Author Topic: 1995 Eclipse gs usa rekisteröinnistä?  (Read 9268 times)

DiaboliC

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 74
  • dsm
    • View Profile
1995 Eclipse gs usa rekisteröinnistä?
« on: October 07, 2006, 23:34:35 PM »
Moi voisiko joku neuvoa miten voisi katsastaa mitsu eclipse jenkki mallin, yritin ite pari kertaa katsastaa sitä mut molemmissa tapauksissa tuli vastaan et tarvii vaatimustenmukaisuustodistuksen (Pakokaasut + melutaso) yritin saada ne tiedot maahantuojan kautta mutta en onnistunit siinä  :-[  Autosta löytyy epa ja FMVSS tarrat, et löytyykö joku porsan reikä miten sen vois katsastaa kun en viitti maskaa ne testit (2400e + alv) tulee aika kalliiks  :(r
« Last Edit: October 08, 2006, 13:52:46 PM by admin »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mitsu Eclipse GS USA
« Reply #1 on: October 07, 2006, 23:48:39 PM »
Jos kyse on tosiaan 1996-> vuosimalista niin ei ole vaihtoehtoja. Sen mallin auto vaatii noista testeistä todistukset. Ja tuosta kun ei ole noita testejä tehty ikinä eurooppaan, niin niitä ei saa mistään, vaan joudut ne teettämään.

Tosiaan päästöt ovat yleensä konttorille kelvanneet, jos autossa on tuo epa tarra jenkeistä.

Ainoa tapa on yrittää saada AKE:lta poikkeuslupaa.
« Last Edit: October 07, 2006, 23:50:26 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

DiaboliC

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 74
  • dsm
    • View Profile
Re: Mitsu Eclipse GS USA
« Reply #2 on: October 08, 2006, 13:28:47 PM »
Juu tota unohdin mainita et auto on 95 vuosimallia

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mitsu Eclipse GS USA
« Reply #3 on: October 08, 2006, 13:35:00 PM »
Quote
Juu tota unohdin mainita et auto on 95 vuosimallia

1995 vuosimalliseen autoon ei tarvitse mitään muita todistuksia kuin päästöistä.  Ja jos autosi ikkunasta löytyy epa tarra, niin se on tähän mennessä kelvannut niin monella konttorilla todisteeksi, että pitäisi sullakin. Eli et tarvitse mitään porsaanreikiä. Jos joku konttori on sulle väittänyt tarvitsevasi muita todistuksia, ei ne ilmeisesti tiedä asioista. 1996 vuodesta lähtien vaaditaan vasta lisätodistuksia päästöjen lisäksi.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

boeder

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Re: Mitsu Eclipse GS USA
« Reply #4 on: October 09, 2006, 13:24:13 PM »
Quote
Quote
Juu tota unohdin mainita et auto on 95 vuosimallia

1995 vuosimalliseen autoon ei tarvitse mitään muita todistuksia kuin päästöistä.  Ja jos autosi ikkunasta löytyy epa tarra, niin se on tähän mennessä kelvannut niin monella konttorilla todisteeksi, että pitäisi sullakin. Eli et tarvitse mitään porsaanreikiä. Jos joku konttori on sulle väittänyt tarvitsevasi muita todistuksia, ei ne ilmeisesti tiedä asioista. 1996 vuodesta lähtien vaaditaan vasta lisätodistuksia päästöjen lisäksi.

Mä muistaisin et melutasotesti pitäs tehä jo -93--> Ainaki mitä noille Skylleille joutuu teettään jo siitä lähtein.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mitsu Eclipse GS USA
« Reply #5 on: October 09, 2006, 13:30:33 PM »
Quote
Mä muistaisin et melutasotesti pitäs tehä jo -93--> Ainaki mitä noille Skylleille joutuu teettään jo siitä lähtein.

Ei pidä paikkaansa, ei edes nissaneille. 1996 lähtien on vaadittu todistukset ohiajomelusta jarruista päästöjen lisäksi.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

boeder

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Re: Mitsu Eclipse GS USA
« Reply #6 on: October 09, 2006, 13:41:45 PM »
Quote
Quote
Mä muistaisin et melutasotesti pitäs tehä jo -93--> Ainaki mitä noille Skylleille joutuu teettään jo siitä lähtein.

Ei pidä paikkaansa, ei edes nissaneille. 1996 lähtien on vaadittu todistukset ohiajomelusta jarruista päästöjen lisäksi.

Tässä skannattuna katsastuskonttorilta saatu lomake missä nuo vaatimukset lukee:http://users.tkk.fi/~marminen/lomake.jpg

Kesti vähän ku on uuta foorumii taas mulle:D

EDIT:En oo kyl tästäkään ihan 100% perillä, et korjaa vaan jos olen vääräss.
« Last Edit: October 09, 2006, 13:49:05 PM by boeder »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1995 Eclipse gs usa rekisteröinnistä?
« Reply #7 on: October 09, 2006, 13:48:04 PM »
Tuossa lomakkeessa se melu, niin ei selkeästi lue, että esim jenkkien todistus sille kelpaa juuri tuonne 96 asti. Sama pitäisi olla japseissa (tai ainakin poikkeusluvalla ei tarvitse tehdä melusta testejä).

Uskoisit nyt kun asiasta selvää ottanut kertoo. Nämä asiat on myös selvitetty semmoisenkin firman kanssa joka tuo skylinejä suomeen.

Alla on taas kerran jälleen miten tämä homma menee.

Quote

Ennen 1.6.1996 ensirekisteröidyt autot:
- Todistus, että auton moottori täyttää kaikki USA:n päästövaatimukset (esim.Mitsubishi Motors North America:lta)
- Ilman ylläolevaa todistusta vaaditaan päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen.
      - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT
      - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0)
      - Uusintatesti on hieman halvempi jos ensimmäinen yritys ei mene läpi
      - Päästömittaukset tehdään pääosin Helsingissä

-> 1.6.1996 - x.x.1997:
- Päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen
- Tyyppihyväksyntästandardien mukainen mittaus ohiajomelusta ja jarruista.
     - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT
     - Ohiajomittaukset tehdään Tampereella      
     - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0)
- Selvitys kolariturvallisuudesta l. Japanin(varmaan myös USA:nkin..) tyyppihyväksynnän vastaavuus soveltuvilta osin koskien mm. turvavöiden ja istuinten kiinnityspisteitä, maahantuojan kirjoittama todistus riittää.
 
1.1.1998 ->:
EY WVTA (Whole Vehicle Type Approval) vaatimustenmukaisuustodistus täydellisenä, poikkeuksena muuttoautopoikkeussäännön mukaan USA:n tai Japanin tyyppihyväksyntäehdot täyttävät ajoneuvot.

Edellisille vaatimuksille on haettavissa myös poikkeuslupia ajoneuvohallintokeskukselta jos perusteet selvityksineen ovat riittävän kattavat. 1.1.1998 jälkeen ensirekisteröityjen leimaus on lievästi sanottuna hirvittävä toimenpide byrokratian osalta. Esimerkiksi GTR imports voi tämän tehdä asiakkaan autolle ilman sitovaa toimitusaikaa(arviolta 6-8kk) ja maksaa n. 20 000€ joka kertoo jo jotain toimenpiteen laajuudesta.  

« Last Edit: October 09, 2006, 13:51:23 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

boeder

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 11
  • dsm
    • View Profile
Re: 1995 Eclipse gs usa rekisteröinnistä?
« Reply #8 on: October 09, 2006, 13:51:06 PM »
Quote
Ei näy mitään, ja tiedän luultavasti mitä lomaketta ajattelit esittää. Siellä on myös pienellä ne präntit noista, jota et vissiin huomannut. Uskoisit nyt kun asiasta selvää ottanut kertoo  8-) Nämä asiat on myös selvitetty semmoisenkin firman kanssa joka tuo skylinejä suomeen.

Alla on taas kerran jälleen miten tämä homma menee.

Quote

Ennen 1.6.1996 ensirekisteröidyt autot:
- Todistus, että auton moottori täyttää kaikki USA:n päästövaatimukset (esim.Mitsubishi Motors North America:lta)
- Ilman ylläolevaa todistusta vaaditaan päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen.
      - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT
      - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0)
      - Uusintatesti on hieman halvempi jos ensimmäinen yritys ei mene läpi
      - Päästömittaukset tehdään pääosin Helsingissä

-> 1.6.1996 - x.x.1997:
- Päästömittaus kylmäkäynnistystestinä ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset täyttäen
- Tyyppihyväksyntästandardien mukainen mittaus ohiajomelusta ja jarruista.
     - Sertifioituja mittaajia Suomessa ovat vain VTT ja TCT
     - Ohiajomittaukset tehdään Tampereella      
     - Lähtöhintataso testiä kohden vaihtelee 1200-1800 euron välillä (alv0)
- Selvitys kolariturvallisuudesta l. Japanin(varmaan myös USA:nkin..) tyyppihyväksynnän vastaavuus soveltuvilta osin koskien mm. turvavöiden ja istuinten kiinnityspisteitä, maahantuojan kirjoittama todistus riittää.
 
1.1.1998 ->:
EY WVTA (Whole Vehicle Type Approval) vaatimustenmukaisuustodistus täydellisenä, poikkeuksena muuttoautopoikkeussäännön mukaan USA:n tai Japanin tyyppihyväksyntäehdot täyttävät ajoneuvot.

Edellisille vaatimuksille on haettavissa myös poikkeuslupia ajoneuvohallintokeskukselta jos perusteet selvityksineen ovat riittävän kattavat. 1.1.1998 jälkeen ensirekisteröityjen leimaus on lievästi sanottuna hirvittävä toimenpide byrokratian osalta. Esimerkiksi GTR imports voi tämän tehdä asiakkaan autolle ilman sitovaa toimitusaikaa(arviolta 6-8kk) ja maksaa n. 20 000€ joka kertoo jo jotain toimenpiteen laajuudesta.  


Sul on näit hyvii qoutteei. Pistä niihin linkkii mukaan ni voi lukee jos ehkä löytäs muutakin käytännöllistä noista.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1995 Eclipse gs usa rekisteröinnistä?
« Reply #9 on: October 09, 2006, 13:53:32 PM »
Nämä on minun itseni kirjoittamia, eli siteeraan itseäni. Kun olen nämä asiat selvitellyt usein tahojen kanssa. Ja koonnut sitten selvät jutut näistä. Nämä ovat tällä hetkellä dsmcf faq:ssa, joka ei ole vielä julkinen kaikille.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1995 Eclipse gs usa rekisteröinnistä?
« Reply #10 on: October 09, 2006, 14:00:27 PM »
Niin ja tuo sinun linkittämä lomake on vanha, liitteenä uusi. Jossa selkeästi sanotaan melusta

Dokumentti 1.1.1993 alkaen
Hyväksyntä: M1 1.1.1998 alkaen,
N1 1.10.1998 alkaen, US-taso
käy 30.6.1996 asti
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 1995 Eclipse gs usa rekisteröinnistä?
« Reply #11 on: October 09, 2006, 15:32:34 PM »
Off Topic jutut siirrettiin [link=http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1159729202#3]jo olevaan keskusteluun.[/link]
« Last Edit: October 09, 2006, 15:53:13 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"