Author Topic: Missa hihnojen vaihtoa PK-seudulla?  (Read 4716 times)

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Missa hihnojen vaihtoa PK-seudulla?
« on: December 02, 2004, 21:32:38 PM »
Eclipseen pitaisi saada kaikki hihnat vaihdettua (ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu). Kysyin Helkama-autosta mita homma maksaa. Vastaus oli aika epamaarainen, mutta sen kuvan sain etta kylla se ainakin sen 450e maksaa, ja mahollisesti enemmankin jos menee enemman osia vaihtoon (tohon tais tulla vain hihnat ja kiristin).

En ole itse aikaisemmin vaihtanut jakopaanhihnaa, enka ajatellut sita ensimmaista kertaa tuolla ulkona nyt ruveta harrastelemaan.

Onko porukalla kokemuksia siita missa homma kannattaisi hoidattaa PK-seudulla tai lahistolla? Onko joku memberi niin itsevarma etta tekisi sen korvausta vastaan mun autooni?

Mika

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Missa hihnojen vaihtoa PK-seudulla?
« Reply #1 on: December 03, 2004, 00:01:36 AM »
tervehdys, tosiaan itsekkin aikoinaan kyselin alan liikkeistä tuota hihnan vaihtoa ja useat jopa sanoivat etteivät omaa "erikois"työkalua mitä siihen muka tarvitsee.
Ja osathan saat hommattua reilulla 100e:lla (kaikki hihnat ja rullat yms), jos kelpaa tarvikkeena osa, ja jakohihnaa saa gatesin ja skf:n rullaa motonetistä. Itsellä semmoinen setti. Tosiaan se hinta menee melkein joka liikkeessä sen n.600e osineen, noin neljä tuntia töitä laskuttavat.

Hitto kun tietäs varmasti miten mulla on tilaa tuolla tallilla kun saadaan toi siivottua ja lämmitys rakennettua sinne tässä parin vkon sisään, niin voisi jopa joku ilta tuon tehdäkkin.

Eihän siitä nyt maksaa tarvihte kuhan otat tuota asennusjuomaa tarpeeksi mukaan vain  ;D
Ilmoittelen sulle nyt miten tässä hommat selviintyy, niin kassellaan  :)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Missa hihnojen vaihtoa PK-seudulla?
« Reply #2 on: December 03, 2004, 00:30:24 AM »
Hyvalta kuulostaa, kiitos ehdotuksesta.

Tarvikeosat kylla kelpaa kunhan on kohtuullista laatua. Ilmeisesti on, kun oma autoskin taitaa viela toimia :)

Ei mulla mitaan varsinaista kiiretta ole, muut hihnat on ainakin ihan OK kunnossa ohjaustehostinta lukuunottamatta. Ja sillahan nyt ei ole juuri mitaan valia, kunhan se vaan nyt ei muita hihnoja mene sotkemaan.

Asennusjuomat toki hoituu ;)