosmosta on ainakin nopeasti saanut tavaraa. Aikoinaan viikossa tuli omaan vapariin tuo intake-kit ja viime kuussa kaverin CRX:ään tuli jotain sälää alle viikon toimitusajalla.

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #7 on: May 19, 2006, 17:14:35 PM »
Quote
Kumma, itse hain jenkkien ebaysta osia 95-99 eclipseen niin vastaus "3594 items found"... Kyllä sieltä löytyy..

Tullin osuus osille ei olu kuin joku ~2-4%, arvonlisävero on se 22%. Silti osat tulevat halvemmaksi kun suomen ryöväri liikkeiltä tilaaminen, jotka nekin tilaa jenkeistä ne ja sama aika kestää..

Mä löysin vain 1888 osaa  :D... Mutta esim. mäntä/männän rengas sarjoja ei löydy kuin kaksi ja molemmat yli 1000$ hintaan  ;)

Mikäs tuo hökötys on???? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-AIR-INTAKE-MANIFOLD-95-99-MITSUBISHI-ECLIPSE-2-0L-C_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ36474QQitemZ8064773746QQrdZ1

Ja mistä tiedän sopiiko se 420a koneeseen kun ei lukenut missään...
« Last Edit: May 19, 2006, 17:29:38 PM by Zage85 »
Hups!

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #8 on: May 19, 2006, 20:04:41 PM »
Imusarjahan tuo on.

Ei varmaankaan ole ihan oleellista ensimmäisenä ruveta katselemaan koneeseen uusia mäntiä...

Ennen sitä voi jo mm. parantaa koneen hengitystä jo edellä mainituin tavoin ja kun mennään pidemmälle, niin viedä vaikka kannen trimmattavaksi ja höylättäväksi. Ja säädettävillä nokkapyörilläkin voisi saada jotain aikaan, kunhan on osaava kaveri ja välineet säätää kunnolla.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #9 on: May 19, 2006, 20:30:20 PM »
Zage85, ebaysta jos tavaraa etsii tuohon 2G vapariin, niin 99% varmuudella osat on tuohon 420a koneeseen, jos myyjä on jenkkilässä.

Ja tuota konetta (420a, 4G63) ei olla lähdetty yleensä ilmoituksiin merkkaamaan, koska siellä valtaosa pitää itsestäänselvyytenä sitä että vapari 2G:ssä on vain ja ainoastaan 420a-kone.

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #10 on: May 20, 2006, 12:55:45 PM »
Ja jos ei kuuma koppi haittaa ja löytyy palaa käsivarresta, voi ottaa ilmastoinnin ja ohjaustehostimen remmit pois. Eiköhän nuokin jonkin verran sitä tehoa syö...
Ja onko 420a koneessa tasapainoakselia..? ;)

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #11 on: May 21, 2006, 12:21:42 PM »
Quote
Zage85, ebaysta jos tavaraa etsii tuohon 2G vapariin, niin 99% varmuudella osat on tuohon 420a koneeseen, jos myyjä on jenkkilässä.

Ja tuota konetta (420a, 4G63) ei olla lähdetty yleensä ilmoituksiin merkkaamaan, koska siellä valtaosa pitää itsestäänselvyytenä sitä että vapari 2G:ssä on vain ja ainoastaan 420a-kone.

Kiitos tästä tiedosta... Kun sitä ihmettelin kun ei olla merkattu koneen tyyppiä mitenkään (paitsi jos on 4G63 koneen osa)... Mutta tämä auttaa paljon  ;)
Hups!

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #12 on: May 21, 2006, 12:23:42 PM »
Quote

Ei varmaankaan ole ihan oleellista ensimmäisenä ruveta katselemaan koneeseen uusia mäntiä...

Enhän muuten mäntiä katselisikaan, mutta kun omasta autostani on männän renkaat kulahtanut ja Mitsu-setä liikkeestä toimitus aika on vakio männillä yli kuukausi. Siksi katselin Ebaysta jos niitä olisi löytynyt  :)
Hups!

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #13 on: May 21, 2006, 12:24:54 PM »
Quote
Ja jos ei kuuma koppi haittaa ja löytyy palaa käsivarresta, voi ottaa ilmastoinnin ja ohjaustehostimen remmit pois. Eiköhän nuokin jonkin verran sitä tehoa syö...
Ja onko 420a koneessa tasapainoakselia..? ;)

Yksi perus asia minkä takia Eclipsen ostin oli ilmastointi  :D Joten se siellä pysyy  ;D

Mutta tuosta tasapainoakselista ei ole mitään käsitystä???
Hups!

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #14 on: May 21, 2006, 17:54:56 PM »
Kampiakselin pienempi hihnapyora "underdrive pulley" tuo tehoa lisaa vauhtipyoralle, silti laturit, ohjaustehostin ym. pelaa hyvin vaikka pyorivat hieman hitaammin.

Kokemusta on omasta autosta, kierrosherkkyyskin lisaantyy kivasti.

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #15 on: May 21, 2006, 18:27:54 PM »
Pistetään nyt tähän saman aiheen alle kun kerran on 2G:n viritys.

Eli onko tuo 4g63 moottorin tasapainoakseli jotenkin välttämätön haitta siellä pyörimässä?
Oman auton kun vein jakopää remonttiin, niin todettiin sen hihnan olevan poikki ja nyt kun se on siellä, autosta hävisi tehoja huomattavasti. :-/
Eli onko sillä mitään muuta tekoa, kuin tasapainottaa moottorin käyntiä? Voisi ottaa mokoman kokonaan pois kun ei se juurikaan enempää tärise se kone ilmankaan...

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #16 on: May 21, 2006, 20:07:36 PM »
Ei se kone tärise enempää vaikka tp-akselit ottaa pois. Tärinä vain tuntuu enemmän. Mutta niitä akseleita on siellä kaksin kappalein. Toisen (siis sen joka pyörii hihnavetoisesti) saa pois kone paikallaan mutta toinen tulee vissiin alakautta eikä ilmeisesti kovin helposti koneen ollessa autossa kiinni.

Korjatkaa nyt taas joku viksumpi jos puhun ihan pehmoisia.

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #17 on: May 21, 2006, 20:25:04 PM »
Mutta voiko sen hihnan vain ottaa kylmästi pois ja jättää itse akselit paikoilleen? Eli ettei välttämättä ryhtyisi akseleita irroittamaan...

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #18 on: May 21, 2006, 20:41:55 PM »
Nykyajan mukavuuksia, ei mikaan MUST nuo akselit.
« Last Edit: May 21, 2006, 20:42:29 PM by zalama »

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #19 on: May 21, 2006, 22:38:06 PM »
Eli pois vain. Olisi mielenkiintoista käydä jarruttamassa tehot jossain ennen/jälkeen tasapainoakselin hihnaa... :P

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #20 on: May 21, 2006, 23:33:53 PM »
4g63 dohc kone omaa 2kpl tasapaino-akseleita. Toista pyörittää oma hihna kampuran avulla. Ja toista pyörittää jakopäänhihna, jossa samassa myös öljypumppu. TP-akselit pitää poistaa kokonaan sieltä, jos ne haluaa poistaa käytöstä.
« Last Edit: May 21, 2006, 23:51:52 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #21 on: May 25, 2006, 01:44:12 AM »
Toisen akselin joutuu sitten katkaisemaan ja siita se oljypumpun akselin"patka"jatetaan sinne jota jakopaan hihna pyorittaa. Eli se on sitten lopullinen modi.

Tassa takana kohta 60 000km ilman akseleita eika ongelmia.

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #22 on: May 25, 2006, 12:18:54 PM »
Mitäs haittaa siitä on jos se omalla remmillä pyörivä tp-akseli pois liikkeestä, eli vain remmi pois?
Kun omassa en ainakaan huomannut mitään muuta eroa kuin että oli paljon kierrosherkempi ja muutenkin pirteämpi kulkemaan kun oli se hihna katkennut... Ajan kanssako tulee jotain ongelmia?

Kun ei viitsisi ruveta repimään konetta pois tuosta. :P

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #23 on: May 25, 2006, 12:20:19 PM »
Quote
Mitäs haittaa siitä on jos se omalla remmillä pyörivä tp-akseli pois liikkeestä, eli vain remmi pois?
Kun omassa en ainakaan huomannut mitään muuta eroa kuin että oli paljon kierrosherkempi ja muutenkin pirteämpi kulkemaan kun oli se hihna katkennut... Ajan kanssako tulee jotain ongelmia?

Kun ei viitsisi ruveta repimään konetta pois tuosta. :P

No sitä että siellä koneessa silloin pyörii toisessa kulmassa toinen tp-akseli, ja toinen on paikoillaan. Ei taida kovin tasapainossa olla kone.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: 2G:n Viritystä
« Reply #24 on: June 17, 2006, 10:40:25 AM »
2G USDM -95

Mistäs kannattaisi putkiston ostaa (pakosarja ja downpipe löytyy jo)...? Kun ebay.comin myyjät tuntuu aika nihkeesti lähettävän niitä suomeen...
Hups!